Je několik možností, kde může být chyba:
spínací skříňka
starter
kabeláž s konektory
V každém případě to chce měřit, aby se jasně vytypovalo místo závady. Nejčastější příčina v těchto teplech je závada ve spínačce, návod, jak se k ní dostat, je zde, ale klidně může být problém v tělese starteru nebo kontakt pro cívku starteru.
Čili jak to říkal ten pán s tou kšiltovkou, co pak vystřelil z Auróry ? Měřit, měřit a zase měřit
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
Eventuelne: a teda po rozobratí spínacej skrinky, kde hľadať problematicky konakt II. polohy kľúča?
vasekpetr1 píše:Je několik možností, kde může být chyba:
spínací skříňka
starter
kabeláž s konektory
V každém případě to chce měřit, aby se jasně vytypovalo místo závady. Nejčastější příčina v těchto teplech je závada ve spínačce, návod, jak se k ní dostat, je zde, ale klidně může být problém v tělese starteru nebo kontakt pro cívku starteru.
Čili jak to říkal ten pán s tou kšiltovkou, co pak vystřelil z Auróry ? Měřit, měřit a zase měřit
Akumulátor:
když přepneš klíč do polohy III (startování), tak kontrolky a třeba světla udělají co? Pokud je na nich viditelné pohasnutí, tak to může být i akumulátorem, případně nedokonalý kontakt v silové cestě od baterky k starteru (ukostření starteru a motoru). Ale to by zlobilo častěji, ne jednou za čas, tak jak to popisuješ. Pokud světla a kontrolky normálně svítí, baterkou to nebude.
kontakt polohy startování:
když vyjmeš ven mechanickou část spínačky, tak pod ní je modul kontaktní elektrické části. Asi nejlepší bys měl toto vymontovat z nějakého vraku na vrakovišti, abys viděl, jak to na svém autě přehodíš, případně zkus si tady projít sekci Prodej - Náhradní díly a třeba někdo rozebírá nějakou bouračku a za rozumný peníz pošle.
Ale jak říkám, chce to měřit, kde je zakopaný pes - abys pracně nevyměnil spínačku a pak nezjistil, že problém je v kontaktu na sstarteru.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
Tak dnes ráno to urobilo zas. Pri prepnutí kľúča do štartovacej polohy sa nestalo nič. Kontrolky nepohasli, ani žiadnu zmenu nevykonali. 10x som potočil kľúčom, a nič. potom, po 10tom pokuse motor asi 4x pokrutil "Crhcrhcrhcr" a motor bežal. Zaujímavé, že po iné dni motor chytá na prvý šup (chr!).
Jazdím denne 2-3 jazdy po meste, od posledného vynechania to je 8 dní.
Batéria to teda asi nebude. (?)
Tak čo teda robiť, rozbabrať spínačku, alebo dať to do servisu zgeneralkovať štartér?
dik kamoši
to sa ti ľahko povie chyba nastane raz za týždeň a zrovna vtedy som v aute sám, tak nemám nikoho, kto by šiel s voltmetrom ku startéru. nuž teda to vidím na servis ( :-/ ), ale či oni zistia viac, alebo preventívne vymenia všetko...
Nachystal bych si "pastičku": žárovku s kabelem, pověšenou na kontakt spínací skříňky pro startování a připojil se na něj trvale. V okamžiku zlobení bych věděl hned, jestli kontakt spínačky funguje nebo ne.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
Ano, tohle je asi jediná schůdná cesta.
Všechny náhodné jevy je třeba vylučovat. Tohle je typický příklad něčeho, co se obtížně hledá.
Když už sám nerozebereš, nevyčistíš, nezkontroluješ kontakty ve spínací skřínce, nezgenerálkuješ startér, pak tohle je jediná metoda, kdy vyloučíš buď startér nebo spínačku.
A když si tu žárovku napíchneš přímo u kontaktu startéru, budeš mít pod kontroluo i kabeláž.
V tom případě se ale musíš zanořit poměrně hluboko do auto, nebo to udělat spodem.
A pak máš možnost servis. U této chyby nemůžeš počítat, že to někdo bude tak dlouho zkoušet, až se to někdy stane. Takže běžný postup, vyměnit spínašku, vyměnit spínač startéru.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Kontrolky mu svítí bez problému dál, takže na baterku bych to neviděl. Já mám osmým rokem Vartu Silvera a teď v létě točí jako zamlada... V zimě to je trochu horší, ale natočila.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
Baterka se nedá odsoudit podle stáří. Může odejít za 2 roky, může vydržet klidně 9 let ( osobní zkušenost- Varta na pětitunovém Mercedesu, a to odešla ztrátou vody).
Sám mám Akumu šestým rokem, stále žije. A to jsem ji po dvou letech odepisoval, že je na odchodu do sulfátového nebe.
Pokud nepohasnou, nezhasnou , kontrolky, což gotha potvrdil, není to baterkou.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor