Opel Astra Coupé 2.0 Turbo

Působivou Astrou Coupé dokázal Opel ve spolupráci se studiem Bertone rozzářit oči mnoha příznivců automobilů se sportovním puncem. Platí to dvojnásob pro verzi s přeplňovaným „dvoulitrem“ pod kapotou.

S automobilem Astra Coupé jsme se prostřednictvím redakčního testu seznámili
nejprve v provedení se zážehovým motorem 2.2 16V (viz Autohit č. 1/2001). Nyní
jsme usedli za volant vrcholného modelu v nabídce, osazeného čtyřválcem 2.0
TURBO. Styling dvoudveřové karoserie Astry Coupé s působivě klínovým profilem,
o nějž se postaralo italské návrhářské studio Bertone, nelze označit za zvlášť
extravagantní. Na druhé straně mu nechybí ani výraz dynamiky a zároveň
důstojnosti. Nic na tom nemění fakt, že kupé zdědilo řadu prvků po svých
všednějších sourozencích. Za příplatek lze tento vůz zkrášlit metalízou nebo
lakem Mica, ale již standardní výbava špičkového provedení Astry Coupé uspokojí
rozsahem i ty nejnáročnější zájemce. Ti najdou v kabině vše, co si lze
u takového automobilu přát. Jsou to kupříkladu čelní a boční airbagy, palubní
počítač, klimatizace či audiosouprava s CD přehrávačem. Příjemné prostředí
v kabině navozuje kožené čalounění, které však u testovaného exempláře mělo na
nejvíce namáhaných plochách jinak anatomicky perfektně tvarovaných sedadel
nepraktický světlý odstín. Ocenili jsme také „sportovní“ bílé číselníky
přístrojů. Za pozornost stojí též vnitřní prostornost tohoto kupé. Zadní sedadla
si určitě nezaslouží označení „nouzová“, zavazadelník se základním objemem
0,460 m3 je u sportovně střiženého automobilu zářnou výjimkou.

 

 
  Bílé číselníky
přístrojů umocňují sportovní charakter kupé.



Požitek z jízdy

Dalším prvkem, který této verzi Astry dodává nadprůměrnou dynamiku, je
turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,0 l. Tento
agregát disponuje navýsost uspokojivým výkonem 140 kW (190 k) a naši přízeň si
při testu rychle získal především nezměrnou vitalitou v širokém pásmu otáček.
Bylo velmi příjemné vychutnávat schopnost téměř raketového zrychlení vozu
v okamžiku, kdy přišlo ke slovu turbodmychadlo. Přispívalo k tomu mamutí maximum
točivého momentu 250 N.m, které je navíc k dispozici již při 1950 otáčkách za
minutu. Díky tomu nabízí Astra Coupé všem dynamicky založeným řidičům neobyčejný
požitek z jízdy, přičemž „kompenzace“ v podobě nákladů na palivo není nijak
citelná: kombinovaná spotřeba činí rozumných 8,9 l benzinu na 100 km.
Nároky svižné jízdy dokonale splňuje také technicky propracovaný podvozek. Díky
sportovnímu naladění soustavy pérování se vůz vyznačuje nechvějnou stabilitou
i v sebeostřejších zatáčkách, přičemž na druhé straně je ještě schopen se
k radosti posádky vypořádat i s většími nerovnostmi na vozovce. Zásluhu na
výborných jízdních vlastnostech tohoto vrcholného kupé z Rüsselsheimu je nutné
přiznat také systému jízdní stability, jenž je součástí standardní výbavy. Totéž
platí i pro ABS a protiprokluzový systém, které doplňují brzdy s dostatečnou
účinností. Opel Astra Coupé 2.0 TURBO Bertone Edition se u nás prodává za 869
900 Kč včetně DPH.

 

 
  Astra Coupé je
unikátní také obřím zavazadlovým prostorem.


 

 
Přeplňovaný zážehový
čtyřválec 2.0 TURBO uspokojí i obzvlášť dynamicky založené řidiče.
 

 


Motor

přeplňovaný zážehový čtyřválec

Zdvihový objem (cm3)

1998

Max. výkon (kW/k)

140/190

při otáčkách/min

5400

Max. točivý moment (N.m)

250

při otáčkách/min

1950

Max. rychlost (km/h)

245

Zrychlení 0–100 km/h (s)

7,2

Počet převodových stupňů

5

Pohotovostní hmotnost (kg)

1365

Zavazadelník (m3)

0,460

Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km)

12,5/6,8/8,9

Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm)

4267/1709/1390/2606

Cena

869 900 Kč


 



Výsledné hodnocení:


elegantní vzhled

výkonný motor

bohatá komfortní výbava

nepraktický potah sedadel

Related Images: