motor Y17DT vyšší kouřivost

Odpovědět
Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od hansdob »

Zdravím všechny mechoše kutily motoráře tuningáře 8) :) a mám otázečku mám astru 1,7 dti 55kw se kterou z většiny jezdí moje ženuška. Auto se mi zdálo slabý (ženušce taky před tím měla 2,5 V6 beneli) a tak jsem ho asi po půl roce ježdění načipoval ted po dalším cca roce a půl ježdění jsme si všimli že auto při přidání plynu černě kouří. Věřím že souvislost s čipnutím muže být ale auto po čipu rok a půl nekouřilo alespon ne takto mám černý jedno světlo a půl SPZ a špinavej kufr. kouř je černý což značí moc nafty ale auto má normální spotřebu,olej nežere,filtry ok jen palivovej nemám ted měněn ale tím to asi nebude to by spíše mělo problém s nedostatkem nafty a zhoršil by se výkon. Prostě výkon jako vždy,spotřeba jako dřív,olej ok,filtry ok diag bez chyb ale kouří. Tak co vy na to drazí kolegové??
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od Alzafir »

Jaké hodnoty lezou z váhy? Neuvádí neadekvátní množství vzduchu? Tzn víc než je skutečnost?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od hansdob »

Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od Alzafir »

Vidím to na váhu. Tlak v trubkách je ok, regulace turba tím pádem taky. Ale ve chvíli, kdy už je tlak v sání na regulovaném maximu a drží cca konstantní hodnotu, tak napětí na váze stále stoupá, proč? Čím by se ještě mohla zvýšit "hltnost" motoru?
Až když sundáš nohu z plynu, klesne pochopitelně tlak v sání, padá i hodnota na váze. Ale v tu chvíli je ještě pořád příliš vysoká, takže čerpadlo na základě této hodnoty tam foukne 250mg/strk nafty!!! Celou dobu tam i v zátahu je ( teď to nevím přesně) asi 5-6mg/strk.
Takže si dovedeš asi představit, co se v motoru deje s tolika naftou :D
Je to sice chvilka, ale dýmu to musí vyrobit dost.
Zvláštní je, že se množství nafty do vstřiku nezvyšuje se zvyšující se hodnotou z váhy během jízdy s motorem v tahu. Zřejmě to víceméně jednotka odvozuje z tlaku v sání, anebo to souvisí s čipem :? , to nevím. Jedno jisté je, a sice, když sundáš nohu z plynu, proteče čerpadlem kotel nafty.
Zkus jinou váhu a nahraj data 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od hansdob »

Zkusím tam šupnout novou váhu vzduchua uvidím. no ale uberu plyn dá to moc nafty pak kouří hmmm ale mě děsně hulí když přidám ne když ubírám či jedu jako důchodce duchodcuju a nezakouří jedu bez prudkých přidávání nekouří ale dám odpal na křižovatce či rozjezd do kopce a a hulí a když mu stojím na plným plynu a drtím tak dlouho dokud jde za mnou je černo a pak pomalu přestává až už valí max otáčky a bez kouře. No uvidíme co váha.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od Alzafir »

Podívej se na data v 19:33, tam na prvních čtyřech řádcích máš plyn na 0, ale nafta na 250mg/strk.
To je před sešlápnutím plynu. V tahu to vcelku sedí, takže by to byl dým jen z toho přebytku nafty?? to asi ne, no nevím, čím by to...Zkus nahrát delší úsek, kdy zrychlíš a budeš brzdit motorem. Ani EGR se mi nejeví, že by takhle , podle těch dat, měl fungovat. Že by tím čipem?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od hansdob »

http://leteckaposta.cz/129002994 no snad to k něčemu bude na vlastní je hrozně málo času http://leteckaposta.cz/595053225

je to ještě se starou váhou jen delší cesta
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od Alzafir »

OK, kouknu na to, jinak co ukazuje ta váha je podle TISu v toleranci. Je se mi nezdá, proč průtok vzduchu roste, když tlak se nemění :?
A ještě jedna záludnost, dal jsem si přez sebe průtok vzduchu váhy a tomu odpovídající napětí. Čekal bych, že se průběhy budou krýt, zatím to tak u každého auta bylo. Ale tady ani náhodou :shock: Jakoby napětí bylo z jiného snímače :shock:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od Alzafir »

Zběžně jsem to v noci prošel, to skoro vypadá, jako by to čerpadlo žilo vlastním životem :?
Jestli to dnes zvládnu, porochtám se v tom, snad najdu spouštěcí impuls, proč to dává těch 250 mg/strk.

