Převodovka

Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Uživatelský avatar
Honza
Příspěvky: 136
Registrován: 27 bře 2006, 16:50
Bydliště: Brno a Praha

Převodovka

Příspěvek od Honza »

Čus chtěl jsem se zeptat jestli nemáte taky stejný problém. Když jedete cca 140Km/h a v této rychlosti s kopečka z 5-ky vyřadíte a dole pod kopcem chcete zpátky zařadit na 5 cca ve 110Km/h jestli vám převodovka škrká -> evidentně se tomu kvaltu tam nechce a jde to přes zuby (samozřejmě spojku mám až na podlaze). Když tam dávám kvalt až při nižší rychlosti např. 80km/h nebo 90km/h tak už je to v pohodě, ale při vyšších rychlostech to pěkně škrká.
Reklama
 

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Převodovka

Příspěvek od AstraMan »

Honza píše:Čus chtěl jsem se zeptat jestli nemáte taky stejný problém. Když jedete cca 140Km/h a v této rychlosti s kopečka z 5-ky vyřadíte a dole pod kopcem chcete zpátky zařadit na 5 cca ve 110Km/h jestli vám převodovka škrká -> evidentně se tomu kvaltu tam nechce a jde to přes zuby (samozřejmě spojku mám až na podlaze). Když tam dávám kvalt až při nižší rychlosti např. 80km/h nebo 90km/h tak už je to v pohodě, ale při vyšších rychlostech to pěkně škrká.
Tak to jsem nikdy nezkoušel, ale vím, že když jedu těch 120km/h a řadím z 4 na 5 a nechám otáčky zpadnout úplně na volnoběh a pak dám 5, tak to jde úplně normálně. Snad to bude stejný, jako když jedeš z kopečka a pak tam dáváš v volnoběhu 5ku :?:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Uživatelský avatar
Zdeněk Lbc
Příspěvky: 1744
Registrován: 26 úno 2006, 21:57
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Zdeněk Lbc »

A můžu se zeptat proč vyřazuješ? Jenom neříkej že pro snížení spotřeby. Já se přiznám, že jsem to nikdy takto nezkoušel, není proč. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Honza
Příspěvky: 136
Registrován: 27 bře 2006, 16:50
Bydliště: Brno a Praha

Re: Převodovka

Příspěvek od Honza »

SyncMaster píše:
Honza píše:Čus chtěl jsem se zeptat jestli nemáte taky stejný problém. Když jedete cca 140Km/h a v této rychlosti s kopečka z 5-ky vyřadíte a dole pod kopcem chcete zpátky zařadit na 5 cca ve 110Km/h jestli vám převodovka škrká -> evidentně se tomu kvaltu tam nechce a jde to přes zuby (samozřejmě spojku mám až na podlaze). Když tam dávám kvalt až při nižší rychlosti např. 80km/h nebo 90km/h tak už je to v pohodě, ale při vyšších rychlostech to pěkně škrká.
Tak to jsem nikdy nezkoušel, ale vím, že když jedu těch 120km/h a řadím z 4 na 5 a nechám otáčky zpadnout úplně na volnoběh a pak dám 5, tak to jde úplně normálně. Snad to bude stejný, jako když jedeš z kopečka a pak tam dáváš v volnoběhu 5ku :?:
jj z volnoběhu např. při 110 zařadím na 5ku. Když řadím ze 4 na 5 a je to v otáčkách třeba kolem 110 i 120 (hups) tak je to v pohodě. Stává se to jen v tom specifikém případě. Auto je fungl nový má najeto něco jen přes 1000km, ale podle mě by to dělat nemělo... nechci aby mi při reklamaci tvrdili, že je to normální atd.
Uživatelský avatar
Honza
Příspěvky: 136
Registrován: 27 bře 2006, 16:50
Bydliště: Brno a Praha

Příspěvek od Honza »

Zdeněk Lbc píše:A můžu se zeptat proč vyřazuješ? Jenom neříkej že pro snížení spotřeby. Já se přiznám, že jsem to nikdy takto nezkoušel, není proč. :lol: :lol:
blbý ale je to tak, jezdím mezi Prahou a Brnem celkem často po dálnici takže každá ušetřená kapka se počítá. Když se takto otočíš 2x za týden.... Možná je to blbost a moc neušetřím, ale rozhodně by to mělo řadit bez těch hrůzostrašných "zvukových efektů"
Astra G 1.4 16V (Z14XEP 90 PS)
Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Převodovka

Příspěvek od AstraMan »

Honza píše:nechci aby mi při reklamaci tvrdili, že je to normální atd.
Pokud vím, tak by to určitě dělat nemělo ( vždyť to nedělá ani 15 let starý auto, v kterém občas jezdím ). Myslím si, že každý z tohoto fóra ti řekne, že to dělat nemá, takže při reklamaci by byla blbost, aby ti řekli, že je to normální :wink:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI »

