Stránka 1 z 2
Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 15:25
od hansdob
Koupil jsem díl od opela a jelikož jsem zručný vyměnil jsem si ho sám ale bohužel po tříměsíčním provozu se díl poškodil a opel nyní tvrdí že díl nemontovali oni ani servis který má s opelem nějakou smlouvu a tak reklamaci nechce řešit. Co si o tom myslíte vy?? Děkuju
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 15:39
od manduss
Že je to blbost. Záruka je snad na díl, ne? Jestli na něm nejsou známky poškození montáží nebo demontáží, tak to podle mě musí uznat.
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 15:51
od 22 ToMik
nevím jak je to s díly na auta, ale když kupuji elektroniku nebo HW, tak je na faktuře jasně napsáno, že na montáž zboží (i jeho zapojení) je vyžadována odborná způsobilost alespoň xx úrovně a xxx vyhlášky č. xxx, ale nikdy jsem neměl s reklamací problém, pokud nebylo na dané věci poznat, že byla poškozena montáží nebo demontáží

Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 16:55
od Radoš 92
Na díl je záruka, ale na vady dílů, to se netýká poškození způsobené montáží, nebo demontáží, nebo tedy ano, vztahuje, ale pouze v případě, že jej montuje odborný servis, což v tomto případě je Opel, kde jsi tu součástku montoval. věřím, že případná reklamace by byla problém i tehdy, kdyby jsi díl koupil v jednom Opelu a ve druhém ho nechal namontovat. Takto je mi léto, ale záruku ti na 100% neuznají, je-li vada opravdu způsobená neodborným zacházením. Pokud je to vada materiálu, nebo výroby dílu, pak se na to záruka vztahuje.
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 16:57
od spermin
22 ToMik píše:tak je na faktuře jasně napsáno, že na montáž zboží (i jeho zapojení) je vyžadována odborná způsobilost alespoň xx úrovně a xxx vyhlášky č. xxx,
pokud tam není nic o odborné montáži, tak to vrať a připomeň jim něco u tom že můžeš požadovat i cenu práce, a nedej se.
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 17:02
od hansdob
Zatím děkuju za reakce. Na fakturu se podívám co je tam v poznámkách jinak u mého obvyklého dodavatele dílů mám v poznámkách zboží určeno k odborné montáži ale nikdy s reklamací problém nebyl.
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 17:05
od denny
Raději konkretizuj díl,který chceš reklamovat.Jestliže se jedná o jakoukoli elektroniku,tak asi nepochodíš.
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 17:12
od hansdob
Vysokotlaké čerpadlo benzínu. Je to mechanickej díl který se dvěma šrouby přišroubuje na hlavu a není třeba žádné jeho nastavení.
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 17:19
od denny
Závěr reklamačního technika už slyším dopředu."Vlivem použití nekvalitního paliva došlo k poškození dílu a proto reklamace nemůže být uznána.S pozdravem bla bla bla......"
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 17:21
od hansdob
ne oni ještě než něco vůbec tak rovnou zdělili at fakturu nenosím že to nemontovali oni ne že nějakej důvod
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 17:33
od denny
Reklamaci přijmout musí a sepsat reklamační protokol taky-občanský zákoník.
Jestli jsi ti ale kupoval na IČO a ještě třeba se slevičkou,tak nemusí skoro nic,ani žádné vyjádření ani termíny nejsou stanoveny-obchodní zákoník.
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 17:37
od hansdob
ne je to koupeno na fyzickou osobu servis již mnoho let nemám sedím v teple a tohle mě jen baví.
Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 19 led 2011, 18:32
od tuomas
Taky mi kdysi opel u kupování pitomého držáku na sl. brýle dal papír, kde bylo něco ve smyslu ...POKUD NENAMONTUJEME "MY", ZÁRUKA PADÁ... Tohle jsou ta ...píp... privilegia aut. prům., servis prohlídky apod, všude se pak ohánějí zárukou a ovce platí a platí. Za chvíli daj hlavy dohromady třeba výrobci televizí, budou muset odborně zapojit za nemalý poplatek (co když anténu narve nějakej jouda do sluchátkového výstupu!!! na to máme školené odborníky!!!), poté chodit jednou ročně za třeba 1500,- vyčistit vnitřek od prachu, seštelovat barvy atd, jinak padne záruka. Poté výrobci praček, mobilů....a prostě všeho, všichni budou chodit na garančky se vším a platit, platit, platit... když to maj jedni, proč né ostatní?! se divím, že to už dávno nerozjeli

Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 27 kvě 2011, 21:49
od hansdob
No tak rozseknuto. Reklamaci přijali, slova o neodborné a špatné montáži stáhli zaonačili je jinak ale reklamaci neuznali že díl musí montovat oni nebo servis který má pravidelně školené pracovníky a oficielní přístup do TISu kvůli dodržení těch správných postupů takže amen

Re: Reklamace a váš názor děkuji
Napsal: 27 kvě 2011, 22:01
od Majesty
Pokud je to díl za pár stovek, tak to asi nemá cenu řešit. Jinak by se to určitě dalo řešit přes nějakého znalce, který by prokázal, že provedená montáž byla dostatečně odborná a neměla žádný negativní vliv na funkčnost dílu. Následně by musel znalec potvrdit, že díl se poškodil na základě, například, výrobní vady. Potom by to asi uznat museli, ovšem cesta je to zdlouhavá a nákladná, takže se většinou moc nevyplatí. Ale někdy pomůže při jednání i samotné nastínění takového postupu a někde občas na to i slyší.... Navíc si myslím, že při reklamaci je na nich, aby prokázali, že došlo k poškození neodbornou montáží.