Stránka 2 z 3
Napsal: 02 pro 2008, 16:03
od crex
Co jsem viděl, tak tam jak sem byl testovat zadarmo, tam to testoval s motorem zapnutým. Na STK nevím, tam mě zavřeli do čekárny i při opakované prohlídce. Proč by taky testovali bez motoru? Tím by neodhalili poruchu brzd za provozu. Včera jsem si půjčil jednotku ABS i s elektronikou a zítra jí namontuju. Co jsem tak zjišťoval, tak u astry nejdou pravděpodobně okruhy do kříže. Společně s ABS prohodím i brzdové hadice, když už to bude potřeba celé odvzdušnit a vyměnit kapalinu, pokud by to bylo v hadici, tak nebude brzdit druhá strana. Pokud ani to nepomůže, tak to může být už jen ten válec. Nafotím tu jednotku a dám sem fotky. Neustále pátrám po nějakém schématu brzd na astru případně po servisním manuálu,ale pořád bez úspěchu. Ale jak zkouším měnit postupně díly z okruhu,tak se mi to začíná rýsovat

, takže asi nakreslím vlastní schéma.
Napsal: 02 pro 2008, 20:06
od Trdlo
Na STK se dělá se zapnutým motorem, na většině míst, kde ti to budou kontrolovat, tak taky se zapnutým.
Spermin: Na podzim kámoš s Astrou G kombi, X16XE problém - nebrzdí zadní kolo, ve finále výměna abs jednotky, nepustila vůbec kapalinu k pravému zadnímu kolu..... Proto to tipuju na tu jednotku, samozřejmě to majiteli nepřeju, protože nová stojí cca 40tis. Kámoš sehnal z vrakáče za 4.5tis. A od té doby zase pohoda.
Napsal: 02 pro 2008, 21:51
od spermin
to jsem z toho jelen, STK mám cca 3 týdny, a byl jsem u toho. musím zavzpomínat

Napsal: 02 pro 2008, 21:57
od Majesty
Na stk sedne do auta, vjede na válce a zkouší přední brzdy a pak popojede na zadek. Pak vyjede a teprve to vypne motor. Musí mít nastartováno, protože šlape několikrát a to by asi už potom neušlápnul.
Napsal: 02 pro 2008, 22:00
od Trdlo
spermin píše:to jsem z toho jelen, STK mám cca 3 týdny, a byl jsem u toho. musím zavzpomínat

Najedeš na STK, vypneš motor, otevřeš kapotu, zkontrolují vin apod, jde se dolů pod auto na jámu, prohlídnou spodek, zkontrolují "klepačema" čepy, pak znova, čapy při sešlápnuté brzdě, pak se nastartuje auto, technik většinou volně projede stanoviště geometrie a najede na válce, motor běží, on vezme do ruky dálkové ovládání od měřáku a zkouší přední brzdy, motor běží, pak popojede zadními koly na válce, znova zkouší brzdy, pak zkusí ručku a jede na poslední stanoviště, kde zkontroluje nastavení světel, funkčnost všech světel a nalepí známku. Pak Tě pustí do auta, vyjedeš ven a jdeš si do kanclu pro papíry.

(To aby jsi nemusel tolik vzpomínat

)
Napsal: 02 pro 2008, 22:01
od Majesty
Trdlo píše:spermin píše:to jsem z toho jelen, STK mám cca 3 týdny, a byl jsem u toho. musím zavzpomínat

Najedeš na STK, vypneš motor, otevřeš kapotu, zkontrolují vin apod, jde se dolů pod auto na jámu, prohlídnou spodek, zkontrolují "klepačema" čepy, pak znova, čapy při sešlápnuté brzdě, pak se nastartuje auto, technik většinou volně projede stanoviště geometrie a najede na válce, motor běží, on vezme do ruky dálkové ovládání od měřáku a zkouší přední brzdy, motor běží, pak popojede zadními koly na válce, znova zkouší brzdy, pak zkusí ručku a jede na poslední stanoviště, kde zkontroluje nastavení světel, funkčnost všech světel a nalepí známku. Pak Tě pustí do auta, vyjedeš ven a jdeš si do kanclu pro papíry.

(To aby jsi nemusel tolik vzpomínat

)
Vyčerpávající.

Napsal: 02 pro 2008, 22:13
od Trdlo
Majesty píše:
Vyčerpávající.

Byl jsi rychlejší, než jsem to stačil napsat, už jsi to odeslal.

