Stránka 2 z 3
Napsal: 23 úno 2007, 23:15
od Melodi
olej je měněny loni
Napsal: 23 úno 2007, 23:44
od AstraDTI
To cvakani jde podle me na 99 procent nekde od tech ventilu. Takze jestli se blizi vymena oleje, tak je mozny ze to pak s novym prestane. To ze to dela vetsina motoru je fakt.
Napsal: 24 úno 2007, 15:28
od HonzaL
U studeného motoru to na 99% dělají hydroštely než se natlakují olejem.Mě to za studena také cvaká a když je motor ohřátý,tak ho na volnoběh není skoro slyšet a tak to neřeším.
Cvakanie
Napsal: 24 úno 2007, 16:11
od Maranelo
Najprv by som skontroloval hladinu oleja a popripade doliat.. ak to neprestane tak potom hladat problem inde...

Napsal: 24 úno 2007, 22:57
od Pavel
Nadzvedátko je pístek do kterého se opře olej a tím se vymezí vůle na ventilech - nekdy so o tomto mluví jako o hydroštelech. S výměnou mám zkušenost z u vozu Ford Mondeo. Nadzvedátka klapala a mechanici nemohli určit která (je jich tam 16) a proto vyměnili všechna. Je to docela legrace při ceně 1 ks 650 kč. A nakonec po ujetí cca 30 tis. se cvakání začalo opakovat.
Napsal: 26 úno 2007, 15:26
od Sršeň
U naftových motoroch je to teda hydroštel a u benzínových zdvíhatko?

Napsal: 26 úno 2007, 15:31
od pepca
Sršeň píše:U naftových motoroch je to teda hydroštel a u benzínových zdvíhatko?


neboj,také hydroštel

Napsal: 02 bře 2007, 12:55
od Melodi
Tak už mi to nešťestí neděla, a naštěstí to nebylo tim zdvihatkem, ale cvakal ventil co hlída přetlak v nadrži jestli si dobře vzpomínám

Napsal: 16 bře 2007, 07:47
od monty
Melodi_boy píše:Tak už mi to nešťestí neděla, a naštěstí to nebylo tim zdvihatkem, ale cvakal ventil co hlída přetlak v nadrži jestli si dobře vzpomínám

A jak jsi to odstranil? Výměnou ventilu? Mě to dělá vždy, když se venku ochladí (zhruba pod 8stC). Když je motorový prostor vyhřátý od sluníčka, je to OK, až k večeru, když je zima, se začne ozývat cvakání.
Dík
Napsal: 16 bře 2007, 09:03
od Jirka D..
Ahoj,
Vysvětlení pojmů:
Když nastartuji studený motor CVAKÁNÍ cca do 3 min. je normální u všech vozů - olej je stuhlá jako med
Zdvihátka tikaj, když jsou přidřená nebo zanešená tj. nasartuji a tiká i po zahřátí pravidelně i při přidání plynu kovově.
Plastové tikání je uhlíkový filtr, ale ten tiká jen při přidání plynu koupiot nový a čenžnout.
Cvakání jen na volnoběh: může být zdvihátko je málo oleje a tím malý tlak, jestli to tiká něco mezi kovem a plastem může to být ventil vstřikovací nalít něco od wynn´s do nádrže a vyčistit to samé se zdvihátky, ale nalít do oleje.
Tiká u rozvodů na volnoběh napínací kĺadka rozvodů (seřídit) nebo ložisko altíku atd.
Praská nabo sičí a ostré tikání to je těsnění pod parohy - otevři haubnu u zahřátého motoru a přidej rukou plyn, prská nebo něco a je cejtit výfukové splodiny tak to je těsnění.
Jirka
Napsal: 16 bře 2007, 09:30
od monty
Aha, tak to u mě tedy vypadá na ten uhlíkový filtr jak píšeš, cvaká to jen při přidání plynu, na volnoběh se neozývá nic a když jedu z kopce a brzdím motorem, tak taky OK, navíc kovově to určitě nezní.
Díky, moc si mi pomoh.
Rob
Napsal: 16 bře 2007, 10:21
od Jirka D..
Rád se podělím o zkušenosti
Napsal: 18 bře 2007, 19:02
od Sršeň
Jirka D.. píše:Rád se podělím o zkušenosti
No mne to cvaká pravidelne. (Teda v motore pre upresnenie

) Ráno pri prvom štarte je to cvakanie počuť viac, keď je motor zohriaty to pravidelné cvakanie je počuť stále, ale je to menej počuť. Ale aj tak ma to vytáča. Neznesiem zvuky ktoré tam nemajú čo robiť.
Podľa teba by to mohlo byť pridreté alebo zanesené zdvihátko? Čo sa môže pri najhoršom stať? A pomôže ta prísada wynn's do oleja?
Dík za odpoveď.
Napsal: 19 bře 2007, 08:19
od Jirka D..
Sršeň píše:Jirka D.. píše:Rád se podělím o zkušenosti
No mne to cvaká pravidelne. (Teda v motore pre upresnenie

) Ráno pri prvom štarte je to cvakanie počuť viac, keď je motor zohriaty to pravidelné cvakanie je počuť stále, ale je to menej počuť. Ale aj tak ma to vytáča. Neznesiem zvuky ktoré tam nemajú čo robiť.
Podľa teba by to mohlo byť pridreté alebo zanesené zdvihátko? Čo sa môže pri najhoršom stať? A pomôže ta prísada wynn's do oleja?
Dík za odpoveď.
Jestli to cvaká stále a kovově (roznáší se po celém motoru) jde to z vrchu motoru, jsou to hydry.
Wynns nalít můžes je to cca 325 ml. v plechovce a stojí to 250 Kč.
To pomáhá, až po 2500 km ujetých, dává se to do nového oleje.
Žádné vednejší učinky to nemá - není tam chlór a jen stopy zinku.
Pomáhá to, jestli ne tak je přidřené a výměna.
Zdvihátka vydrží cca 300 tis Km jen se musí čistit.
Napsal: 19 bře 2007, 10:05
od jirka h
Asi by to chtělo před výměnou oleje nalít přípravek na proplach olejového systému. Sežene se úplně běžně buď u pumpy nebo i v supermarketech. Vyčistí to mazací kanálky a tím zaručí dostatečný tlak pro zdvihátka.