Převodovka
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Převodovka
Čus chtěl jsem se zeptat jestli nemáte taky stejný problém. Když jedete cca 140Km/h a v této rychlosti s kopečka z 5-ky vyřadíte a dole pod kopcem chcete zpátky zařadit na 5 cca ve 110Km/h jestli vám převodovka škrká -> evidentně se tomu kvaltu tam nechce a jde to přes zuby (samozřejmě spojku mám až na podlaze). Když tam dávám kvalt až při nižší rychlosti např. 80km/h nebo 90km/h tak už je to v pohodě, ale při vyšších rychlostech to pěkně škrká.
- Reklama
Re: Převodovka
Tak to jsem nikdy nezkoušel, ale vím, že když jedu těch 120km/h a řadím z 4 na 5 a nechám otáčky zpadnout úplně na volnoběh a pak dám 5, tak to jde úplně normálně. Snad to bude stejný, jako když jedeš z kopečka a pak tam dáváš v volnoběhu 5kuHonza píše:Čus chtěl jsem se zeptat jestli nemáte taky stejný problém. Když jedete cca 140Km/h a v této rychlosti s kopečka z 5-ky vyřadíte a dole pod kopcem chcete zpátky zařadit na 5 cca ve 110Km/h jestli vám převodovka škrká -> evidentně se tomu kvaltu tam nechce a jde to přes zuby (samozřejmě spojku mám až na podlaze). Když tam dávám kvalt až při nižší rychlosti např. 80km/h nebo 90km/h tak už je to v pohodě, ale při vyšších rychlostech to pěkně škrká.

My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
- Zdeněk Lbc
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 26 úno 2006, 21:57
- Bydliště: Liberec
Re: Převodovka
jj z volnoběhu např. při 110 zařadím na 5ku. Když řadím ze 4 na 5 a je to v otáčkách třeba kolem 110 i 120 (hups) tak je to v pohodě. Stává se to jen v tom specifikém případě. Auto je fungl nový má najeto něco jen přes 1000km, ale podle mě by to dělat nemělo... nechci aby mi při reklamaci tvrdili, že je to normální atd.SyncMaster píše:Tak to jsem nikdy nezkoušel, ale vím, že když jedu těch 120km/h a řadím z 4 na 5 a nechám otáčky zpadnout úplně na volnoběh a pak dám 5, tak to jde úplně normálně. Snad to bude stejný, jako když jedeš z kopečka a pak tam dáváš v volnoběhu 5kuHonza píše:Čus chtěl jsem se zeptat jestli nemáte taky stejný problém. Když jedete cca 140Km/h a v této rychlosti s kopečka z 5-ky vyřadíte a dole pod kopcem chcete zpátky zařadit na 5 cca ve 110Km/h jestli vám převodovka škrká -> evidentně se tomu kvaltu tam nechce a jde to přes zuby (samozřejmě spojku mám až na podlaze). Když tam dávám kvalt až při nižší rychlosti např. 80km/h nebo 90km/h tak už je to v pohodě, ale při vyšších rychlostech to pěkně škrká.
blbý ale je to tak, jezdím mezi Prahou a Brnem celkem často po dálnici takže každá ušetřená kapka se počítá. Když se takto otočíš 2x za týden.... Možná je to blbost a moc neušetřím, ale rozhodně by to mělo řadit bez těch hrůzostrašných "zvukových efektů"Zdeněk Lbc píše:A můžu se zeptat proč vyřazuješ? Jenom neříkej že pro snížení spotřeby. Já se přiznám, že jsem to nikdy takto nezkoušel, není proč.![]()
Astra G 1.4 16V (Z14XEP 90 PS)
Re: Převodovka
Pokud vím, tak by to určitě dělat nemělo ( vždyť to nedělá ani 15 let starý auto, v kterém občas jezdím ). Myslím si, že každý z tohoto fóra ti řekne, že to dělat nemá, takže při reklamaci by byla blbost, aby ti řekli, že je to normálníHonza píše:nechci aby mi při reklamaci tvrdili, že je to normální atd.

