Ahoj nevím jestli je to vada nebo nějaký princip ale docela často se mi stává že motor změní zvuk. Přitom se nezmění síla nezmění výkon nic necukne nevypíše to poruchu nic prostě jen to změní zvuk.
Je to vždy až nad otáčkamy kolem 2000 ale né přesně (že by to bylo třeba po sepnutí turba) někdy je to při 1500 jindy při 2500 prostě jedu zvuk je bud tichý rrrrr a neboi hlasitý RRRR ale takhle se najenou změní spíš na ráááá. Připomíná to trochu jak kdyby jste sundaly výfuk či odpojily sání před filtrem prostě jak kdyby tomu někdo sebral tlumič Bohužel nedokážu vypočítat při čem to udělá protože je to zcela náhodné ani teplota tah nic na to nemá vliv (jinak podtlaky jsem samozřejmě kontroloval, oleje filtry a vše je nové). Obšas to dělá i na neutrálu při stání prostě jen vytáhnu otáčky a někddy ro není rrrr ale rááá (doufám že jsme zvuk popsal dostatečne
Už jste se stím někdo setkal ?
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN777 21 30 21
denny píše:Klííííd,normální stav.Přepínají se ti klapky v sání pro změnu počtu nasávacích ventilů.Motor má pak "ostřejší zvuk".
Hustý můžeš se nějak rozepsat proč to dělá a jak to dělá a jestli to nejde nějak upravit ? Aď jsem jel teda v jakém koliv dieslu tak to zatím nedělal.
A proč to dělá tak náhodně ? Jestli je to tak čekal bych že to přepne při určité zátěži či otáčkách ale né takhle pomateně.
Fakt připadá mi to jako kdyby stoho vždy někdo povolil výfuk a zase ho vrátil.
Naposledy upravil(a) Sintom dne 29 led 2010, 14:36, celkem upraveno 1 x.
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN777 21 30 21
Opel má na svých motorech tuto zajímavost/proměnný počet nasávacích ventilů/,provedenou pomocí klapek v sacím potrubí,které do určitých otáček má kanály k zadním sacím ventilům klapkami uzavřené.Dost tomu zvuku pomůže kompletně vyčistit celé sací potrubí a ty klapky.Až ti to někdo rozdělá/nebo ty /,tak se zkácíš z toho humusu v sání.Pohledej tu ne foru,možná tu nějaké fotky jsou.
Špinavé po 60000km http://ase-dedic.rajce.idnes.cz/Servis/#08012010393.jpg
Čisté http://ase-dedic.rajce.idnes.cz/Servis/#08012010396.jpg
čísla obrázků jsou na konci odkazu
Z čistěním naprosto souhlasím, vrhnu se na to až bude teplo, zatím jsem byl nucen čistit jen motor EGR a když jsme ho vytáhl tak na něm byla vrsva bordelu a jen kam jsem dosáhl prstem jak bordel v kamnech. škoda toho puštět saze zpátky holt u tohohle motoru ještě nikdo nevymyslel jak EGR vyrušit.
Co ale moc nechápu proč je to tak náhodné proč to není při nějakých otáčkách nebo zátěži. Tedy to znamená že klapky jsou ovládané (nejspíše nějakým podtlakem podle toho bych to mohl poznat (bude to podtlak škrtící klapky ?)
AUTOELEKTRIKA - AUTO HIFI Veškeré elektronické úpravy OPEL ŠKODA diagnostika, doplnění pal. počítačů, tempomatů, Orig. Alarmy, GSM Alarmy, změny podsvětlení, neony,xenony, Upgrade vozů do vyžších výbav autohifi - profi i levné. PRAHA - RADOTÍN777 21 30 21
denny píše:U 17cdti je to samé.Změna zvuku na ostřejší je OK.
Takže čistit nebo ne? ta změna je na ostřejší krátce po zátahu turba.Při volnoběhu po zastavení na místě třikrát zaduní ve vejfuku /při tom zavírá klapka u turba/