Stránka 1 z 3

rozdíl bloku předních brzd

Napsal: 26 lis 2008, 21:38
od crex
Zdarvím všechny.
Byl jsem na technické prohlídce s mojí astrou G rv01 1,6 16V. Auto má najeto 71tis km a je jak nové. Dost mě překvapilo že neprošlo. Důvod je poměrně závažný a to že rozdíl v brzdné síle předních kol je 42%. Pravé kolo brzdí míň. Pokud lehce přibržďuji, nebo na to dupnu a zaflekuju a pustím volant, auto jede pořád rovně a volant ani necukne. Rozložení brzd na zadku je téměř souměrné. Proto jsem se podíval na přední kotouče a destičky. Ty byly jak nové, čepy po kterých se pohybuje třmen taktéž a po odejmutí třmenu z kola a sundání destiček se větší silou dalo pohybovat s pístem. Pro jistotu jsem to promazal vazelínou odolnou proti vysokým teplotám, opiloval trochu rzi na místě kde je ten čudlík z destičky, aby bylo snadno poznat jak je opotřebovaná, tam se to dotýkalo třmenu a tam jsem to taky namazal a vydal se do servisu zadarmo otestovat. Test dopadl stejně. Mechanik co to měřil mi toho moc neřekl, ani odvzdušnení by prý nepomohlo. Jelikož to bylo zadarmo, tak se se mnou moc nevybavoval a šel dělat na jiném autě. Ještě zkusím odvzdušnit,ale asi to nepomůže. Nevíte někdo v čem by mohla být závada? Kapalina neubývá a na brždění to není poznat. Jen ty měřáky to odhalili :cry:

výměna

Napsal: 27 lis 2008, 18:46
od crex
Dnes jsem vyměnil brzdový třmen, ráno jedu na měření. Ten původní nevypadal že by mu něco bylo. Píst šel normálně vytáhnout a nebyl ani orezlý nebo nějak špinavý.

Napsal: 27 lis 2008, 18:55
od Majesty
Může tam někde být mikroskopická trhlinka, která se zahřátím trochu roztáhne a tím může trochu utéct tlak.

Napsal: 27 lis 2008, 19:57
od crex
Myslíš trhlinku v hadičce? Nebo ve válečku ve třmenu? To by se přeci ztrácela kaplina, ne?

Napsal: 27 lis 2008, 20:01
od Majesty
Tak to myslím. Ale nemusí být až skrz. Jen jakoby kapsa. Ta vytvoří už o trochu víc místa a tím se zmenší tlak. Právě to může být poznat až po intenzivnějším brždění, až po zahřátí kapaliny. Ale může být poškozená i hadička. U jednoho auta jsem řešil podobný problém a nakonec byla špatná hadička. Po zahřátí na nějakou určitou teplotu se při brždění nafukovala jako balónek, což měla za důsledek ztrátu tlaku na jednom kole.

Napsal: 27 lis 2008, 20:11
od crex
Zní to ligicky 8) Za deního zvětla na to mrknu, jetli to někde nedělá, asi se bude muset hadička prohmatat, protože to asi na první pohled nebude znát. Je tam po cestě nějaký regulátor brzdné síly nebo to jde přímo z brzdného válce? Pokuošel jsem se najít na internetu někde nějaký schéma ale buď je schovaný a nebo neumim hledat :cry:

Napsal: 28 lis 2008, 12:08
od crex
Byl jsem dnes na válcích a je to pořád stejný problém. Takže brzdovým třmenem to není :o
Podle technika jde do válce nižší tlak, takže buď ta hadička a nebo ABS :cry: a to bude asi drahá záležitost :?

Napsal: 28 lis 2008, 12:17
od Majesty
Tady seženeš spoustu dílů. Zkus okouknout ty hadičky. Někdo musí našlapat pedál a držet tlak. Mě se to ukázalo až po delším zkoušení. Asi po určitém zahřátí kapaliny.

Napsal: 28 lis 2008, 14:10
od spermin
typnu si na obložení různé kvality, nestejnorodá směs, nebo různé kotouče, tlak je spojená nádoba, proto to
zkouší bez motoru, jinak reaguje ABS.

Napsal: 01 pro 2008, 10:58
od crex
Detičky i kotouče jsou originál GM, dneska se podívám na ty hadičky. Ještě zkusím na těch válcích změřit s vypnutým motorem a zapnutým. Jestli tam bude nějakej rozdíl.

Napsal: 01 pro 2008, 11:07
od crex
Pořád nevím na co se mám pak zaměřil, kd edál pokračovat v hledání závady. Nemáte někdo schéma brzdové soustavy? Pátral jsme po internetu a nenašel jsem na Opla vůbec nic. Mě by zajímalo jak to jde z hlavního brzového válce a jestli je někde po destě regulátor brzného talku pro přední nápravy nebo jen pro zadní.

Napsal: 01 pro 2008, 13:30
od Trdlo
Nechci malovat čerta na zeď, ale myslím si že máš pryč jednotku ABS. :(

Modulátor brzdového účinku je jen na zadní nápravě, takže jediné, co by mohlo mít vliv na tlak do jednotlivých kol je jednotka abs, nebo jak bylo psáno výše, zkontrolovat hadice. taky už jsem zažíl, že byly špatné, jen v obrácené variantě. Do třmenu tlak vletěl, ale nedokázal se uvolnit. Hadice byla uvnitř zdeformovaná natolik, že při sešlápnutí se kapalina protlačila ale samovolně se nedokázala vracet. A na hadici nebylo absolutně nic vidět, jen už nebylo co vyměnit, tak jsem na to tehdy přišel.... investice několik tisíc místo pár stovek za hadici....

Napsal: 01 pro 2008, 16:57
od spermin
jsou 2 okruhy ale možná né přední a zadní , ale možna do kříže, potom by to bylo ve válcích, :?
vždy musí být pravá a levá strana, aby v případě poruchy nebrzdila jenom 1 strana. :shock: ale to by mělo
platit jenom u kotoučů.

Napsal: 01 pro 2008, 20:55
od Trdlo
Abs je zvlášť pro každé kolo.

Napsal: 01 pro 2008, 21:06
od spermin
ano, ale zkouška brzd se dělá bez ABS-vypnutý motor a tlak je tlak, myslím že ABS to není, ale já s tím zatím neměl
žádný problém :oops: