Tak je pravda že já ten šroub torx nemám, ale tu měděnou podložku mi u Adama k tomu dávají automaticky (samozřejmě za příplatek ), mělo by jít o to, že pokud to utáhneš na krev tak ona se vymáčkne přesně tam kam potřebuje a zároveň by tím měla předejít samovolnému povolení. No a v každém případě ta podložka nikde nečumí, je menší než přesah hlavy šroubu
Oplíček píše:Čeče a já ti povím, že předchozí majitel, který měl auto přede mnou to řešil majzlíkem, jelikož mám ten šroub osekaný, ale já to dotahuji tak nějak normálně a jde to vždy povolit v klidu. Zkusil bych ten sekáč a kladívkem to poodsekej a pokud máš nový šroub, tak pak dej nový
s kladivkom a sekackom bacha na vanu aby nepraskla...
inak Pjasatoo u X motoru mas sroub na Torx ? myslel som ze X motory maju klasicky sroub na vidlicovy klic + medenu podlozku a Z motory maju sroub na Torx + gumene tesnenie, ten torx je 45 a nie 40 ako pises ono sa zda ze tam pasuje 40 ale tou 40 ten sroub znicis, je potrebne pouzit torx 45
pouzivam malu racnu + torx 45
Naposledy upravil(a) peter13675 dne 22 srp 2012, 10:28, celkem upraveno 1 x.
Astra G Caravan 1.6 16V 74kW X16XEL r.v. 4/98 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 12/03 vlastny dovoz D
Astra G Caravan 1.6 Twinport 76kW Z16XEP r.v. 5/03 vlastny dovoz D (uz minulost)
Astra G 5-dver. Hatchback 1.7 CDTI 59kW r.v. 12/04 kupena v CR
Ja vzdy,ked menim olej,tak menim aj vypustak s tou medenou podlozkou.A vzdy ked kupujem,tak mi daju na vyber,bud vypustak na torx,alebo na vidlicovy kluc.A vzdy volim druhu moznost.A motor ma X16XEL.
Ahoj. Také mám svou zkušenost s touto zátkou, ale na Corse C. Když jsem koupil, tak už byl vnitřní torx tak ožužlanej, že se na poprvé téměř celej vysypal.Šroub jsem řádně poklepal kladivem a pak se pokusil opatrně tupějším sekáčem šroub povolovat. Opravdu opatrně a pod správným úhlem, aby nedošlo k poškození dosedací plochy na vaně. Povedlo se a hned jsem dal nový šroub, přesně jak píšete, je osazený a je na něm těsnící O kroužek.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Tak já ten šroub mám ale jen s tím gumovým těsněním...jinak nic k tomu nemám....další věcí je to..že jsem měl taky malou ráčnu ale zlomil jsem ji takže pecka....zkusím to trochu poklepat tím kladívkem a sekáčkem...ale jen na zkoušku no...trochu se bojím abych to nerozbil :d:d
Ked som menil olej prvy krat bol som rad ze to torx v srobe vydrzal.
No bal som sa ze pri dalsej vymene ho uz nepovolim aspon nie normalne torxom.
Vyskusal som nan navarit matku na orech 22 ,nastastie ho nepokrutilo a sedi dobre
A mam pokoj do teraz pri kazdej vymene.
No dneska jsem koupil novou ráčnu....takže jako jestli to zase zlomím....tak mě jebne No zkusím ten majzlík a pomalu do těch vylisovaných dír na okraji šroubu bouchat......
Povolil jsem šroub lehce jako pírko....ale na druhou stranu další problém...nemohu povolit ten kryt od toho filtru....ty voe ani očkový klíč s ním nehne !!!! Mě by fakt Je*****lo.....Co dále hoši...nemáte někdo ten special klíč na filtr ????? Alzafireeeeeeeee pomooooz miii
Tož hoši poraďte..jak mám povolit ten kryt toho filtru ????? Ty vogo když jsem se ho snažil povolit, tak jsem už přitom zvedal auto !!! Je to tam tak drsně zadělané nebo to může být zrezlé
máš motor studený nebo zahřátý na provoz. tepl.? já jsem měnil olej teď v pondělí a taky jsem trnul jestli odšroubuju kryt filtru nebo utrhnu celý ten obal od motoru
Něšlo to tahem tak jsem prostě trhnul a dopadlo to dobře
Hribek píše:máš motor studený nebo zahřátý na provoz. tepl.? já jsem měnil olej teď v pondělí a taky jsem trnul jestli odšroubuju kryt filtru nebo utrhnu celý ten obal od motoru
Něšlo to tahem tak jsem prostě trhnul a dopadlo to dobře
No měl jsem ho zahřátý....ale dneska to chci nechat studený a zkusit to.....a ten závit je teda normálně na povolování doleva joooo ???