My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
No ono to prave penize nesetri. Tohle se dela u aut s karburatorem, ktery i s pustenym plynem vstrikujou benzin. Strikacka pri pustenym plynu a otackach vyssich nez je volnoben privod benzinu utne. Je vyhodnejsi jet s castecne seslapnutym plynem na 5, nez nechat neutral.
Jinak pokud se tam ta rychlost kopne se spadlejma otackama tak ma asi synchronizace co delat. Pri 140 toci 5 uz asi dost a z volnobehu je to velkej skok. Pokud to rachta i pri pomalem a plynulem razeni, tak je neco spatne. Pak bych zkusil zaradit s meziplynem a uvidi se jestli to pomuze.
Jinak pokud se tam ta rychlost kopne se spadlejma otackama tak ma asi synchronizace co delat. Pri 140 toci 5 uz asi dost a z volnobehu je to velkej skok. Pokud to rachta i pri pomalem a plynulem razeni, tak je neco spatne. Pak bych zkusil zaradit s meziplynem a uvidi se jestli to pomuze.
- Zdeněk Lbc
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 26 úno 2006, 21:57
- Bydliště: Liberec
Jsi typický příklad majitele nového vozu. Téměř bych se vsadil, že jsi nečetl návod k obsluze. Na straně 110 a dále je popsáno, jak zajíždět a jezdit úsporně. Rozhodně né ale tím, že budeš s kopce vyřazovat. Pokud bys měl palubní počítač, viděl bys o čem je řeč. Nech zařazenou rychlost a sundej nohu z plynu, pojedeš za 0l/100km. Při vyřazené rychlosti budeš mít spotřebu cca 0,6 - 0,8l/hod. Tímto způsobem můžeš ušetřit až litr na 100km. Záleží od profilu cesty. Zkus to! Vzhledem k tomu, že máš auto nové a zajíždíš ho, spotřebu budeš mít zatím i tak vyšší.Honza píše:blbý ale je to tak, jezdím mezi Prahou a Brnem celkem často po dálnici takže každá ušetřená kapka se počítá. Když se takto otočíš 2x za týden.... Možná je to blbost a moc neušetřím, ale rozhodně by to mělo řadit bez těch hrůzostrašných "zvukových efektů"Zdeněk Lbc píše:A můžu se zeptat proč vyřazuješ? Jenom neříkej že pro snížení spotřeby. Já se přiznám, že jsem to nikdy takto nezkoušel, není proč.![]()



palubní počítač bohužel nemám, návod jsem četl a vím že je to nový auto, který se musí šetrně zajet. Co se týče spotřeby, tak díky za rady vyřazovat nebuduZigi píše:To Honza:Zkus jednou zajet tu jizdu s vyrazovanim a podruhe bez vyrazovani a lechtani plynu na udrzeni urcite provozno rychlosti,zmer si spotrebu a uvidis,ze lechtani plynu vyjde levnejc,bo pri vyrazeni musis vic seslapovat plyn abys zase dosahl treba tech 140Km/h a to vis zere!

Astra G 1.4 16V (Z14XEP 90 PS)
Nechci zakladat novy tema, tak to soupnu sem - mam dotaz na majitele aster se zpateckou vpravo vzadu. Pri razeni ze 2 na 3 mi obcas paka o neco drbne. Taky jsem zjistil, ze pokud jenom do radicky zezadu zatlacim, tak to zapadne v pohode, naopak kdyz paku vedu i stranove tak to vetsinou o neco chyti. Kdyz podrazuju tak se to skoro nikdy nestane, takze otazka je zda to pripisovat pouze nepresne prevodovce, nebo jestli muze byt nacatej synchron (nejedna se ale o takovy to charakteristicky zachrceni). Ve stojicim aute a pri vypnutym motoru to nedela.
Při způsobu řazení,jak to popisuješ,je to zcela normální.Když ve 140 vyřadíš a motor spadne na volnoběh,tak dojde k velkému rozdílu otáček vstupního a výstupního hřídele převodovky,a když chceš rychle zařadit,tak to synchron nestačí rychle srovnat.Zkus zlehka táhnout za řadicí páku,a jak to synchron srovná,tak tam rychlost spadne bez pazvuků.