Stránka 1 z 3

neprůchodnost palivového čerpadla

Napsal: 01 led 2007, 08:53
od fredy
Dobrý den,
vlastním Opel Astra 2.0DI X20DTL 60kW, rok výroby 2000 V pátek 29.12.06 mě při rychlosti cca 60km/hod.zhasnul motor. Nějaký čas jsem zkoumal co se stalo a zkoušel auto startovat, po 10min. jsem nastartoval a odjel.Asi půl hodiny jsem se zdržel u známých, pak jsem znovu nastartoval a odjel. Druhý den jsem chtěl opět startovat, ale auto už nechytlo. Zkusil jsem průchodnost veškerého palivového potrubí, vše vpořádku. Při zkoušce prúchodnosti palivového čerpadla jsem zjistil velmi špatný prúchod. Nafta z hadičky vratného potrubí nestříká, jen zlehka kape. (jelikož mám zkušenost z dřívějška se zavzdušňováním potrubí vím, že musí stříkat při použití AC pumpy škoda 120)
Proto si myslím, že došlo k poškození čerpadla. Jelikož výměna palivového filtru proběhla v devátém měsíci roku 2006
nepředpokládám, že by došlo k poškození čerpadla vnějšími vlivy, ale spíš k vnitřní závadě. Můžete mi prosím někdo s vašimi zkušenostmi poradit, zda je čerpadlo poškozeno natolik, že mám investovat moc tisíc do nového , nebo je možnost čerpadlo opravit. Samozřejmě jsem si přečetl ve fóru vše co se týkalo čerpadel, ale nechce se mi příliš uvěřit, že došlo i na mě.Také rád uvítám nějaké aktuální tipy na repasy, případně nová i použitá čerpadla. Průběžně budu podávat informace jak si vedu. Všem moc děkuji. Fredy

Napsal: 01 led 2007, 09:53
od Marky
Nemohlo by to byt zanesene sitko v cerpadle, co jsi tankoval predtim za kvalitu?

Napsal: 01 led 2007, 11:05
od fredy
Je pravda, že tankuji u různých prodejců. Nikdy však u prodejců stylu traktorových stojanů.
Mimo jiné, kde to sítko je?

Napsal: 01 led 2007, 11:15
od Marky
To sitko by pro Tebe byla ovsem spatna varianta, protoze sitko je bohuzel v telese cerpadla a nelze jej udajne vymenit ani vycistit, takze se pak musi vymenit cele těleso cerpadla :( .

Napsal: 01 led 2007, 11:20
od fredy
Tak to je paráda, nač tam potom to sítko vůbec je? Abych nezničil motor, ale čerpadlo?

Napsal: 02 led 2007, 11:50
od fredy
Tak jsem to dnes odvezl do servisu Bosch Diesel. Technik říkal, že pokud to bude banalita tak to výjde do 2000,- Kč. Jinak prý si mám nachystat 20 000,- Kč za kompletní opravu čerpadla + demontáž a montáž do vozu. Tak uvidíme.

Napsal: 02 led 2007, 11:52
od Happy
fredy píše:Jinak prý si mám nachystat 20 000,- Kč za kompletní opravu čerpadla + demontáž a montáž do vozu.
tfuj tajxl... a pak si kup diesela :x

Napsal: 02 led 2007, 15:07
od Marky
To jsi mu teda s tim svym prispevkem hodne pomohl :roll:. Kdo si kupuje diesela, tak musi pocitat, ze oprava na motoru je drazsi a musi si spocitat jestli se mu diesel vyplati nebo mu staci jen benzin.

To fredy> drzim palce at je to jen nejaka drobnost.

Napsal: 02 led 2007, 15:51
od Happy
:roll:

Napsal: 06 led 2007, 08:11
od fredy
Tak a je vymalováno čerpadlo přidřené, elektronika v háji, repase cca 35 000,-Kč. Mareriálu tam je za cca 21 500,-Kč , zbytek práce. Nové čerpadlo kolem 80 000,- Kč, no je to masakr., zvlášť když se ty čerpadla vyrábí u nás v Jihlavě.

Napsal: 06 led 2007, 10:16
od Luky
No tak to potesi.

Napsal: 06 led 2007, 11:46
od Marky
To je fakt dost, kukni se nekteri to poridili levneji https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... t=cerpadlo . Neda se nekde v Jihlave sehnat takova ta nova podpultovka?

Napsal: 06 led 2007, 11:50
od Happy
fredy píše:Nové čerpadlo kolem 80 000,- Kč, no je to masakr.
:shock: to teda jo, kup si new čerpadlo a já si koupím ještě jednoho benzínovýho caravana :D

Napsal: 06 led 2007, 11:58
od Marky
To bude velmi slusne eFko nebo pekny Gvrak :lol:

Napsal: 06 led 2007, 12:17
od Happy
Marky píše:To bude velmi slusne eFko nebo pekny Gvrak :lol:
zase takovej vrak to není :wink: je pravda, že fólie si musí člověk dodělat :D

Obrázek