Datlíkova úprava ostřikování čelních skel

Tato úprava odstraňuje rozjetí stěračů zároveň s ostřikem čelního skla.

Při zapnutí páčky pro ostřik čelního skla se provede nejprve ostřik skla a až páčku pustíme tak se rozjedou stěrače.
Je zde ještě jedna funkce: pokud v průběhu stírání zapneme páčku pro ostřik,tak se stěrače zastaví a až páčku pustíme,tak pokračují ve stírání.

Je potřeba zakoupit:

Jedno relé

http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=634-665

dvě diody

http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=220-002

a jeden transil

http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=222-206

Relé slouží k samotné funkci,diody a transil jsou pro ochranu multimeru .
Celek je namontován u páčky stěračů.

1. v autě odpojit baterii (zakóduje se rádio,tak si zežeňte kód)
2. natočit volant tak,aby se daly odšroubovat dva křížové šrouby (mezi volantem a krytem) návod zde
3. odklopit vrchní kryt za volantem
4. odšroubovat dva vrchní torxy
5. odšroubovat torx pod volantem
6. vyklopit páčku pro štelování volantu a odšroubovat torx na této páčce
7. u páčky pro stěrače zmáčknout zajišťovací kolíky a vycvaknout páčku do prava
8. odpojit konektor od páčky a vyhledat kontakty na páčce 31(hnědý), WF(černočervený), 53E (modrý).
9. na protikusu konektoru u vývodu 53E (modrý) zkrátit drát na 5cm (od konektoru).Tím vzniknou dva dráty (jeden k páčce a druhý směrem k multimeru)

Ostřikovač

Pozor na správné zapojení diod (pruh na diodě).U transilu je to jedno.
Diody i transil se zapojí přímo k relé (je potřeba ochránit bužírkou proti zkratu)
Po zapojení se relé umístí do volného místa za volantem a připáskuje .
A to je vše-nyní poskládat vše nazpět.

DISKUSE KE ČLÁNKU ZDE

Related Images: