S tou sračkou na víčku bacha, zkontroluj si jestli ti neubívá voda v chladiču. Mohl by to být únik vody do oleja a to je problém. V lepším případě by ta voda šla přes těsnění pod hlavou, v tom horším případě to je prasklá hlava.
VÁŽENÍ diskutující, jsem čerstvý majitel starší ASTRY 90 000 Km 1.6-16 V /100k od 10/2006 ale ze své vlastní zkušenosti vím že motor a hlavně olej se v zimě neprohřeje dříve než po 20 Km, a ještě později, když se topí, proto ta bílá usazenina, pára se sráží na chladnějších stěnách motoru. V zimě je pro životnost motoru důležité nejdříve zvednout teplotu motoru a pak teprve topit. Já osobně jezdím i teď s papírem na chladiči. (cca 2 až 5 C) vzdálenosti do 18 km. Jako příklad uvádím, dcera si půjčila vůz na cestu OSTRAVA-MARIÁNSKÉ LÁZNĚ přes Brno(únor). Průměr 135 Km v hod. Cesta jí trvala 3,5 hod. no je zvyklá na Punto 1200 cm. Jela s papírem, který jsem zapomněl vyndat a bez problému, takže chlazení OK.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
koukam,ze po zalozeni fora "slem" uz dost lidi zpozorovalo tento "ukaz". U me jako minulou zimu slem zustava a jsem rad,ze je to pouze nepodstatny zimni vrtoh
1,6 16V XEL 100PS 4xAirbag,klima,ABS...vsak to znate -)
Me se tam ten slem taky objevuje, ale mam problem ze se mi pomalu ztraci voda z expancky. Myslel jsem ze je to tesneni pod hlavou, jenze to je novy, tak jsem myslel, ze je to ta hlava. Momentalne je na tlakovani, ale zacinam verit, ze asi bude dobra. Jak se mi vrati, tak dam vedet jak jsem dopadl. Pohledam jesli se ta voda neztraci nekde jinde.
kupil osom v septembri astru a dnes pozeram a skoro ma slahlo ked som zbadal ten biely slem. Totiz v auguste som na svojom byvalom favorite menil tesnenie pod hlavou koli tomu a platil som 3000sk... Ale ked tak citam tak mozem byt kludny lebo objavilo sa mi to az teraz v mrazoch a navyse kvalapina neunika.. Chcem sa ale spytat ci mozem otvorit veko nadrze chladiacej kvalapiny pri nastartovanom motore? Chcem sa pozriet ci tam nahodou nie su tie bublinky jak som cital vyssie...
TOMHAJ píše:daval jsem plnou syntetiku,ted to stejne asi nevyresime...pri pristi vymene dam bud to same,nebo polosyntetiku.Slo mi jen o to,jestli se to nekomu nedeje v tomto mrazu take...diky moc a napisanou
Přátelé, neřešte to...
Dávám 3 roky, každý rok, po 15000 km novou plnosyntetiku a v normálním období je to OK, jakmile je mráz, mám na víčku bílý šlem od oleje. Olej v nadržce na vodu není, neubývá, výkon to neztrácí a jak se oteplý, je vše zase jak má být...
Motor 1,6 8V...
Presne tento problém mám aj ja -rovnaký motor.Dnes po prezretí víčka som mal taký hnedastý "šlem" na vnútornej strane víčka.Voda v oleji vsak nebola ani olej vo vode
V zimě pokud se jezdí kratší trasy je šlem normální, pokud se neztrácí voda nebo jiné příznaky prdlýho těsnění nebo hlavy,
tak to není problém, ale vlastnost.