Hladina nafty ve filtru

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

Měl bych dotaz na nějakého znalce z vás tady na fóru.
Sice už jsem to psal k trablům s 2,2DTi motorem, ale zatím nikdo nic, tak to zkusím v novém vlákně.
Zavzdušňuje se mi motor, ale s tím si poradím. Co mě udivilo ,a na co se chci zeptat, je tohle.
Než jsem začal odvzdušňovat motor, podíval jsem se do nádobky filtru paliva. A co nevidím, hladina nafty je tak v polovině!! Vyndal jsem celou nádobu ven, zkontroloval filtr ( měněn před měsícem , značka Champion), všechno otřel a postupně znova zalíval filtr naftou. Měl jsem podezření, že třeba nestíhá pouštět naftu ( velká hustota filtru ??), ale nafta se se hned tlačila dál, do středu filtru. Motor jsem nastartoval, nechal ho chvíli bublat na volnoběh, trochu protočil a vypnul. Znovu jsem pro zajímavost otevřel víko filtru ( po povolení šroubu fouknul podtlak) a zase nafta jen v polovině.
Je toto normální??? Očekával bych, že když je přívod i odvod nafty ve víku, musí být nafta až po okraj filtru. Auto už další den běhá bez problémů, ale hladina se nemění.
Tak by mě zajímalo, podle jakého fyzikálního zákona se nafta dostane až k čerpadlu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Reklama
 

Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od HonzaL »

A nemáš částečně ucpaný přívod nafty z nádrže do filtru?
Meriva B 1,4T 88kW
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

To mě taky napadlo, ale zkoušel jsem to natáhnout a bez námahy nebo známek odporu ( to je test!! ale nafta guud :lol: ) . No a samo jsem káru pořádně prohnal v otáčkách a ani náznak nedostatku nafty. Prostě je mi záhada, že je to tak do půli zalité a ono to nastartuje i když je vlastně hladina nafty nízko a výstup nafty z filtru je ve víku, kam nafta hladinou nedosahuje. Při výměně filtru se má nový zalít po okraj naftou, ale tímto vlastně nevím proč. Zkrátka mi něco z fyziky uniká, ale nevím co.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Uživatelský avatar
mirda2908
Příspěvky: 5276
Registrován: 31 črc 2009, 16:04
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od mirda2908 »

kdyz ti vse funguje jak ma tak bych to neresil radeji nic nevedet a vse funguje jak ma
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Uživatelský avatar
dada77
Příspěvky: 558
Registrován: 30 led 2009, 22:27
Bydliště: MOST to je kousek od CHÁNOVA

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od dada77 »

já když měnil filtr tak jsem měl naftu pod okrajem ,ale jak psali tady dokud to nezlobí tak to neřeš :?:
ZAFIRA 2,0 DTI r.v.2000
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

No řešit to nebudu, stejně nevím , co s tím :lol:
Zatím jezdím, ale výměna těsnění pod třískama už klepe na dveře :x
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od csala »

Mozno mas nefunkcne odvzdusnenie nadrze.
Urob pokus: Otvor vicko nadrze, strc nejaky drat do plniaceho hrdla, aby si odklopil zaklopku, nastartuj motor, vypni a potom skus dat dole to viko filtru. Nafta vo filtri ma byt po okraj.
Taktiez je moznost dodatocne vradit do spiatocky spatny ventil, aby sa nafta po vypnuti motora nevracala do nadrze.
Vyborna pomocka je aj par cm dlha priehladna hadicka zaradena pred filtrom, aby si videl bublinky vzduchu.
Ma Zafira podavacie cerpadlo v nadrzi?
Ze motor naskoci aj so vzduchom vo filtri, tak to az taka zahada nie je. V cerpadle a v privodnej hadici je dostatok nafty k tomu, aby motor naskocil a potom sa to uz stihne odvzdusnit samo.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

Díky, to nezní špatně 8)
Určitě to vyzkouším. Zafira nemá podávací čerpadlo.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

Právě jsem vyzkoušel nastartovaný motor s otevřenou nádrží, jak psal csala, nicméně beze změn. Hladina zůstává cca v polovině.
Možná je to mimo, ale na favoritu ( karburátor a bez el. čerpadla) když byl filtr plný benzínu, tak to bylo špatně. Nový byl zaplněn taky tak na polovinu. A v principu by mělo být jedno, jestli nafta nebo benzín. Jde přece jen o dopravu PHM do karburátoru nebo čerpadla.
Auto jezdí, takže to považuju za normální stav. Když někoho něco napadne, dejte vědět 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od csala »

Ople su povestne tym, ze "pada" nafta.
Preventivne sa menia prepadove hadicky na vstrekovacoch, tam sa to najskor vie zavzdusnit.
Vie sa to zavzdusnit aj na viku filtra a na privode a vyvode z filtra.
Z toho dovodu sa dodatocne dava spatny ventil na spiatocku, ale lepsie je netesnosti najst a opravit.
Podla mojho nazoru, pokial je vsetko OK, tak nie je dovod, aby vo filtri bol vzduch, alebo niekde inde v palivovom systeme. S malym mnozstvom vzduchu si cerpadlo poradi, ale ked sa dostane vzduch az k vstrekovacom, tak sa motor zastavi :twisted:
Skoda, ze Opel nepouziva v palivovom systeme aspon kratky usek priehladnej hadicky, tam by sme mali moznost vidiet vzduchove bubliny, ktore diesel nema rad :mrgreen:
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

Pravdu máš, to je marné, opli jsou na těsnost velice háklivé.
Po včerejších testech jsem ráno nastartoval na drc. Zatím to neřeším. Přepady vyměněny loni, nicméně kontrola a drží, popraskané nejsou, ve filtru nová těsnění ( ale pro jistotu vyměním ty na přívodu, odvodu). Těsnění pod tříkama měnil autorizák před 2 rokama, nicméně si myslím, že to bude tady v tom místě. Když bylo auto zavzdušněné, ani neškytlo. Když jsem měl netěsný filtr, auto chytlo, nebo alespoň zakašlalo, a pak konec.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od csala »

Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

Díky 8) , takže začnu od píky, vyměním přepady a nějak tam vkomponuju průhlednou hadičku. Sací koš.....asi se na to podívám, ale kruci....vůbec se mi do toho nechce :(
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

Právě jsem nabíral informace z manuálu Jak na to? a objevil jsem zásadní věc. V nádobce pro filtr je pod filtrem umístěna pružina, kterou já tam ale nemám :? a neměl. Proto by mě zajímalo, jak je to u vás, co už jste filtr někdy měnili, je tam ??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Hladina nafty ve filtru

Příspěvek od Alzafir »

Nervozita narůstá, zrovna jako tlak :mrgreen: Tak je to s tou pružinou??? Je tam nebo jen šotek v knize?? :roll:
Nikdo nic??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Odpovědět