Napsal: 03 pro 2008, 12:14
od spermin
terazky jsom z toho volaaký zmatený. Dnes jsem se ptal v servise (značkový škoda) a bylo mi řečeno, že je to jedno,
ale mělo se to dělat bez abs a posilovače pro případ poruchy těchto systémů, tak asi takhle,

Napsal: 03 pro 2008, 20:19
od Trdlo
No jo, jenže v případě poruchy abs jednotky se ti vůbec nedostane kapalina ke kolu...
Napsal: 03 pro 2008, 20:23
od spermin
Trdlo píše:No jo, jenže v případě poruchy abs jednotky se ti vůbec nedostane kapalina ke kolu...
nevěřím a končím, ale s tím motorem asi máte pravdu, teď si uvědomuji, jakou by musel mit nohu.

Napsal: 04 pro 2008, 11:49
od crex
Tak sem vyměnil jednotku ABS. A co by jste řekli. Zase sem neprošel. Od paní v kanceláři sem si vyslech že na opakovanou TP můžu jenom jednou. stál sem tam jak malý dítě a poslouchal její přednášku. Nakonec mi řekla že příště to bude naposled a že příští návštěva už bude nová technická proohlídka za 650kč. Ale jinak technici jsou hodní a komunikativní. Test se prováděl se zapnutým motorem. Šlo by to i bez něj,ale pokud jedete, tak přeci máte zapnutý motor a tím i posilovač. Bez motoru by se dalo ale poznat jestli je chyba v posilovači nebo ABS, protože pokud je vypnuý motor jsou vyřazeny jejich funkce a tlačí to tam jen ten válec. Takže kdyby mě toto napadlo dřív a testoval to bez motoru, tak sem si moh ušetřit práci s výměnou ABS a dnešní přednášku od paní na STK. Zase na druhou stranu jsem k tomu musel dospět zkušeností z předešlých úkonů a hlavně už konečně vím, jak jsou brzdy u Astry postaveny, tada přesněji kolik je tam okruhů a jak jsou propojeny. Z brzdového válce vedou dva okruhy do jednostky ABS plechovíma trubičkama. Z ABS pak vedou 4 plechové trubičky ke každému kolu. Pokud by došlo k vyřazení ABS, tak je to z těch dvou okruhů rozvedeno úhlopříčně. tzn. že pravé přední kolo je na stejném okruhu jako levé zadní a obráceně. ABS je tam v podstatě jako rozdělovač a elektronický regulátor tlaku kapaliny.
Takže jak tu někdo psal o poruše ABS, tak pokud se tam něco neucpe, tak kapalina normálně proudí dvěma okruhy skrz jednotku ABS a pouze to rozděluje do úhlopříčně položených kol.
Napsal: 04 pro 2008, 11:55
od spermin
kruci písek, to je divné

fakt bych zkusil ten mat. destiček a kotoučů, ale máš na to podmínky

jinak po výměně je nutno zajet, jel bys tam zbytečně. A neváznou Ti destičky? ale 40 % je moc
Napsal: 04 pro 2008, 21:09
od Trdlo
crex píše:
.......
Takže jak tu někdo psal o poruše ABS, tak pokud se tam něco neucpe, tak kapalina normálně proudí dvěma okruhy skrz jednotku ABS a pouze to rozděluje do úhlopříčně položených kol.
Nj, to rozděluje, jenže když má z jedné strany falešný signál, tak tam prostě tu kapalinu nepustí, to byl případ, který jsem popsal.

Při vypnutém motoru nejedeš, tak nepotřebuješ brzdit.

Napsal: 05 pro 2008, 19:59
od crex
Vyměnil jsem brzdový válec, příjde mi že to brzdí o něco líp a mírně se to stáčí doprava, což by naznačovalo úspěch. Zítra jdu na válce a ty vyřknou verdikt.
Napsal: 06 pro 2008, 09:48
od Trdlo
crex píše:Vyměnil jsem brzdový válec, příjde mi že to brzdí o něco líp a mírně se to stáčí doprava, což by naznačovalo úspěch. Zítra jdu na válce a ty vyřknou verdikt.
Tyjo, co ty máš za zvláštnosti... Ne nic ve zlém, jen z brzdového válce jdou dva okruhy křížem, tak se divím, že pokud to bylo ve válci (samozřejmě ti přeju aby jsi měl už problém vyřešen) tak že se problém ukázal jen na jednom předním, zadní jsi psal že šli v pohodě. Zajímavé, ještě že tu to fórum máme, stále nové info.
Víš co, když jsi psal, že jednotka abs je v pohodě, tak je divný že nešlo jen jedno kolo, mi nějak pořád nejde do hlavy jak to, že se to prostě netlačilo křížem ale jednou stranou. To bych fakt zkoušel asi jako poslední, protože by mne válec nenapadl, píš trubky, hadice... Jsem z toho fakt hodně překvapený.