james.r píše:četl, ale neřeší to muj problém, mi jede servomotorek, jenom nezastavuje, ale on nemá ve své vnitřní konstrukci nikde nic k jeho zastavení, tedy se opět ptám, kde se nachází to, co ho zastavuje??
Jamesi.r už jsi to vyřešil? Motorek bez zátěže se ti bude točit pořád protože ho vypna až elektronika při zvětšené zátěži (doraz klapy). Vypínač pouze přepojí +- a -+ a. Na vlákně už to bylo vysvětleno . Už jsem zjistil proč vznikla závada na motorku. Opálené kontakty na statoru a i kotvička na rotoru opálená. Proč? No protože při zvětšeném proudu se tam zajiskří a kontakty se opalují a opalují. Projektant z OPEL špekuloval co vymyslet jednoduššího než Behr s problémovou mechanikou a to ho přechcali i kluci s novými koncáky a vymyslel celkem mechanicky bezproblémový systém ale asi elektronik byl zrovna na záchodě nebo na dovolence Jak už jsem psal je to po blinkrech nejpoužívanější tlačítko na autě protože nenávidím smrad z dieselu atd. hlavně po snídani a po ránu mne z toho až natahuje. Už mi to funguje a snad to zase vydrží 8. let (160-tisíc. Km).
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.
Takže všechno je to na prd, protože ten motorek z centrálu má taky velké otáčky. Řeším tedy další problém jak snížit otáčky aspoň na polovinu. Všechno funguje jak má ale dojezd při té rychlosti při vypnutí proudového relátka je tak velký, že nevím jestli ta klapa vydrží to přitlačení jak prase. Mám strach to používat abych neudělal ještě více škody než je napácháno. Odporem to snížit nejde, diodou taky ne protože při rozjezdu to jede na plné točky a omezuje to napětí až při zátěži a to už je pozdě. Vapadá to opět na vrakoviště. Čekám ještě telefón elektronika jak to vyřešit.
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.
co takto krokovy motorcek ? co ja vim so 4 alebo 8mi mi ktorkmy 8 krokovy by bol presnejsi tak skus sa na toto zamerat ja teraz riesim na praxi zapojenie 4 krokoveho motorceka spravenie silovaj casti a potom logickej
No tak jsem ještě zjistil, že při zátěži to nevypíná. Pravděpodobně je v háji to proudové relé a proto ten motorek odešel. Neví někdo kde je ten proudový zázrak. Asi bude někde s relátkama v pojistkové skříňce. Klapu to zavírá i otvírá ale musím to přepnout na tom vypínači a jinak se to točí pořád. Motorek jsem úplně zastavil prstem ale pořád nic. Nevypne a nevypne. Z toho vypínače leze více drátků ale kam vedou to mi je zatím záhadou. Budu muset zabrousit do el. schémat ale kdo se v tom má vyznat.
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.
Krokový motorek by byl to nejlepší řešení co by mohlo být ale co zahlásí že je klapa zavřená nebo otevřená a co zastaví motorek. koncáky tam nehrozí to by bylo složité a elektronika drahá. Vypadá to pořád na to vrakoviště
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.
Tak jsem si četl znova vlákno a relé nadproudu kdo ví kde je. Píše se něco o elektonice u ovládání topení tak to bude sranda. Půjdu na rozumy do OPEL Novotný. Snad poradí. Kdyby ta klapa nebyla tak fajn tak bych se na to vy...l
Astra G, 1.6, 16V, 74kw, motor X16XEL, 2000. hatchback 5.dv, Černá metalíza, spotřeba 5l/100, klima: ÚPRAVY-LPG IV.genrace - přímé sekvenční vstřikování, carbonové vyhřívání sedadel, GPS, nový palubní PC od Davida, xenon s regulací výkonu, black desing,alu atd.
Nemůžu nikde vyčíst,která pojistka patří ke klapce vnitřní cirkulace.Přestala mi fungovat.A dá se servo normálně změřit,kvůli funkčnosti ?
Jediné co funguje je kontrolka na přepínači cirkulace.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Mojmec11 píše:Nemůžu nikde vyčíst,která pojistka patří ke klapce vnitřní cirkulace.Přestala mi fungovat.A dá se servo normálně změřit,kvůli funkčnosti ?
Jediné co funguje je kontrolka na přepínači cirkulace.
Pojistka je stejná jako třeba na větrák ventilátoru, takže tím to nebude.
Myslím, že budeš mít zaseklý servomororek v koncové poloze. Je to častá závada. Můžeš se to pokusit opravit, ale je s tím více práce nežli užitku. Čti tento topic zhruba od tohoto příspěvku.
Jinak zespoda servomotorku vytáhni konektor, vraz sondy multimetru a měř. Při přepínání se Ti musí měnit polarizace na konektoru. Pokud bude, nehledej problém v elektrice, ale v mechanice servomotorku.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Dík za vyčerpávající odpověd.
Proměřeno,do serva nejde štáva.
Kde mám hledat dál a která pojistka ?
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Chystám se kuchat panel,ale nejdřív bych zkouknul pojistku,jen nevím kterou.
Jo taky mě napadlo jak je to řešené,že v některé poloze ovladače rozvodu vzduchu klapka nefunguje.Je tam někde nějaký kontakt,spínač nebo jiná pastička??
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol: