Netáhne turbo
Netáhne turbo
Ahoj,
mám problém s mojí Zafirou 2.0 DTI 2002. neotevírá se mi solenoidový ventil pro turbo. Podlak před ventilem je, ale za ním už ne. Když to propojím bez ventilu tak turbo jede. Když toto udělám tak mi turbo zase reaguje normálně. (zatím jsem to dělal 2x) Již jsem zkoušel i prohození ventilů s tím co je vedle baterky, ale bylo to to samé. Je možné pomocí diagnostiky zjistit co se děje? Případně poradit čím by to mohlo být?
Díky za každou radu.
Béďa
mám problém s mojí Zafirou 2.0 DTI 2002. neotevírá se mi solenoidový ventil pro turbo. Podlak před ventilem je, ale za ním už ne. Když to propojím bez ventilu tak turbo jede. Když toto udělám tak mi turbo zase reaguje normálně. (zatím jsem to dělal 2x) Již jsem zkoušel i prohození ventilů s tím co je vedle baterky, ale bylo to to samé. Je možné pomocí diagnostiky zjistit co se děje? Případně poradit čím by to mohlo být?
Díky za každou radu.
Béďa
Opel Zafira 2.0 DTI Selection 2002
- Reklama
Re: Netáhne turbo
Diagnostika Ti to určitě zjistí.
Ale s tím, jak jezdíš bez solenoidu ( pokud jsem to správně pochopil) si nezahrávej!!!!
On ho nejenom jako zapíná, ale hlavně odpojuje při chybách!!! Jestli Ti nejede ani ten druhý, zkus změřit napětí na konektoru. Něco by tam mělo být, i když ne úplně 12V, jsou tam impulsy. Ideální je osciloskop.
Edit: A co kontrolka chyby elektroniky motoru? Nesvítí? Jestli ECU nezjistí připojení ventilu ( mezizávitový zkrat nebo i přerušené vinutí ventilu), tak by měla vyhodit chybu.
Ale s tím, jak jezdíš bez solenoidu ( pokud jsem to správně pochopil) si nezahrávej!!!!

Edit: A co kontrolka chyby elektroniky motoru? Nesvítí? Jestli ECU nezjistí připojení ventilu ( mezizávitový zkrat nebo i přerušené vinutí ventilu), tak by měla vyhodit chybu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Netáhne turbo
Bez solenoidu jsem samozrejme nejezdil jen jsem to zkousel jestli neni problem na turbu. Kontrolka mi nesviti, ale doufam ze mi diagnostika i presto neco ukaze.
Opel Zafira 2.0 DTI Selection 2002
Re: Netáhne turbo
Ještě můžeš zkusit změřit odpor vinutí solenoidu. Ale je divné, že kontrolka mlčí
Odkud jsi?

Odkud jsi?
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Netáhne turbo
Jsem z Ústí, trochu zruky. Ten odpor jsem ještě neměřil. Až budu mít po ruce multimetr tak to určitě změřím. Jen je divné, že když to zapojím bez toho ventilu a pak to vrátím zpátky, tak to zase normálně funguje. To vypadá na nějaký jiný problém. Nevíš jaké pulsy by se daly naměřit na tom konektoru pomocí osciloscopu?
Opel Zafira 2.0 DTI Selection 2002
- DaveRR
- Příspěvky: 471
- Registrován: 04 lis 2008, 22:13
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netáhne turbo
Bohouši skus napsat uživateli Milosh je taky z Ústí a má diagnostiku 

Re: Netáhne turbo
Na diagnostice se dají solenoidy jednoduše otestovat. Není k tomu tedy třeba ani osciloskop ani multimetr na měření odporu vinutí (nemám zdání jaký odpor by tam měl být a k čemu by mi tento údaj vůbec byl). Pro testování je dobré mít zapojený na podtlakových hadičkách vždy jen jeden ventil a ten testovat. Pokud by ventily byly v pořádku, zaměřil bych se na to, jestli vakuová pumpa dodává dostatečný podtlak. Napřímo (bez regulace ventilem) může být podlak pro ovládací člen turba dostatečný a pokud se začne regulovat, je nedostačující. V tomto případě může být na vině vakuová pumpa nebo malý únik podtlaku hadičkami.
Pozn. Jednoduchý způsob, jak zjistit jestli je ventil turba v pořádku, je pohled na ovládací táhlo. Při vypnutém motoru (bez podtlaku) musí být vytažené a po nastartování se zatáhne. Kromě turba motorů Y17DT a Z17DTL tímto způsobem fungují všechny turba dieselových motorů v Astře G a Zafiře A. Vyjímkou je motor X17DTL, kde není ovládací ventil.
Pozn. Jednoduchý způsob, jak zjistit jestli je ventil turba v pořádku, je pohled na ovládací táhlo. Při vypnutém motoru (bez podtlaku) musí být vytažené a po nastartování se zatáhne. Kromě turba motorů Y17DT a Z17DTL tímto způsobem fungují všechny turba dieselových motorů v Astře G a Zafiře A. Vyjímkou je motor X17DTL, kde není ovládací ventil.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line

Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Re: Netáhne turbo
S Milosh-em už jsem v kontaktu a co nejdříve auto připojíme na diagnostiku.
Na tu vakuovou pumpu už jsem taky myslel, nechám to prověřit. To táhlo turba bohužel není moc dobře vidět, je schované. Musím někoho poprosit, abych na to nebyl sám.
Jinak děkuji za každou vaší radu.
Na tu vakuovou pumpu už jsem taky myslel, nechám to prověřit. To táhlo turba bohužel není moc dobře vidět, je schované. Musím někoho poprosit, abych na to nebyl sám.
Jinak děkuji za každou vaší radu.
Opel Zafira 2.0 DTI Selection 2002
Re: Netáhne turbo
Jen to doplním, samosebou že na diagnostice se to nechá zjistit, ale když " hoří plán" , tak se alespoň něco může dát ověřit už doma v garáži.
Odpor vinutí solenoidů je +-30ohmů ( i když se naměří těch 30, ještě pořád není jistota, že je ventil dobrý. Mezizávitový zkrat, membrána nebo mechanická chyba, ale když odpor nenaměřím, můžu rovnou shánět nový solenoid.)
Kontrola osciloskopem jen zjistí, že jsou OK dráty z ECU, ovšem musí být funkční vinutí solenoidu ( co jsem testoval u mě na motoru, tak solenoit vede jedním koncem na + a druhým do ECU, která ho přes tranzistor přizemňuje, výsledkem jsou obdélníkové pulsy na obrazovce osciloskopu).
Je to sice kostrbaté měření, a ne vždy vedoucí k jistotě určení chyby solenoidu, nicméně dá se. Zrovna takhle jsem ověřoval EGR, než jsem se dostal na diagnostiku a stejně to byla pouze čtenářská záležitost ( vyčtení chyb). Když nevíš, co tam běhá za čísla a jaká tam běhat mají ( a neví to ani majitel té diagnostiky) ,tak je to jen orientační záležitost, zrovna jako to, co jsem tu popsal.
Každopádně diagnostika rozhodně ano, ale v rukou odborníka.
Odpor vinutí solenoidů je +-30ohmů ( i když se naměří těch 30, ještě pořád není jistota, že je ventil dobrý. Mezizávitový zkrat, membrána nebo mechanická chyba, ale když odpor nenaměřím, můžu rovnou shánět nový solenoid.)
Kontrola osciloskopem jen zjistí, že jsou OK dráty z ECU, ovšem musí být funkční vinutí solenoidu ( co jsem testoval u mě na motoru, tak solenoit vede jedním koncem na + a druhým do ECU, která ho přes tranzistor přizemňuje, výsledkem jsou obdélníkové pulsy na obrazovce osciloskopu).
Je to sice kostrbaté měření, a ne vždy vedoucí k jistotě určení chyby solenoidu, nicméně dá se. Zrovna takhle jsem ověřoval EGR, než jsem se dostal na diagnostiku a stejně to byla pouze čtenářská záležitost ( vyčtení chyb). Když nevíš, co tam běhá za čísla a jaká tam běhat mají ( a neví to ani majitel té diagnostiky) ,tak je to jen orientační záležitost, zrovna jako to, co jsem tu popsal.
Každopádně diagnostika rozhodně ano, ale v rukou odborníka.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Netáhne turbo
Tak auto na diagnostice nevykazovalo žádné chyby a auto zatím jezdí normálně (ťuk ťuk). Asi se to bude muset znova napojit až se ta chyba zase projeví. Tak dám vědět až se to znovu objeví a snad ta diagnostika už konečně něco ukáže.
Jinak všem moc díky za rady a příspěvky.
Jinak všem moc díky za rady a příspěvky.
Opel Zafira 2.0 DTI Selection 2002