Pokles výkonu motoru na 2300 otáčkách u VGT turba- vyřešeno!

Odpovědět
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Pokles výkonu motoru na 2300 otáčkách u VGT turba- vyřešeno!

Příspěvek od Alzafir »

Již delší dobu ( asi 2 roky :mrgreen: ) jsem průběžně bádal nad problémem poklesu ve výkonu motoru v oblasti 2200- 2400 otáček.

Měl jsem na autě různé potíže s elektronikou, ať už EGR, váha vzduchu nebo nefunkční ventil posílení podtlaku.
Tyto díly jsem postupně vyměnil za nové, nicméně problém s poklesem výkonu se tím nevyřešil, maximálně se z části potlačil, ne však definitivně.
V livedatech na diagnostice bylo jasně patrné, že pokles nastává v momentu překlápění lopatek turba. Podezření tedy zůstalo na " unavené membráně" solenoidu turba ( pokud toto vůbec je možné, ale nejspíš ne), s tím, že to někdy dořeším :lol: .
Tady mi ve výzkumu pomohl člen Pramet, který solenoid ovládání turba vyměnil za nový, výsledek beze změn.

Po dlouhém bádání jsem došel k teorii zanešených lopatek turba, kde se zvýší vlivem zúžení kanálů proudění vzduchu, čímž turbo rychleji zabere, ale řízení turba solenoidem už nestíhá regulovat výkon turba. Regulace musí pracovat ve větším rozsahu,proto trvá déle, než se vše zreguluje.
Došlo na vymontování turba. Už po odpojení podtlakového ovladače turba jsem znejistěl, protože táhlo lopatek nekladlo žádný odpor, lopatky jakoby cinkaly, tak lehce se naklápěly :shock: .
No ale když už jsem to vymontoval ven, tak jsem turbo rozpůlil. Rozebíral jsem pouze tu litinovou část, kde jsou lopatky.
Na žádný zásadní nános jsem nenarazil, lopatky byly v podstatě čisté, pouze v oblasti rotorového kola bylo asi 1mm nánosu.
Zásadní problém však byl na věnci, který ovládá lopatky. Konkrétně v místě pákového převodu z táhla na věnec, viz foto.
V tom místě je mechanické opotřebení asi tak 3/4 mm, ale po suchém složení turba už na táhlu ovládání turba vzniká vůle asi 3-4mm mrtvého chodu :shock: .
Věnec jsem opatrnou poklepovou metodou vytvaroval do původní podoby ( tady je ideální návod ve filmu Jáchyme, hoď ho do stroje, konkrétně pasáž Koudelka rozklepává nejtek :mrgreen: ).
Turbo jsem složil a už mám za sebou testovací jízdu 8) . Auto má naprosto plynulý zátah 8) 8) , je i živější, ale to je možná jen dojem.
Při jízdě jsem ještě objevil jednu pozitivní věc. Po sešlápnutí pedálu plynu na podlahu a zařazené trojce, se po předchozím popojíždění po městě vyvalilo z výfuku něco černého dýmu. To jsem přičítal právě tomu brblání po městě a výhodě mít v autě EGR. Teď už se po pořádném oroštování pouze zvedne prach ze silnice :) .
Pokud by se někdo chtěl do takové operace turba pustit, tak na vlastní riziko. Je nutné ho po kompletaci a namontování zalít olejem, já použil injekci s jehlou, aby se olej dostal až k ložiskům. Tady při podcenění hrozí po nastartování zadření turba!!
Dále nebude od věci si sehnat nový věnec ovládání klapek, moje oprava bude nejspíš dočasná z důvodu oslabení materiálu a tím pádem vymačkáním do tvaru, kdy zase vznikne vůle. A ještě novou ségrovku táhla turba, ta původní bude nejspíš tak vyhřátá, že znovu nepůjde použít.
ObrázekObrázekObrázek
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Reklama
 

Uživatelský avatar
pramet
Příspěvky: 133
Registrován: 05 čer 2011, 10:44
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokles výkonu motoru na 2300 otáčkách u VGT turba- vyřeš

Příspěvek od pramet »

Tak to je velice dobrá zpráva, až budu mít chvíli hned se do toho pustím.Ani nevíš jakou jsi mi udělal radost.Dobrá práce 8) 8) 8) 8) :D :D :D
Zafira 1.8 92kw lpg, 2003
jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Pokles výkonu motoru na 2300 otáčkách u VGT turba- vyřeš

Příspěvek od jerry mouse »

Pekný report, nevieš náhodou či sa ten vymačkany veniec dá zohnať ako ND?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Pokles výkonu motoru na 2300 otáčkách u VGT turba- vyřeš

Příspěvek od Alzafir »

Zcela jistě dá, nechal jsem si to jako zadní vrátka, než jsem ho vyklepával, nevím už, jaká to byla firma, ale chtěli za něj asi 2300Kč.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Odpovědět