Výměna oleje za "parametrově" jiný
Výměna oleje za "parametrově" jiný
Dotaz, který už tady je možná i někde zodpovězený, ale nemůžu to najít...takže:
Mám v motoru olej 10W-40 (polosyntetika), který teď hodlám měnit a můžu mít levněji 5W-40 (syntetika). Můžu to tam po vypuštění starého bez obav nalít? Mám strach, že (přestože jsem někde četl, že u novějších motorů a olejů to až tak nehrozí), že mi to rozpustí případný karbon, přeci jenom motor už je starší. Nebo je nutno provést výplach? Nebo je to jedno, když dám opět 10W-40, když najedu cca do 20 000 km ročně a olej měním každopádně vždy 1 x ročně? Já jen, že jsem se dočetl, že by tam měl být správně ten 5W-40.
Mám v motoru olej 10W-40 (polosyntetika), který teď hodlám měnit a můžu mít levněji 5W-40 (syntetika). Můžu to tam po vypuštění starého bez obav nalít? Mám strach, že (přestože jsem někde četl, že u novějších motorů a olejů to až tak nehrozí), že mi to rozpustí případný karbon, přeci jenom motor už je starší. Nebo je nutno provést výplach? Nebo je to jedno, když dám opět 10W-40, když najedu cca do 20 000 km ročně a olej měním každopádně vždy 1 x ročně? Já jen, že jsem se dočetl, že by tam měl být správně ten 5W-40.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)

(10/1998)

- Reklama
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
Už se to tu sice psalo asi 161253x ale znova po 161254-té.
1."syntetika" vs. "polosyntetika" je naprosto jedno. Některé "polosyntetické" oleje mohou být kvalitnější než ty "syntetické". Jéžiší já tady to pojmenování nemám rád proto ty uvozovky.
2. 10W-40 vs. 5W-40 to už je trošku něco jinýho. Opět to však nic neříká o kvalitě oleje. toto označení je viskozní třída, tzn. Jak v jakém telotním rozpětí může ten olej pracovat. Laicky řečeno jak je "hustý". pro běžné použití je ten 10W-40 dostačující. Pokud jezdíš kratší trasy s častějšími starty nebo v zimě, pak je výhodnější ten 5W-40. prostě jak je řidší tak rychleji maže po nastartování. Měl bys to poznat hlavně v zimě po nastartování (tišší chod motoru) taky můžeš očekávat nižší spotřebu paliva řádově v %
3. To o čem tu vůbec nepíšeš je výkonnostní třída oleje buď SAE nebo API. TOTO je to důležité pro to aby jsi nalil do motoru olej co tam má být!!!
Doporučuju si pročíst tyto webové stránky: http://www.oleje.cz
jhinak co se týče toho usazování karbonu, tak pokud nemáš nějakou "stodvácu" nebo jinýho veterána a neleješ do toho olej M6A apod. Tak již dlouhou dobu jsou standartem v olejích aditiva, která karbon a jiné úsady rozpouštějí. jednoduše bys to měl poznat tak, že ti olej průběhem používání "zčerná", pak je to OK. Takže toho bych se nebál. Pokud používáš správný olej, tak je naprosto jedno jakou viskozitu nebo výrobce používáš.
1."syntetika" vs. "polosyntetika" je naprosto jedno. Některé "polosyntetické" oleje mohou být kvalitnější než ty "syntetické". Jéžiší já tady to pojmenování nemám rád proto ty uvozovky.
2. 10W-40 vs. 5W-40 to už je trošku něco jinýho. Opět to však nic neříká o kvalitě oleje. toto označení je viskozní třída, tzn. Jak v jakém telotním rozpětí může ten olej pracovat. Laicky řečeno jak je "hustý". pro běžné použití je ten 10W-40 dostačující. Pokud jezdíš kratší trasy s častějšími starty nebo v zimě, pak je výhodnější ten 5W-40. prostě jak je řidší tak rychleji maže po nastartování. Měl bys to poznat hlavně v zimě po nastartování (tišší chod motoru) taky můžeš očekávat nižší spotřebu paliva řádově v %
3. To o čem tu vůbec nepíšeš je výkonnostní třída oleje buď SAE nebo API. TOTO je to důležité pro to aby jsi nalil do motoru olej co tam má být!!!
Doporučuju si pročíst tyto webové stránky: http://www.oleje.cz
jhinak co se týče toho usazování karbonu, tak pokud nemáš nějakou "stodvácu" nebo jinýho veterána a neleješ do toho olej M6A apod. Tak již dlouhou dobu jsou standartem v olejích aditiva, která karbon a jiné úsady rozpouštějí. jednoduše bys to měl poznat tak, že ti olej průběhem používání "zčerná", pak je to OK. Takže toho bych se nebál. Pokud používáš správný olej, tak je naprosto jedno jakou viskozitu nebo výrobce používáš.

OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
O záměně olejů ti neporadím,asi bych radši neměnil,ale osvědčilo se mi toto:STP Engine Flush .Naleje se do starýho oleje a nechá 20minut běhat na volnoběh.Pak se vypustí.Nemusíš proplachovat a vyteče úplně všecko.
Opel Zafira A 1.8 16V X18XE1
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
Podle mě je hlavní nedělat blbosti a nedělat zásadní změny. Pokud tam cpeš pořád to samé a poctivě měníš každý rok tak děláš to nejlepší co můžeš...
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
Diky laikovi za odpovedi
...hlavne diky MAX - CZ, vim, ze se to tu uz resilo, ale stale tomu moc nerozumim. Kamos totiz minuly rok do sveho benzinoveho Golfu (r.v. 99) dal nejaky zcela jiny olej a po nejake dobe jezdeni mu to zacalo blbnout, motor vynechaval - nakonec ho odstavila ridici jednotka - cili nakonec mu to uz vubec nejelo a mechanik mu po rozebrani motoru rekl, ze ma zanesene veskere kanalky v motoru a vse mozne okolo karbonem a co pry tam dal za sajrajt (mel pridrene co se dalo). Pry snad, ze tam dal nejakou full syntetiku, ktera rozpustila co nemela - musel udelat GO a ja bych toto nerad absolvoval taky.
Olej menim pravidelne kazdy rok, jezdim vetsinou po meste, ale holt mam tu nabidku na ten olej 5W-40 a tak jsem nad tim zacal premyslet, protoze ja tam vzdy daval 10W-40 (naposledy tento
specifikace SAE 10W-40, API SJ/CF, EC, ACEA A3-98/B3-98, VW 500.00/505.00 (1/97), MB 229.1, BMWa Porsche GL)
Takze z odpovedi mi teda vyplyva, ze tam muzu klidne dat ten 5W-40 a to klidne i kdyz bude plne synteticky, jo?

Olej menim pravidelne kazdy rok, jezdim vetsinou po meste, ale holt mam tu nabidku na ten olej 5W-40 a tak jsem nad tim zacal premyslet, protoze ja tam vzdy daval 10W-40 (naposledy tento

specifikace SAE 10W-40, API SJ/CF, EC, ACEA A3-98/B3-98, VW 500.00/505.00 (1/97), MB 229.1, BMWa Porsche GL)
Takze z odpovedi mi teda vyplyva, ze tam muzu klidne dat ten 5W-40 a to klidne i kdyz bude plne synteticky, jo?

Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)

(10/1998)

Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
Jasně klidně. TO cos tam měl dosud bylo absolutní minimum co by tam mělo být.
Doporočuji na oleji nešetřit, naopak nedopuručuji žádné přilívánírůzných rádoby "aditiv a vylepšení olejů". Každý kvalitní olej již v sobě má vše co motor vyžaduje pro dlouhodobý a bezproblémový provoz. Spíš naopak se můžou nějaké složky vzájemně "potlouct" a výsledkem je zhoršení vlastností oleje.
Dneska neni problém třeba na Aukru nebo tady na foru koupit orig. GM olej, který splňuje vše co má.
Ber to tak, že olej měníš 1x do roka a ušetřit někde pár stovek a pak mít problémy s motorem a dělat GO řádově v tisících?? Ne, ne! 
Doporočuji na oleji nešetřit, naopak nedopuručuji žádné přilívánírůzných rádoby "aditiv a vylepšení olejů". Každý kvalitní olej již v sobě má vše co motor vyžaduje pro dlouhodobý a bezproblémový provoz. Spíš naopak se můžou nějaké složky vzájemně "potlouct" a výsledkem je zhoršení vlastností oleje.
Dneska neni problém třeba na Aukru nebo tady na foru koupit orig. GM olej, který splňuje vše co má.


OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
Staci si zapamatat jedno jedine pismenko, ktore doporucuje vyrobca tvojho auta. A taky olej tam naliat. Takze ak mas dieslovy motor, tak podla specifikacie API ta zaujima pismenko, ktore je za pismenom C. (API SJ/CF)
Viskozita je na uzivatelovi auta. Na zimu davam redsi olej, na leto hustejsi. V diesli sa vyplati olej menit castejsie, napriklad kazdych 10 tisic km, pretoze sa znecistuje sadzami.
A na vyrobcovi oleja ozaj nezalezi. A neverte obchodnym trikom, ze kupujete nejaky plne synteticky olej. Kazdy olej ma ropny zaklad, a ten je mineralny. Za slovicko "synteticky" zaplatite dvojnasobok ceny bez akehokolvek prinosu pre vas automobil
Viskozita je na uzivatelovi auta. Na zimu davam redsi olej, na leto hustejsi. V diesli sa vyplati olej menit castejsie, napriklad kazdych 10 tisic km, pretoze sa znecistuje sadzami.
A na vyrobcovi oleja ozaj nezalezi. A neverte obchodnym trikom, ze kupujete nejaky plne synteticky olej. Kazdy olej ma ropny zaklad, a ten je mineralny. Za slovicko "synteticky" zaplatite dvojnasobok ceny bez akehokolvek prinosu pre vas automobil

Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
...a taky u olejů s vyšším viskozitním indexem jež se snaží být skrz teplotní rozdíly "vše v jednom", se právě při použití v přílišném mrazu, nebo naopak horku, může trhat olejový film. Tudíž pro "léto" vhodnější např 10w40 a pro "zimu" např 0w30... Viz. Oleje.cz
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
tak rozhodně tvuj motor kterej je známej spotřebou oleje nebude nadšenej že nedodržuješ servisní interval výměny oleje a ten je 15000km nebo 1 rok, podle toho co nastane dřív!Mitom píše:...když najedu cca do 20 000 km ročně a olej měním každopádně vždy 1 x ročně?...
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
Hm, tak to nevim, jestli je muj motor "timto znamy", ale mam ho uz od jara 2007, olej kontroluju poctive a neubyva mi skoro nic...kazdopadne nemusim cely rok do vymeny dolivat nic a ten pocet km jsem uvedl maximalni (vloni cesta do IT), je to spise do tech 15000 km, takze s intervalem si opravdu hlavu nelamu (s typem oleje ano).Vojta píše:tak rozhodně tvuj motor kterej je známej spotřebou oleje nebude nadšenej že nedodržuješ servisní interval výměny oleje a ten je 15000km nebo 1 rok, podle toho co nastane dřív!
P.S. Tak jsem chtel s kamosem olej vymenit a nepovedlo se mi povolit kryt olejoveho filtru - ani ve "velke" gola sade neni tak velky orech, aby se to vlezlo na ten sestihran, ktery tam je (odhaduju tak 40) - cim to povolujete?

Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)

(10/1998)

Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
No ja mám takýto veľký orech, používam ho na ložiská kolies.
Skús si radšej kúpiť trubkový (nástrčkový) kľúč, ten je lacnejší.
Skús si radšej kúpiť trubkový (nástrčkový) kľúč, ten je lacnejší.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
šestihran 36 

zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
No nevim, ja mam orech 36, ale ten mi tam nepasoval - byl malyhanysek75 píše:šestihran 36

Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)

(10/1998)

Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
minulý týden jsem měnil olej a filtry,ořech mám 36 a pasuje
motor máš skoro stejný.změř si to šuplerou 


zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
Re: Výměna oleje za "parametrově" jiný
Mas pravdu predsedohanysek75 píše:minulý týden jsem měnil olej a filtry,ořech mám 36 a pasujemotor máš skoro stejný.změř si to šuplerou




Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)

(10/1998)
