zhruba před 2 týdny jsem nechával měnit termostat a s ním rovnou i rozvody, včetně vodní pumpy. Bohužel včera jsem si všiml, že v expanzce nemám žádnou kapalina, tak jsem dolil vodu, ale zase se pomalu ztrácí. Žádnou netěsnost nikde nepozoruji, ale při výměně rozvodů mi mechanik říkal, že se mi tvoří kapky na chladiči. Jako problém však vidím emulzi na víčku oleje. Vím, že přez zimu je to běžné, ale při teplotě cca. 10 stupňů a delší jízdě cca. 100km je tam ta emulze stále a to jak na měrce oleje, tak i na víčku oleje a pod ním. Je pravda, že ta emulze tam byla i předtím, když jsem žádnou ztrátu chladící kapaliny nepozoroval.
S výměnou chladiče počítám, tenhle týden ho budu objednávat, ale mám takové obavy aby nebylo třeba fouklé i těsnění pod hlavou, je nějaký zaručený způsob jak to poznat? Docela mi vrtá hlavou ta emulze, podle toho co jsem četl by se měla objevovat jen přes zimu a to při krátkých trasách.
Motor 1.6 8V 55kW (X16SZR)
Předem díky za všechny rady
