denny píše:Kalkar-tak do toho bych nešel.Pak sem napiš ale opravdu popravdě kolik jsi s tím strávil času a co ti musel kámo pomoci s pájením.
Ahoj Denny, tady je má pravdivá odpověď: začnu od konce-tím lepším

a s dobrou zprávou, že oprava byla úspěšná, opravu jsem provedl v zaparkovaném autě na ulici. K opravě jsem použil toto nářadí: šroubovák s patřičnými bity (k domontáži horního pastového krytu motoru a horní části tunelu kolem řadící páky), obyč.klíč 14-17(na vypáčení koncovek táhel z kloubů-v motorovém prostoru), kleště, malý šroubováček(k uvolnění táhel na řadící páce), flexu s řezným kotoučem-tloušťka 1mm, vrtačka s vrtáky 3 4 a 5mm,důlčík, svěrák a malou stolní brusku. K zavaření bylo použito plynu-mosaz.
Čas demontáže bowdenů z auta cca 15-20minut (vyjmul jsem díl shora v motorovém prostoru-práce pro štíhlou ruku). Čas montáže 30-40minut.
Na co nezapomenout a na co si dát pozor:
pro snadnější pozdější montáž-seřízení táhel jsem si ještě před demontáží táhel označil na nepoškozeném bowdenu-táhlu polohu uchycení na straně řadící páky(papírovou lepící páskou),
poznačte si rozměry originálních opravovaných koncovek (délku a průměr) a délku lanka mezi nimi,
nejprve zavařit dráty do koncovky na straně koncovky pro kloub, naměřit správnou delku drátů (připočíst délku na zapuštění do koncovky i na opačné straně),
před zavařením druhé koncovky se ujistěte, že máte dobře zkompletovaný díl,
při svařování zbytečně neprohřívat a přidržet koncovku i s dráty v jedné rovině (já to napoprvé neudělal a koncovka se ohla a upadla

)
poznámka: na základě vyzkoušení doporučuji použít k opravě pouze 3 dráty (4dráty šly v obou krajních polohách více ztuha)
koncovka táhla na straně řadící páky nemá závit, jak jsem se původně mylně domníval,
černou plastovou trubičku pro vedení táhla (na straně řadící páky) jsem musel kvůli kompletaci dílu podélně sendvičově rozříznout a vložit až po zavaření, potom jsem přes ni přetáhl bužírku, ale myslím, že by stačilo omotat lepící páskou (nestahovat, jen volně omotat)
Pro ty komu se oprava podle výše uvedeného řešení nepovede, existuje řešení č.2 (to je i můj případ, více níže

)
Při opravě podle 1.řešení dopadlo vše OK až na to, že jsem to udělal krátké (nepřipočítal jsem délku na zasunutí do druhé koncovky)

a přišel jsem na to až po namontování. No a při předělávání to svářeč moc přehřál až to upadlo.
Oprava- řešení č.2 je dle mne spolehlivější , při případné další opravě někdy v budoucnu (já doufám, že mě tato oprava přežije

) budou minimální finanční náklady a časová nenáročnost na zavaření mosazí.
Zde přikládám náčrtek s popisem, v případě nejasností (dotazů ) mi zašlete SZ nebo reagujte příspěvkem.