Tak jsem to prošel, naprosto netuším, na základě čeho vyskočí vstřikovaná nafta na 250mg/strk. Děje se to nahodile, nevím, jaký to má spouštěcí mechanismus.
Porovnání pedálu a vstřikovaného paliva taky sedí, až na ty 250kové úlety.
Co nesedí, to je , jak už jsem psal, průtok váhy a napětí na váze vzduchu. Že by byl takový rozptyl převodníku v jednotce??, to se mi nezdá, to by bylo asi stejné i u tlaku v sání. Tam ale hodnota tlaku a jemu odpovídající napětí je v souladu. Totéž platí u % sešlápnutí plynového pedálu a napětí na obou snímačích.

Ještě k váze, z váhy leze napětí, jednotka na základě toho vypočte odpovídající průtok. Jenže tyto průběhy jsou odlišné. Tady bych viděl možná nějaký přechodový odpor??, na konektoru váhy nebo tytéž piny na konektoru jednotky.
Co ještě nesedí tak úplně, a tady to je jak pro MAP a MAF společné, pro konkrétní hodnotu je rozptyl až 0,2V, a to je u obou snímačů stejný úlet v daném čase. To by nasvědčovalo nestabilitě napájení, možná 5V větev?? Chtělo by to zavěsit na tuto větev voltmetr, s měřením na 2 desetinná místa....pojezdit....

Zkusil bych důslednou očistu konektorů MAF, MAP, jednotky motoru i čerpadla. A zemnící body!!
Jinak vcelku záhada :shock:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od hansdob »

ono tohle auto je záhada od začátku :roll: jak bude časík pověsím něco dál moc děkuju za tvůj čas a ochotu já jsem do toho totiž čuměl jakhusa do flašky a moc jsem to nechápal. Taky tam zkusím hodit origo softík zpátky někde ho mám.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od Alzafir »

Měl jsem tu stejný motor, můžu porovnat data. Jedno je jisté, ta hodnota vstřiku čerpadla, když to píše 250mg/strk není úlet, ono to tak chodí, proč, to nevím.
Ale určitě váha vzduchu se chová, jak má, tzn v podstatě kopíruje tlak v sání. Takže tohle je na tvém motoru špatně.
Jak přijdu na něco zásadního, napíšu 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od hansdob »

Děkuju ti za tvůj čas a ochotu jak myslíš na mém motoru špatně??
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od Alzafir »

Charakteristika váhy je " jiná než obvykle", to už jsem popisoval. Ale jestli to je čipem, to nevím. Zkus ji vyměnit, nahraj a pošli, uvidíme, jestli bude změna.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od hansdob »

Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Uživatelský avatar
Marťas-Pupík
Příspěvky: 310
Registrován: 09 čer 2010, 13:32
Bydliště: severní Morava , na jih od Ostravy :-)

Re: motor Y17DT vyšší kouřivost

Příspěvek od Marťas-Pupík »

Zdravim chlapi, vyuzivam starsiho tematu. Stejne jako jeho zakladateli vlakna se mi objevil stejny problem,vysoka kourivost pri pridani plynu, kufr cely zahnojeny do cerna. Vyblikal jsem si kod zavady 0100 a 0105 (MAP senzor). Je mi to nejake divne,protoze vaha vzduchu se menila loni a stopro byly chyby pote vymazany.
Takze nejdrive otazka na hansdoba: podaril se ti problem vyresit? A dalsi otazka na nektereho z odborniku :D - kde najdu ten MAP senzor a kdyz auto napichnu na diagnostiku, dokaze mi tato urcit,zda-li je skutecne spatny a nebo dava spravna data? Diky vsem...
Opel Astra G 1,7 DI 16 V 125 000 Km Hatchback, r.v. 2001
POMÁHAT A CHRÁNIT nebo BUZEROVAT A MLÁTIT???
Odpovědět