Astra / Zafira Autohifi

Dlouho slibovaný článek je zde a najdete v něm veškeré informace o vylepšení zvuku ve vaší Astře / Zafiře.

Na začátek článku rovnou napíšu, že i když jste spokojeni se stávajícím zvukem ze sériového autorádia a papírových repro, i pouhá výměna radia za lepší model udělá dost, ale aby vám to hrálo ještě lépe je nejlepší vyměnit i komplet repro.

Rozdíly v použití velikosti reproduktorů jsou dle typu karosářské varianty, například do karavanu a 5dvéř. hatchbacku pasují do předních dveří repro o průměru 165mm a dozadu pouze 130mm, ale třeba u 3dvéř. varianty a coupé by se měly vejít dozadu i 165mm, samozřejmě pokud máte možnost nejlepší je dát kvalitní repro do předních dveří, protože tam sedíte nejčastěji a do odkládacího plata v kufru nějaké ovály např. 6×9“ . Aby se basy ještě lépe zvýraznily, doplnění o subwoofer v kufru je pro dodatečné ozvučení pokud posloucháte taneční hudbu nebo hip-hop určitě nezbytné :o)

Klasické sériové „papíráky“ vypadají následovně, výkonu taky moc nepobraly, ale zase na druhou stranu lepší než jezdit v autě potichu 😀

Opel astra originál repro

Opel astra přední repro


Opel astra zadní repro

Podle katalogu EPC je rozměr a výkon sériových repro:

přední dveře: 165mm 20W/40W

zadní dveře: 130mm 20W/40W

u 3dvéř. modelu zadní repro 15W

Pokud je chcete vyměnit za lepší a výkonnější komponenty, je nutné si sehnat i redukce – plastové nebo z MDF-ky, protože původní repro jsou do redukcí seriově dodávaných přidělány napevno a nelze je použít pro jiné repro.

Redukce na repro

Takto už vypadají nové repro ve dveřích namontované. Na prvním obrázku s plastovou redukcí, na druhém s MDF kroužkem a s vytlumeným dveřma.

Nové reproduktory ve dveřích

Nové reproduktory ve dveřích

Až budete nové reproduktory kupovat je důležité koukat na hodnoty RMS, což je skutečný výkon repro udávaný ve Wattech. Samozřejmě obchodníci se snaží prodávat i obalem a tak se kolikrát stane že na krabici vidíte údaj 300W a podobně ale to je jen maximální výkon repro kterým ale nevydrží hrát celou dobu, takže těch 300W je třeba jen 35W RMS.

Stejné je to u autorádii, většina dnes prodávaných má na krabici údaj 4x50W, ale hodnota RMS je jen přibližně 4x23W. Což je ale stejně mnohem lepší než rádia která se montují do Aster 😉

Reproduktory kupte komponentní, což znamená že výškáč a basový reproduktor jsou samostatné a nebude vám toto hrát do „nohou“ což by se stalo v případě koupi reproduktorů koaxiálních, které obsahují výškový i basový v jednom kuse. Výrobců reproduktorů je mnoho, za kvalitní a přitom ne drahé považuji Helix,  SinusLive, Magnat. Osobně po velmi dobré vlastní zkušenosti doporučuji model Pioneer TS-Q172C, pasuje téměř do všech modelů Opel.

Doporučuji značky autorádií Alpine a Pioneer. Pokud trváte na tom aby vám po výměně rádia fungovalo ovládání na volantu, nelze než doporučit značku VDO. K výše zmiňovaných rádiím redukci k ovládání radia z volantu lze sehnat ale stojí několik tisíc, pokud jste ale zruční pomoci  tohoto návodu si ji můžete udělat sami a za pár korun.

DISKUSI KE ČLÁNKU NAJDETE ZDE.

Některé obrázky byly převzaty z webu www.astra4ever.net

Related Images:

5 komentářů u „Astra / Zafira Autohifi“

  1. Skoda ze VDO dayton 5404 mp3x potrebuje tiez redukciu k ovladaniu z volantu

  2. Zde bych jen dodal jedno. Škoda, že tady neproběhla ani zmínka o tom, že repro napajeno přímo na rádio by mělo mít 91dB a více 🙂 ale neříkám, že není pak lehko si vybrat.

  3. Takže dle vašeho uvážení by byla dobrá volba Pioneer 🙂 To je super! Děkuji za kvalitní článek, který mi usnadnil rozhodování :))

  4. Koupil jsem 2DIN multimediální radio Xtrons 750 z Číny, navigace super, ovládání z volantu bez problémové. Oproti Pionýrům a Alpinám cena poloviční takže zbylo i na doplňkovou výbavu, jako DAB antenu, DVR kameru

  5. To odhlučnění jste dělali sami? A jak jste ho přesně dělali a jaký materiál jste využili??

Komentáře nejsou povoleny.