Stránka 2 z 2
Napsal: 22 bře 2008, 22:00
od iwo126
ja som dnes cistil ten krokovy motorcek ale nebol nejak extremne zaneseny.ako to vlastne cistite vy?ja som mal trocha usadenin vo vnutri klapky a na tej ihle s tou pruzinkou tak som to precistil sprejom na skrtiace klapky namontoval a nijaka zmena otacky kolisu medzi 750az 850
Spekulace??????
Napsal: 24 bře 2008, 08:56
od Pavel V.
Trocha spekulace:
teoreticky je špatný krokový motorek(na volnoběh otáčky oscilují mezi 700-850 ot, po delší jízdě konst. rychlostí zůstanou při jízdě na neutrál viset okolo 2000 ot. a jdou velmi pomalu dolů). Usuzoval bych, že krok. m. pracuje na elektromagnetickém principu- prochází proud sepne, neprochází proud vypne(nebo obráceně). Při tomto nekorektním fungování krokového motorku, může vlivem nerovnosti vozovky(např. přejezd přes koleje)dojít k k oscilaci funkce motorku(kužel několikrát vyjede-zajede/s) , jehož vlivem je narušeno sání a dojde ke škubání motoru?
Je to sci-fi nebo by na tom mohlo něco být?
Napsal: 24 bře 2008, 23:50
od jaroslav120
Krokovy motorcek nieje elektromagnet uz jak z nazvu krokovy motorcek vyplyva ide o elektromotor, ktory sa dokaze otacat po krokoch. To znamena, ze ked riadiaca jednotka zada motorceku aby sa otocil o 0,2 otacky tak to urobi (obycajny elektromotor by to neurobil) Cize obsahuje nejaky snimac co snima o kolko sa pootoci rotor motorceka. Prevodovka na tom motorceku uroby vysuvanie a zasuvanie kluzela, ktory ovlada prietok vzduchu do motora (je to zrobene cez nejaky zavit

). Takze takto to funguje aby ste vedeli

Riadiaca jednotka (podla mna) ovlada ten motorcek na zaklade informacii zo snimaca otaciek motora. ked su nizke otacky tak riadiaca jednotka zada motorceku aby sa o cosi otvoril a ked otacky stupnu na pozadovane tak tak ostane.

Napsal: 25 bře 2008, 07:14
od Pavel V.
OK, dík za info. Mohla by nesprávná funkce krok. mot. zapříčinit škubání motoru(tak jak je popsáno výše)?
Napsal: 25 bře 2008, 07:46
od jaroslav120
No neviem ci to ma nejaky vplyv. Mam taky pocit ze krokovy motorcek ked sa raz nastavy tak tam zostane a ked su blbe otacky tak sa len nim trochu doladia. Ked ti auto trha ked si v pohybe a prudsie pridavas plyn tak si vymen benzinovy filter potom vycisti klapku a uvidis jake to roby zazraky...
Napsal: 25 bře 2008, 07:48
od jaroslav120
Ale to ze ti ostavaju vysiet otacky na 2000 a idu pomaly dole tak to by to mohlo byt..mozno poriadne zaneseny a tazsie sa hybe ten kuzel.....

Napsal: 25 bře 2008, 13:10
od Arwy
Krokový motorček pri X16XEL, X14XE neovláda škrtiacu klapku, ale svojím "hriadeľom" ktorý má po obvode šnekový závit (tak že vysúvanie alebo zasúvanie spôsobené otrasmi auta nehrozia) a je ukončený takou akoby čiapočkou ktorá priviera alebo otvára obtok vzduchu okolo škrtiacej klapky pri voľnobehu. Škrtiaca klapka je ovládaná len lankom od plynového pedálu.
Tak isto riadiaca jednotka má rôzne režimy pre voľnobežné otáčky. Iné budú pri studenom štarte, iné pri teplom štarte, iné počas pohybu vozidla, iné pri zapnutej klimatizácii, kúrení, alebo slabo nabitej batérií. Pri čistení klapky u daných motorov sa musí vyčistiť aj tento obtokový kanál a hriadeľ krokového motorčeka na ktorom bývajú olejové usadeniny.
Pri Z16XE a Z14XE je klapka ovládaná elektricky.
Napsal: 25 bře 2008, 20:12
od jaroslav120
Vsak to je jasne ze to neovlada klapku