No ono to prave penize nesetri. Tohle se dela u aut s karburatorem, ktery i s pustenym plynem vstrikujou benzin. Strikacka pri pustenym plynu a otackach vyssich nez je volnoben privod benzinu utne. Je vyhodnejsi jet s castecne seslapnutym plynem na 5, nez nechat neutral.
Jinak pokud se tam ta rychlost kopne se spadlejma otackama tak ma asi synchronizace co delat. Pri 140 toci 5 uz asi dost a z volnobehu je to velkej skok. Pokud to rachta i pri pomalem a plynulem razeni, tak je neco spatne. Pak bych zkusil zaradit s meziplynem a uvidi se jestli to pomuze.
wlcak
Příspěvky: 478
Registrován: 06 črc 2006, 03:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od wlcak »

Dělá Ti to i když přeřadíš za 4 na 5 ve vyšších otáčkách? třeba v 5000 ot/min. Jestli ano tak by to mohl být špatný synchron.
Astra G coupe Z22SE
Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie »

No mě to jde řadit normálně, když vyhodim kvalt a pak tam řadim zpátky 5tku, tak tam jde hezky potichonku. Tedy ve 140 jsem to nezkoušel, ale ve 110 - 120 to jde normálně
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,
Uživatelský avatar
Zdeněk Lbc
Příspěvky: 1744
Registrován: 26 úno 2006, 21:57
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Zdeněk Lbc »

Honza píše:
Zdeněk Lbc píše:A můžu se zeptat proč vyřazuješ? Jenom neříkej že pro snížení spotřeby. Já se přiznám, že jsem to nikdy takto nezkoušel, není proč. :lol: :lol:
blbý ale je to tak, jezdím mezi Prahou a Brnem celkem často po dálnici takže každá ušetřená kapka se počítá. Když se takto otočíš 2x za týden.... Možná je to blbost a moc neušetřím, ale rozhodně by to mělo řadit bez těch hrůzostrašných "zvukových efektů"
Jsi typický příklad majitele nového vozu. Téměř bych se vsadil, že jsi nečetl návod k obsluze. Na straně 110 a dále je popsáno, jak zajíždět a jezdit úsporně. Rozhodně né ale tím, že budeš s kopce vyřazovat. Pokud bys měl palubní počítač, viděl bys o čem je řeč. Nech zařazenou rychlost a sundej nohu z plynu, pojedeš za 0l/100km. Při vyřazené rychlosti budeš mít spotřebu cca 0,6 - 0,8l/hod. Tímto způsobem můžeš ušetřit až litr na 100km. Záleží od profilu cesty. Zkus to! Vzhledem k tomu, že máš auto nové a zajíždíš ho, spotřebu budeš mít zatím i tak vyšší. :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Honza
Příspěvky: 136
Registrován: 27 bře 2006, 16:50
Bydliště: Brno a Praha

Příspěvek od Honza »

wlcak píše:Dělá Ti to i když přeřadíš za 4 na 5 ve vyšších otáčkách? třeba v 5000 ot/min. Jestli ano tak by to mohl být špatný synchron.
Čus to mi nedělá to je v pohodě..
Astra G 1.4 16V (Z14XEP 90 PS)
Uživatelský avatar
Honza
Příspěvky: 136
Registrován: 27 bře 2006, 16:50
Bydliště: Brno a Praha

Příspěvek od Honza »

Zigi píše:To Honza:Zkus jednou zajet tu jizdu s vyrazovanim a podruhe bez vyrazovani a lechtani plynu na udrzeni urcite provozno rychlosti,zmer si spotrebu a uvidis,ze lechtani plynu vyjde levnejc,bo pri vyrazeni musis vic seslapovat plyn abys zase dosahl treba tech 140Km/h a to vis zere!
palubní počítač bohužel nemám, návod jsem četl a vím že je to nový auto, který se musí šetrně zajet. Co se týče spotřeby, tak díky za rady vyřazovat nebudu :wink: , ale jak říkám a i vy všichni, stejně by to přes zuby jít nemělo...za dva týdny se dostanu do servisu, tak pak dám vědět.
Astra G 1.4 16V (Z14XEP 90 PS)
AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI »

Nechci zakladat novy tema, tak to soupnu sem - mam dotaz na majitele aster se zpateckou vpravo vzadu. Pri razeni ze 2 na 3 mi obcas paka o neco drbne. Taky jsem zjistil, ze pokud jenom do radicky zezadu zatlacim, tak to zapadne v pohode, naopak kdyz paku vedu i stranove tak to vetsinou o neco chyti. Kdyz podrazuju tak se to skoro nikdy nestane, takze otazka je zda to pripisovat pouze nepresne prevodovce, nebo jestli muze byt nacatej synchron (nejedna se ale o takovy to charakteristicky zachrceni). Ve stojicim aute a pri vypnutym motoru to nedela.
AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI »

Tak jsem to zkousel radit s mezispojkou a to je uplne v pohode. Cili asi nacatej synchron :cry: :cry: :cry:
Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od HonzaL »

Při způsobu řazení,jak to popisuješ,je to zcela normální.Když ve 140 vyřadíš a motor spadne na volnoběh,tak dojde k velkému rozdílu otáček vstupního a výstupního hřídele převodovky,a když chceš rychle zařadit,tak to synchron nestačí rychle srovnat.Zkus zlehka táhnout za řadicí páku,a jak to synchron srovná,tak tam rychlost spadne bez pazvuků.
Zamčeno