now. píše:Při akceleraci a prokluzu slyším pouze KOVOVÝ ZVUK,a problikává kontrolka na palubce ASR, nevšim jsem si jestli otáčky motoru klesaj.
Při brzdění se děje: nedošlápnutí brzdy + jako by klepání do pedálu s odporem a KOVOVÝ ZVUK - žádná kontrolka ABS nebliká.
Chápu tedy že to dření kov na kov je normální a dělá vám to taky?
Nevím jestli je to tak, ale dozvěděl jsem se že TC je spřaženo s ABS (pokud nemám ASR) takže pokud mi kola zahrabou a sníží se otáčky motoru, je to způsobeno tím že začne fungovat ABS tj přibrzdí kolo které se protáčí, nepřenese sílu na kolo opačné, TC nefunguje tedy jako tzv. uzávěrka diferenciálu. To jen pro zajímavost.
Zafira 1,8 16V X18XE1 teď už s tempomatem, denním svícením, ostřik insignia, tripling
No to neni tak uplne pravda, je to ponekud slozitejsi Snizi se vykon motoru a rychleji otacejici kolo je pribrzdeno. TC tedy v jistem slova smyslu funguje jako elektronicka uzaverka diferencialu. Chce si to ale ujasnit jak takovej diferencial funguje a jak je to s prenosem sily na kola.
pokud přibrzdí protáčející se kolo na stejné otáčky jako druhé tak to je UZÁVĚRKA, ať mechanická nebo elektronická,
v každém případě tam působí mechanické síly, čili si troufám říct MECHANICKÁ UZÁVĚRKA, ale na jiném principu.
již na dobré Ivanově pomstě-ŽIGULOVI znalý řidič použil při prokluzu na sněhu nebo blátě ruční brzdu-předchůdce TRAKCE.
Jestli se sníží výkon motoru mi není známo (max přibržděním ztratí část výkonu), ale toto dělá ASR
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Jestli můžu reagovat,tak dokud mi to jelo,tak při TC mi to nešahalo na plyn,jen přibržďovalo prokluzující kolo a blikala kontrolka,kdežto ESP už do výkonu motoru zasáhne.
jeste jedna poznamka TC+ a jen TC je navzajem rozdilene. funguje to podobne ale TC+ to uz ma vice vychytane ale zase bez tlacitka a tim padem, si nenecha do toho kecat. v kazdem pripade souhlas s vyse napsanym prispevkem. pedal se ti nepropada ci neco podobneho jako pri brzdeni s abs na kluzkem povrchu. proste je tam naka dalsi nadrazena funkce ktera vse zajistuje. v celku to na otackach nepoznas nepropadaj se jen proste tak rychle nelezou nahoru jako kdyz akcelerujes na zpevnenem povrchu. je to jen poznat jako by auto drobet cukalo a samo ze i tou kontrolkou.
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
Tak teď jsem z toho srna, před chvílí jsem se rozjižděl ze semaforu na vlhkejch a zablácenejch kostkách do celkem prudkýho kopce. Padla oranžová, dal jsem spojku do záběru a pustil brzdu, zelená, přidal jsem plyn (ale asi moc no) a pomalu pouštěl spojku a v tu chvíli si autí hráblo a začalo poskakovat (ne ze strany na stranu) jako při brždění s ABS, myslel jsem že TC nemám, co vy na to ?
Defender píše:Tak teď jsem z toho srna, před chvílí jsem se rozjižděl ze semaforu na vlhkejch a zablácenejch kostkách do celkem prudkýho kopce. Padla oranžová, dal jsem spojku do záběru a pustil brzdu, zelená, přidal jsem plyn (ale asi moc no) a pomalu pouštěl spojku a v tu chvíli si autí hráblo a začalo poskakovat (ne ze strany na stranu) jako při brždění s ABS, myslel jsem že TC nemám, co vy na to ?
to byly ty kostky u benzinu je TC od 1.8 v nizsich motorizacich to nebylo ani za priplatek........ proste to neslo
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO