Hladina nafty ve filtru
Hladina nafty ve filtru
Měl bych dotaz na nějakého znalce z vás tady na fóru.
Sice už jsem to psal k trablům s 2,2DTi motorem, ale zatím nikdo nic, tak to zkusím v novém vlákně.
Zavzdušňuje se mi motor, ale s tím si poradím. Co mě udivilo ,a na co se chci zeptat, je tohle.
Než jsem začal odvzdušňovat motor, podíval jsem se do nádobky filtru paliva. A co nevidím, hladina nafty je tak v polovině!! Vyndal jsem celou nádobu ven, zkontroloval filtr ( měněn před měsícem , značka Champion), všechno otřel a postupně znova zalíval filtr naftou. Měl jsem podezření, že třeba nestíhá pouštět naftu ( velká hustota filtru ??), ale nafta se se hned tlačila dál, do středu filtru. Motor jsem nastartoval, nechal ho chvíli bublat na volnoběh, trochu protočil a vypnul. Znovu jsem pro zajímavost otevřel víko filtru ( po povolení šroubu fouknul podtlak) a zase nafta jen v polovině.
Je toto normální??? Očekával bych, že když je přívod i odvod nafty ve víku, musí být nafta až po okraj filtru. Auto už další den běhá bez problémů, ale hladina se nemění.
Tak by mě zajímalo, podle jakého fyzikálního zákona se nafta dostane až k čerpadlu.
Sice už jsem to psal k trablům s 2,2DTi motorem, ale zatím nikdo nic, tak to zkusím v novém vlákně.
Zavzdušňuje se mi motor, ale s tím si poradím. Co mě udivilo ,a na co se chci zeptat, je tohle.
Než jsem začal odvzdušňovat motor, podíval jsem se do nádobky filtru paliva. A co nevidím, hladina nafty je tak v polovině!! Vyndal jsem celou nádobu ven, zkontroloval filtr ( měněn před měsícem , značka Champion), všechno otřel a postupně znova zalíval filtr naftou. Měl jsem podezření, že třeba nestíhá pouštět naftu ( velká hustota filtru ??), ale nafta se se hned tlačila dál, do středu filtru. Motor jsem nastartoval, nechal ho chvíli bublat na volnoběh, trochu protočil a vypnul. Znovu jsem pro zajímavost otevřel víko filtru ( po povolení šroubu fouknul podtlak) a zase nafta jen v polovině.
Je toto normální??? Očekával bych, že když je přívod i odvod nafty ve víku, musí být nafta až po okraj filtru. Auto už další den běhá bez problémů, ale hladina se nemění.
Tak by mě zajímalo, podle jakého fyzikálního zákona se nafta dostane až k čerpadlu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Reklama
Re: Hladina nafty ve filtru
A nemáš částečně ucpaný přívod nafty z nádrže do filtru?
Meriva B 1,4T 88kW
Re: Hladina nafty ve filtru
To mě taky napadlo, ale zkoušel jsem to natáhnout a bez námahy nebo známek odporu ( to je test!! ale nafta guud
) . No a samo jsem káru pořádně prohnal v otáčkách a ani náznak nedostatku nafty. Prostě je mi záhada, že je to tak do půli zalité a ono to nastartuje i když je vlastně hladina nafty nízko a výstup nafty z filtru je ve víku, kam nafta hladinou nedosahuje. Při výměně filtru se má nový zalít po okraj naftou, ale tímto vlastně nevím proč. Zkrátka mi něco z fyziky uniká, ale nevím co.

Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Hladina nafty ve filtru
kdyz ti vse funguje jak ma tak bych to neresil radeji nic nevedet a vse funguje jak ma
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: Hladina nafty ve filtru
já když měnil filtr tak jsem měl naftu pod okrajem ,ale jak psali tady dokud to nezlobí tak to neřeš 

ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000
Re: Hladina nafty ve filtru
No řešit to nebudu, stejně nevím , co s tím
Zatím jezdím, ale výměna těsnění pod třískama už klepe na dveře

Zatím jezdím, ale výměna těsnění pod třískama už klepe na dveře

Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Hladina nafty ve filtru
Mozno mas nefunkcne odvzdusnenie nadrze.
Urob pokus: Otvor vicko nadrze, strc nejaky drat do plniaceho hrdla, aby si odklopil zaklopku, nastartuj motor, vypni a potom skus dat dole to viko filtru. Nafta vo filtri ma byt po okraj.
Taktiez je moznost dodatocne vradit do spiatocky spatny ventil, aby sa nafta po vypnuti motora nevracala do nadrze.
Vyborna pomocka je aj par cm dlha priehladna hadicka zaradena pred filtrom, aby si videl bublinky vzduchu.
Ma Zafira podavacie cerpadlo v nadrzi?
Ze motor naskoci aj so vzduchom vo filtri, tak to az taka zahada nie je. V cerpadle a v privodnej hadici je dostatok nafty k tomu, aby motor naskocil a potom sa to uz stihne odvzdusnit samo.
Urob pokus: Otvor vicko nadrze, strc nejaky drat do plniaceho hrdla, aby si odklopil zaklopku, nastartuj motor, vypni a potom skus dat dole to viko filtru. Nafta vo filtri ma byt po okraj.
Taktiez je moznost dodatocne vradit do spiatocky spatny ventil, aby sa nafta po vypnuti motora nevracala do nadrze.
Vyborna pomocka je aj par cm dlha priehladna hadicka zaradena pred filtrom, aby si videl bublinky vzduchu.
Ma Zafira podavacie cerpadlo v nadrzi?
Ze motor naskoci aj so vzduchom vo filtri, tak to az taka zahada nie je. V cerpadle a v privodnej hadici je dostatok nafty k tomu, aby motor naskocil a potom sa to uz stihne odvzdusnit samo.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Hladina nafty ve filtru
Díky, to nezní špatně
Určitě to vyzkouším. Zafira nemá podávací čerpadlo.

