Hledal jsem zde na fóru, ale nenašel jsem přesně po kolika ujetých km by se měl vyměnit polosyntetický olej? Mám za to, že cca 20.000 km

Druhá otázka se týká pravděpodobně termostatu - po ujetí cca 3 - 5 km topí pěkně, ale ručička teploty se nehne, - až po větším zatížení (cca 30-40 km) se dostanu na nějakých 80-85 °C. Po pauze -vypnutí motoru (cca 2h) teplota zase nereaguje - až po ujetí více km (10-20 km). Dříve jsem s tímhle neměl problém, pokud jsem za den auto zahřál, teplota do 3 km byla na "svém místě". Viděl bych to na bloknutý přiotevřený termostat (auto topí, ale teplota motoru se dostává horko-těžko k 85 °C). Může být problém i jinde?
A poslední otázečka spíše teoretická. Co všechno může způsobit nesprávné množství chladící kapaliny v nádržce? Tzn. když je jí nad rysku min/max a když je pod ryskou min/max? Mám za to, že když je chl. kapaliny extrémně málo, motor se nedostatečně ochlazuje a může dojít k přehřátí, což by bylo vidět na ukazateli teploty chl.kap. na přístrojovce

Moc děkuju za jakékoli tipy a rady.