Byl jsem na technické prohlídce s mojí astrou G rv01 1,6 16V. Auto má najeto 71tis km a je jak nové. Dost mě překvapilo že neprošlo. Důvod je poměrně závažný a to že rozdíl v brzdné síle předních kol je 42%. Pravé kolo brzdí míň. Pokud lehce přibržďuji, nebo na to dupnu a zaflekuju a pustím volant, auto jede pořád rovně a volant ani necukne. Rozložení brzd na zadku je téměř souměrné. Proto jsem se podíval na přední kotouče a destičky. Ty byly jak nové, čepy po kterých se pohybuje třmen taktéž a po odejmutí třmenu z kola a sundání destiček se větší silou dalo pohybovat s pístem. Pro jistotu jsem to promazal vazelínou odolnou proti vysokým teplotám, opiloval trochu rzi na místě kde je ten čudlík z destičky, aby bylo snadno poznat jak je opotřebovaná, tam se to dotýkalo třmenu a tam jsem to taky namazal a vydal se do servisu zadarmo otestovat. Test dopadl stejně. Mechanik co to měřil mi toho moc neřekl, ani odvzdušnení by prý nepomohlo. Jelikož to bylo zadarmo, tak se se mnou moc nevybavoval a šel dělat na jiném autě. Ještě zkusím odvzdušnit,ale asi to nepomůže. Nevíte někdo v čem by mohla být závada? Kapalina neubývá a na brždění to není poznat. Jen ty měřáky to odhalili
rozdíl bloku předních brzd
rozdíl bloku předních brzd
Zdarvím všechny.
Byl jsem na technické prohlídce s mojí astrou G rv01 1,6 16V. Auto má najeto 71tis km a je jak nové. Dost mě překvapilo že neprošlo. Důvod je poměrně závažný a to že rozdíl v brzdné síle předních kol je 42%. Pravé kolo brzdí míň. Pokud lehce přibržďuji, nebo na to dupnu a zaflekuju a pustím volant, auto jede pořád rovně a volant ani necukne. Rozložení brzd na zadku je téměř souměrné. Proto jsem se podíval na přední kotouče a destičky. Ty byly jak nové, čepy po kterých se pohybuje třmen taktéž a po odejmutí třmenu z kola a sundání destiček se větší silou dalo pohybovat s pístem. Pro jistotu jsem to promazal vazelínou odolnou proti vysokým teplotám, opiloval trochu rzi na místě kde je ten čudlík z destičky, aby bylo snadno poznat jak je opotřebovaná, tam se to dotýkalo třmenu a tam jsem to taky namazal a vydal se do servisu zadarmo otestovat. Test dopadl stejně. Mechanik co to měřil mi toho moc neřekl, ani odvzdušnení by prý nepomohlo. Jelikož to bylo zadarmo, tak se se mnou moc nevybavoval a šel dělat na jiném autě. Ještě zkusím odvzdušnit,ale asi to nepomůže. Nevíte někdo v čem by mohla být závada? Kapalina neubývá a na brždění to není poznat. Jen ty měřáky to odhalili
Byl jsem na technické prohlídce s mojí astrou G rv01 1,6 16V. Auto má najeto 71tis km a je jak nové. Dost mě překvapilo že neprošlo. Důvod je poměrně závažný a to že rozdíl v brzdné síle předních kol je 42%. Pravé kolo brzdí míň. Pokud lehce přibržďuji, nebo na to dupnu a zaflekuju a pustím volant, auto jede pořád rovně a volant ani necukne. Rozložení brzd na zadku je téměř souměrné. Proto jsem se podíval na přední kotouče a destičky. Ty byly jak nové, čepy po kterých se pohybuje třmen taktéž a po odejmutí třmenu z kola a sundání destiček se větší silou dalo pohybovat s pístem. Pro jistotu jsem to promazal vazelínou odolnou proti vysokým teplotám, opiloval trochu rzi na místě kde je ten čudlík z destičky, aby bylo snadno poznat jak je opotřebovaná, tam se to dotýkalo třmenu a tam jsem to taky namazal a vydal se do servisu zadarmo otestovat. Test dopadl stejně. Mechanik co to měřil mi toho moc neřekl, ani odvzdušnení by prý nepomohlo. Jelikož to bylo zadarmo, tak se se mnou moc nevybavoval a šel dělat na jiném autě. Ještě zkusím odvzdušnit,ale asi to nepomůže. Nevíte někdo v čem by mohla být závada? Kapalina neubývá a na brždění to není poznat. Jen ty měřáky to odhalili
- Reklama
-
Majesty
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Může tam někde být mikroskopická trhlinka, která se zahřátím trochu roztáhne a tím může trochu utéct tlak.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O náshttp://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
-
Majesty
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Tak to myslím. Ale nemusí být až skrz. Jen jakoby kapsa. Ta vytvoří už o trochu víc místa a tím se zmenší tlak. Právě to může být poznat až po intenzivnějším brždění, až po zahřátí kapaliny. Ale může být poškozená i hadička. U jednoho auta jsem řešil podobný problém a nakonec byla špatná hadička. Po zahřátí na nějakou určitou teplotu se při brždění nafukovala jako balónek, což měla za důsledek ztrátu tlaku na jednom kole.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O náshttp://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Zní to ligicky
Za deního zvětla na to mrknu, jetli to někde nedělá, asi se bude muset hadička prohmatat, protože to asi na první pohled nebude znát. Je tam po cestě nějaký regulátor brzdné síly nebo to jde přímo z brzdného válce? Pokuošel jsem se najít na internetu někde nějaký schéma ale buď je schovaný a nebo neumim hledat 
-
Majesty
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Tady seženeš spoustu dílů. Zkus okouknout ty hadičky. Někdo musí našlapat pedál a držet tlak. Mě se to ukázalo až po delším zkoušení. Asi po určitém zahřátí kapaliny.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O náshttp://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Pořád nevím na co se mám pak zaměřil, kd edál pokračovat v hledání závady. Nemáte někdo schéma brzdové soustavy? Pátral jsme po internetu a nenašel jsem na Opla vůbec nic. Mě by zajímalo jak to jde z hlavního brzového válce a jestli je někde po destě regulátor brzného talku pro přední nápravy nebo jen pro zadní.
Nechci malovat čerta na zeď, ale myslím si že máš pryč jednotku ABS.
Modulátor brzdového účinku je jen na zadní nápravě, takže jediné, co by mohlo mít vliv na tlak do jednotlivých kol je jednotka abs, nebo jak bylo psáno výše, zkontrolovat hadice. taky už jsem zažíl, že byly špatné, jen v obrácené variantě. Do třmenu tlak vletěl, ale nedokázal se uvolnit. Hadice byla uvnitř zdeformovaná natolik, že při sešlápnutí se kapalina protlačila ale samovolně se nedokázala vracet. A na hadici nebylo absolutně nic vidět, jen už nebylo co vyměnit, tak jsem na to tehdy přišel.... investice několik tisíc místo pár stovek za hadici....
Modulátor brzdového účinku je jen na zadní nápravě, takže jediné, co by mohlo mít vliv na tlak do jednotlivých kol je jednotka abs, nebo jak bylo psáno výše, zkontrolovat hadice. taky už jsem zažíl, že byly špatné, jen v obrácené variantě. Do třmenu tlak vletěl, ale nedokázal se uvolnit. Hadice byla uvnitř zdeformovaná natolik, že při sešlápnutí se kapalina protlačila ale samovolně se nedokázala vracet. A na hadici nebylo absolutně nic vidět, jen už nebylo co vyměnit, tak jsem na to tehdy přišel.... investice několik tisíc místo pár stovek za hadici....
END