topení
topení
Jsem v koncích, naplnili mě klimu a přestalo mi to topit - asi se mi neotevírá klapka pro přívod teplého vzduchu.
Hadice do radiátoru topení jsou teplé, mechanika (ovladač na panelu) táhlo (bovden) až po těleso topení funkční, klapka je slyšet při mechanickém pohybu, čidlo snímající pravděpodobně teplotu studeného vzduch z klimy odpojené. Nemáte prosím někdo s tímto zkušenost - případně kde hledat klapku na přívod tepl. vzduchu aniž bych rozebral celou přístrojovku, do čehož se mi právě moc nechce. Jde o géčkovou astru s orig. mont. klimou (mechanickou) děkuji zd
Hadice do radiátoru topení jsou teplé, mechanika (ovladač na panelu) táhlo (bovden) až po těleso topení funkční, klapka je slyšet při mechanickém pohybu, čidlo snímající pravděpodobně teplotu studeného vzduch z klimy odpojené. Nemáte prosím někdo s tímto zkušenost - případně kde hledat klapku na přívod tepl. vzduchu aniž bych rozebral celou přístrojovku, do čehož se mi právě moc nechce. Jde o géčkovou astru s orig. mont. klimou (mechanickou) děkuji zd
- Reklama
Re: topení
Napadá mě elekticky ovládaný ventil topení
pokud by byl uzavřený tak topit nebudeš
Je na takovým"Hčku" kterej je u radiátoru Rozeber středovej tunel a tam to uvidíš,ale mám tušení,že buď budeš muset vyměnit tenhle ventil,nebo ho nahradit Hčkem bez ventilu.Pak leda ucpanej radiátor.Ale že to dělá zrovna po naplnění klimatiace 
pokud by byl uzavřený tak topit nebudeš


Re: topení
díky za info, sice ale jak jsem psal - hadice jsou teplý, z i do radiatoru - každopádně se do toho budu muset pustit a rozebrat ten střed.panel a mrknout, jak to tam maj, tak doufám,že bude úspěch po kterým se ozvu. Po ránu je dobrá kosa.....pucmeloun píše:Napadá mě elekticky ovládaný ventil topení
pokud by byl uzavřený tak topit nebudešJe na takovým"Hčku" kterej je u radiátoru Rozeber středovej tunel a tam to uvidíš,ale mám tušení,že buď budeš muset vyměnit tenhle ventil,nebo ho nahradit Hčkem bez ventilu.Pak leda ucpanej radiátor.Ale že to dělá zrovna po naplnění klimatiace

zd
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: topení
Ale pozor! Teplé hadice ještě neznamenají, že ti proudí voda do radiátoru - mám za to, že je to takzvaný malý by-pass, který zaručuje základní cirkulaci chladící vody i při zavřeném termostatu. Vypadá to buď na ten ventil nebo uvolněný lanovod ovládání klapky či škrtící ventil topení.
Tohle jsi také četl?
Tohle jsi také četl?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: topení
Zdravím, děkuji všem kteří mě touto cestou pomohli - už mám třetí astru, nikdy jsem se s tím nesetkal, takže ani v duchu by mě nenapadlo, že to tam mají řešené takovímto plastovím háčkem (nebo jak to zde někdo specifikoval by-passem, což na to sedí). Bohužel jsem torxi nedělal zezdola ale z vrchu, což bylo na dvakrát zalomený ruce a hodinu práce, protože to už měl někdo asi přede mnou dole a ohvízdal hvězdičku - ale mám to. Na plast. háčko koukám, musím ale nejdříve koupit ty kroužky, tak doufám, že je budou v oplu mít
Každopádně - do toho háčka vedou kabely. Ty mají někde začátek, nezná ho někdo, co to ovládá? A nebo nevíte, zda to nemá nějakou souvislost s klimou či s takovím tím možná čidlem ze strany spolujezdce. Jde od toho nějaká slabá trubička do tělesatopení. přívod to má také dva dráty a hlavně to na nic nereaguje(myslím pokus zapnout klimu, ventilátor, mech. pohyb zavírání klapek rozvodu vzduchu atd.) Ještě se vrátím ke klimě a "možné souvislosti" s topením. Mě to právě přestalo topit, když mi klimu naplnili
, ta mě ale asi během 20 km umřela.........
Každopádně - do toho háčka vedou kabely. Ty mají někde začátek, nezná ho někdo, co to ovládá? A nebo nevíte, zda to nemá nějakou souvislost s klimou či s takovím tím možná čidlem ze strany spolujezdce. Jde od toho nějaká slabá trubička do tělesatopení. přívod to má také dva dráty a hlavně to na nic nereaguje(myslím pokus zapnout klimu, ventilátor, mech. pohyb zavírání klapek rozvodu vzduchu atd.) Ještě se vrátím ke klimě a "možné souvislosti" s topením. Mě to právě přestalo topit, když mi klimu naplnili

- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: topení
Takže popořadě:
1) ventil topení, který je na "háčku", by měl být ovládán "studenou" koncovou polohou ovladače topení - čili když máš ovladač v dolní modré poloze, tak by měl být ventil bez napětí. Jakmile sjedeš z koncové polohy na mírné topení, tak by měl sepnout a pustit vodu do radiátoru. Dál už je teplota vzduchu z výměníku ovládána nastavením mechanických klapek pomocí lanovodů.
2) ta tenká trubička ve výparníku klimy je protimrazové čidlo, které odstaví klimu, když se ti výparník obalí kondenzátem a ten zmrzne (známá loužička pod autem, když v létě vypneš klimu a necháš stát auto).
Přikládám schema zapojení vytápění a chlazení, pokud máš ovládací panel chlazení klasický bez řídící jednotky - pozor! neplést s ŘJ chlazení pro motor)
S82 - protimrazové čidlo
Y2 - servomotor klapky ventilátoru
Y3 - klapka chlazení ("ventil háčka") To, že ti přestala jít klima po 20 km je divné - zajel bych do toho servisu, ať zjistí, jestli ti utekla nebo to drží něco jiného. Prohlédni hadice a trubky klimy v motoru, jestli není někde vidět jasně zelená stopa - ta značí možné místo úniku.
Ventilátor ti normálně funguje?
1) ventil topení, který je na "háčku", by měl být ovládán "studenou" koncovou polohou ovladače topení - čili když máš ovladač v dolní modré poloze, tak by měl být ventil bez napětí. Jakmile sjedeš z koncové polohy na mírné topení, tak by měl sepnout a pustit vodu do radiátoru. Dál už je teplota vzduchu z výměníku ovládána nastavením mechanických klapek pomocí lanovodů.
2) ta tenká trubička ve výparníku klimy je protimrazové čidlo, které odstaví klimu, když se ti výparník obalí kondenzátem a ten zmrzne (známá loužička pod autem, když v létě vypneš klimu a necháš stát auto).
Přikládám schema zapojení vytápění a chlazení, pokud máš ovládací panel chlazení klasický bez řídící jednotky - pozor! neplést s ŘJ chlazení pro motor)
S82 - protimrazové čidlo
Y2 - servomotor klapky ventilátoru
Y3 - klapka chlazení ("ventil háčka") To, že ti přestala jít klima po 20 km je divné - zajel bych do toho servisu, ať zjistí, jestli ti utekla nebo to drží něco jiného. Prohlédni hadice a trubky klimy v motoru, jestli není někde vidět jasně zelená stopa - ta značí možné místo úniku.
Ventilátor ti normálně funguje?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: topení
Zdravím,
Dík za info, odpověď na dotaz - ventilátor je plně funkční. Problém s klimou neboli návrat do servisu plánuji ihned po zprovoznění topení, které je momentálně pro současné teploty vůbec po ránu přednější.
Ještě návrat ke schématu a zapojení. Z toho může taky vyplívat, že nemusí být funkční i nějaký ten micro spínač v ovládání nastavení teploty, který tam někde uvnitř je nebo ve své podstatě může být porucha i někde v tom celku (ovladač teploty,ventilátoru,manipulace klapek atd)
Samozřejmě včetně toho vypadlého šnek. vehementu v háčku před radiátorem, o kterém píší, že i tam může být problém.
Ještě jednou dík, napájení odzkouším
zd
Dík za info, odpověď na dotaz - ventilátor je plně funkční. Problém s klimou neboli návrat do servisu plánuji ihned po zprovoznění topení, které je momentálně pro současné teploty vůbec po ránu přednější.
Ještě návrat ke schématu a zapojení. Z toho může taky vyplívat, že nemusí být funkční i nějaký ten micro spínač v ovládání nastavení teploty, který tam někde uvnitř je nebo ve své podstatě může být porucha i někde v tom celku (ovladač teploty,ventilátoru,manipulace klapek atd)
Samozřejmě včetně toho vypadlého šnek. vehementu v háčku před radiátorem, o kterém píší, že i tam může být problém.
Ještě jednou dík, napájení odzkouším
zd
Re: topení
no, spíše bych zajel do toho servisu a trval na odstranění závady, pravděpodobně něco přerušili.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: topení
vasekpetr1 píše:Takže popořadě:
1) ventil topení, který je na "háčku", by měl být ovládán "studenou" koncovou polohou ovladače topení - čili když máš ovladač v dolní modré poloze, tak by měl být ventil bez napětí. Jakmile sjedeš z koncové polohy na mírné topení, tak by měl sepnout a pustit vodu do radiátoru. Dál už je teplota vzduchu z výměníku ovládána nastavením mechanických klapek pomocí lanovodů.
2) ta tenká trubička ve výparníku klimy je protimrazové čidlo, které odstaví klimu, když se ti výparník obalí kondenzátem a ten zmrzne (známá loužička pod autem, když v létě vypneš klimu a necháš stát auto).
Přikládám schema zapojení vytápění a chlazení, pokud máš ovládací panel chlazení klasický bez řídící jednotky - pozor! neplést s ŘJ chlazení pro motor)
S82 - protimrazové čidlo
Y2 - servomotor klapky ventilátoru
Y3 - klapka chlazení ("ventil háčka") To, že ti přestala jít klima po 20 km je divné - zajel bych do toho servisu, ať zjistí, jestli ti utekla nebo to drží něco jiného. Prohlédni hadice a trubky klimy v motoru, jestli není někde vidět jasně zelená stopa - ta značí možné místo úniku.
Ventilátor ti normálně funguje?