Určitě to vyzkouším. Zafira nemá podávací čerpadlo.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Hladina nafty ve filtru
Právě jsem vyzkoušel nastartovaný motor s otevřenou nádrží, jak psal csala, nicméně beze změn. Hladina zůstává cca v polovině.
Možná je to mimo, ale na favoritu ( karburátor a bez el. čerpadla) když byl filtr plný benzínu, tak to bylo špatně. Nový byl zaplněn taky tak na polovinu. A v principu by mělo být jedno, jestli nafta nebo benzín. Jde přece jen o dopravu PHM do karburátoru nebo čerpadla.
Auto jezdí, takže to považuju za normální stav. Když někoho něco napadne, dejte vědět
Možná je to mimo, ale na favoritu ( karburátor a bez el. čerpadla) když byl filtr plný benzínu, tak to bylo špatně. Nový byl zaplněn taky tak na polovinu. A v principu by mělo být jedno, jestli nafta nebo benzín. Jde přece jen o dopravu PHM do karburátoru nebo čerpadla.
Auto jezdí, takže to považuju za normální stav. Když někoho něco napadne, dejte vědět

Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Hladina nafty ve filtru
Ople su povestne tym, ze "pada" nafta.
Preventivne sa menia prepadove hadicky na vstrekovacoch, tam sa to najskor vie zavzdusnit.
Vie sa to zavzdusnit aj na viku filtra a na privode a vyvode z filtra.
Z toho dovodu sa dodatocne dava spatny ventil na spiatocku, ale lepsie je netesnosti najst a opravit.
Podla mojho nazoru, pokial je vsetko OK, tak nie je dovod, aby vo filtri bol vzduch, alebo niekde inde v palivovom systeme. S malym mnozstvom vzduchu si cerpadlo poradi, ale ked sa dostane vzduch az k vstrekovacom, tak sa motor zastavi
Skoda, ze Opel nepouziva v palivovom systeme aspon kratky usek priehladnej hadicky, tam by sme mali moznost vidiet vzduchove bubliny, ktore diesel nema rad
Preventivne sa menia prepadove hadicky na vstrekovacoch, tam sa to najskor vie zavzdusnit.
Vie sa to zavzdusnit aj na viku filtra a na privode a vyvode z filtra.
Z toho dovodu sa dodatocne dava spatny ventil na spiatocku, ale lepsie je netesnosti najst a opravit.
Podla mojho nazoru, pokial je vsetko OK, tak nie je dovod, aby vo filtri bol vzduch, alebo niekde inde v palivovom systeme. S malym mnozstvom vzduchu si cerpadlo poradi, ale ked sa dostane vzduch az k vstrekovacom, tak sa motor zastavi

Skoda, ze Opel nepouziva v palivovom systeme aspon kratky usek priehladnej hadicky, tam by sme mali moznost vidiet vzduchove bubliny, ktore diesel nema rad

Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Hladina nafty ve filtru
Pravdu máš, to je marné, opli jsou na těsnost velice háklivé.
Po včerejších testech jsem ráno nastartoval na drc. Zatím to neřeším. Přepady vyměněny loni, nicméně kontrola a drží, popraskané nejsou, ve filtru nová těsnění ( ale pro jistotu vyměním ty na přívodu, odvodu). Těsnění pod tříkama měnil autorizák před 2 rokama, nicméně si myslím, že to bude tady v tom místě. Když bylo auto zavzdušněné, ani neškytlo. Když jsem měl netěsný filtr, auto chytlo, nebo alespoň zakašlalo, a pak konec.
Po včerejších testech jsem ráno nastartoval na drc. Zatím to neřeším. Přepady vyměněny loni, nicméně kontrola a drží, popraskané nejsou, ve filtru nová těsnění ( ale pro jistotu vyměním ty na přívodu, odvodu). Těsnění pod tříkama měnil autorizák před 2 rokama, nicméně si myslím, že to bude tady v tom místě. Když bylo auto zavzdušněné, ani neškytlo. Když jsem měl netěsný filtr, auto chytlo, nebo alespoň zakašlalo, a pak konec.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Hladina nafty ve filtru
Tu mas nieco na inspiraciu http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=70557
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Hladina nafty ve filtru
Díky
, takže začnu od píky, vyměním přepady a nějak tam vkomponuju průhlednou hadičku. Sací koš.....asi se na to podívám, ale kruci....vůbec se mi do toho nechce 


Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Hladina nafty ve filtru
Právě jsem nabíral informace z manuálu Jak na to? a objevil jsem zásadní věc. V nádobce pro filtr je pod filtrem umístěna pružina, kterou já tam ale nemám
a neměl. Proto by mě zajímalo, jak je to u vás, co už jste filtr někdy měnili, je tam ??

Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Hladina nafty ve filtru
Nervozita narůstá, zrovna jako tlak
Tak je to s tou pružinou??? Je tam nebo jen šotek v knize??
Nikdo nic??


Nikdo nic??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor