vysoká teplota motoru 1,6 16V X16XEL po kráté jízdě
vysoká teplota motoru 1,6 16V X16XEL po kráté jízdě
Chtěl jsem koupit Astru s motorem 1,6 16V X16XEL, r.v. 1999, po krátké zkušební jízdě do vedlejší vesnice a zpět (cca 4 km) měl motor hned 90stupňů, chvílemi při jízdě i 95 a po zastavení se spustil ventilátor na chladiči, venku nebylo žádné vedro (cca 22 stupňů).  Auto jsem nakonec kvuli jiným problémům nekoupil, je takhle vysoká teplota u tohoto motoru normální ?.. abych se poučil a věděl až půjdu prohlížet další kousek, díky za odpovědi.
			
			
									
						
										
						- Reklama
mam stejná motor a za jízdy teplota nepřesáhne 80°C,až při vysokých venkovních teplotách a stání na místě pomalu leze,až sepne ventilátor.smash píše:jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!
1,6 16V X16XEL-kombi
r.v 2000 červená metalíza
			
						r.v 2000 červená metalíza
- MAJK
- Příspěvky: 117
- Registrován: 18 zář 2006, 17:54
- Bydliště: v Ostravě u lesa
- Kontaktovat uživatele:
Toť toto je normalní!!xtz píše:mam stejná motor a za jízdy teplota nepřesáhne 80°C,až při vysokých venkovních teplotách a stání na místě pomalu leze,až sepne ventilátor.smash píše:jaká je tedy normální provozní teplota tohoto motoru ?MAJK píše:To neni normalni ! Vypada to na seklý termostat!

ASTRA 1.6 16V X16XEL ELEGANCE CARAVAN
			
						- 
				Marian
- Příspěvky: 802
- Registrován: 27 zář 2006, 20:40
- Bydliště: Kósek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Mám motor Z16XE a teplotu mám něco málo přes 90 a ventilátor jede co chvila
			
			
									
						
							Astra G 2001 Z16XE ČERNÁ METLA
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440
			
						https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=2440
Mám úplně stejný model který si zkoušel a chová se podobně. Teplota 90 neni nic neobvyklého - v knize Jak na to str.209 je v kapitole kontroly termostatu doslova :
Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat.
Dle mého názoru tudíž pokud Ti ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyším naběhnout ventilátor je všechno v pořádku. Pokud se pletu tak mě někdo opravte.
			
			
									
						
							Jakmile voda dosáhne teploty asi +92 st.C( zážehový motor 2,2l: + 82 st.C), musí se termostat začít roztahovat.
Dle mého názoru tudíž pokud Ti ukazatel ukazuje teplotu kolem 90 st.C a teprve potom slyším naběhnout ventilátor je všechno v pořádku. Pokud se pletu tak mě někdo opravte.
Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green
			
						- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
No dnes jsem vysledaval, že taky se mi teplota motoru po bězné jízdě vyleze na 85 stup. a pri krátkém zastavení po krátké době ihned vyleze na 90 stup. a sepne ventilátor   
   
   1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat
  1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat   
   
  
			
			
									
						
							 
   
   1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat
  1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat   
   
  
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
			
						Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Neblázni, jak jsem psal i podle knížky je to normál. Když jsem měl ještě F-kovou astru, spínala mi taky běžně kolem 90st.Astra - R@SAG píše:No dnes jsem vysledaval, že taky se mi teplota motoru po bězné jízdě vyleze na 85 stup. a pri krátkém zastavení po krátké době ihned vyleze na 90 stup. a sepne ventilátor

1.4 16v Twinport, moc se mi to nelibí, zajedu to asi reklamovat



Astra G-caravan,100 edition,1.6 16V,Jungle Green
			
						- Astra - R@SAG
- Příspěvky: 2810
- Registrován: 21 srp 2006, 15:24
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
No ja měl taky eFko, 1.4 8v a tam to bylo v pohodě. Za 6 měs. používání už jsem musel dolévat pres 2 deci vody a to ještě nebyli vedra. No uvidim časem, budu to sledovat.
			
			
									
						
							Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
			
						Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
Podľa mňa je to OK. Horšie by bolo keby sa to nezohrievalo.
Prvý stupeň (oba vetráky v sérii) chladenia by mal zopnúť pri 98 stupňoch, alebo aj skôr ak zapneš klímu, druhý (oba vetráky paralélne s predradným odporom) pri 103 stupňoch a tretí stupeň (oba vetráky paralélne na plné napätie) pri 106 stupňoch.
			
			
									
						
							Prvý stupeň (oba vetráky v sérii) chladenia by mal zopnúť pri 98 stupňoch, alebo aj skôr ak zapneš klímu, druhý (oba vetráky paralélne s predradným odporom) pri 103 stupňoch a tretí stupeň (oba vetráky paralélne na plné napätie) pri 106 stupňoch.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI. 
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
			
						Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL





