
ABS
No mě se to včera také stalo, ale zřejmě to bylo tím, že se někam dostala voda na nějaké čidlo, protože do pulky kol byl sníh 

My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
- Reklama
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
ABS
Základ jsou čidla v kolech.Doporučuju všechny vyndat a prostříknout konektory WD sprejem.Ten totiž skvěle odpuzuje vodu a vše bude OK.Jinak jestli je ve voze Abs tak to fyzicky pozná každý mechanik pohledem do motor. prostoru.Všechny nejasnosti vznikají při přihlašování v ČR,že to nezapíšou správně(bacha na to,je to třeba vždy ohlídat)
Astra CARAVAN G 1.7DTL v plný palbě.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
kontrolky ABS + TC
no vcera se mi rozsvitily obe najednou asi 3 km pred domovem. dojedu domu, vypnu motor, znovu nastartuju, nesviti. dnes rano nastartuju - zase nic. nesvitilo, jako by se nic nestalo. kdyztady procitam ty prispevky, nejspis budu teprve NA ZACATKU problemu. nechci to podcenit hned. takze prosim:
1. nebyly by nejake fotky kde jsou na tech kolech ta cidle ktera doporucujete vycistit/prostrikat???
2. je to na vsech 4 kolech?
3. jak poznam ktere kolo dela ten problem - jedine na diagnostice?
diky!
1. nebyly by nejake fotky kde jsou na tech kolech ta cidle ktera doporucujete vycistit/prostrikat???
2. je to na vsech 4 kolech?
3. jak poznam ktere kolo dela ten problem - jedine na diagnostice?
diky!
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
me se to taky ted rozsvecuje dost casto ale to bude nejspis tema zadnima desticka. uz jsou v prde.... do milovic budou novy tak doufam ze to bude okondrazalsky píše:tak uz se mi to rozsveci pri temer kazde druhe jizde... dam to asi do servisu


Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
Když jsem koupil Astru, svítila mi kontrolka na ABS permanentně (a tím pádem nefungoval ani TC). V servisu na diagnostice mi zjistili, že je v čudu čidlo na pravém předním kole. Objednali teda 5 díru od SKF, vyměnili to, já vyvalil 4500kč za díl + práci a zase to fachalo.
Před pár týdny se mi zase občas začala kontrolka rozsvěcet, nejdříve jen chvilkově a pak už na stálo. V servisu po diagnóze zjistili, že se jedná o to samé čidlo a tak objednali další a já myslel, že to bude bráno jako reklamace.
ALE když to sundali, zjistilo se, že konektor uvnitř je do půlky ohoblovaný a takovouhle mechanickou závadu prý jako reklamaci neuznají. Musel se tam dostat kamínek nebo v zimě led, který to poškodil....je to docela nešikovně řešené. Nechal jsem si tam dát to původní, protože vysolit dalších 4500kč se mi teda rozhodně nechtělo. Sehnal jsem si to samé o 2000kč levněji a minulý týden jsem si to sám i vyměnil.
Nevím, v kolika případech pomůže prostříknutí WD, ale lze si náboj vyměnit i v domácích podmínkách. Stačil mi k tomu ten origo hever a na šrouby s hlavicí Torx si taky vystačíte s obyčejným prstýnkovým klíčem. Při demontáži pro snadnější přístup doporučuji vysunout z náboje poloosu.
Měnili jsme i chladič (v manuálu stojí, že je potřeba sundat přední nárazník, ale to je zdržování, jde to v poho i s ním) a obojí bylo za necelé 2 hoďky hotovo....v servisu by to natáhli tak minimálně na 4
Před pár týdny se mi zase občas začala kontrolka rozsvěcet, nejdříve jen chvilkově a pak už na stálo. V servisu po diagnóze zjistili, že se jedná o to samé čidlo a tak objednali další a já myslel, že to bude bráno jako reklamace.
ALE když to sundali, zjistilo se, že konektor uvnitř je do půlky ohoblovaný a takovouhle mechanickou závadu prý jako reklamaci neuznají. Musel se tam dostat kamínek nebo v zimě led, který to poškodil....je to docela nešikovně řešené. Nechal jsem si tam dát to původní, protože vysolit dalších 4500kč se mi teda rozhodně nechtělo. Sehnal jsem si to samé o 2000kč levněji a minulý týden jsem si to sám i vyměnil.
Nevím, v kolika případech pomůže prostříknutí WD, ale lze si náboj vyměnit i v domácích podmínkách. Stačil mi k tomu ten origo hever a na šrouby s hlavicí Torx si taky vystačíte s obyčejným prstýnkovým klíčem. Při demontáži pro snadnější přístup doporučuji vysunout z náboje poloosu.
Měnili jsme i chladič (v manuálu stojí, že je potřeba sundat přední nárazník, ale to je zdržování, jde to v poho i s ním) a obojí bylo za necelé 2 hoďky hotovo....v servisu by to natáhli tak minimálně na 4

Ahoj všem,
řekl bych že mám ohledně svítící kontrolky ABS a TC jeden přínosný poznatek. Nedávno jsem do jiného tématu psal, že mi něco klepe a radili mi homokinetické klouby. No a ani jsem se při tom nezmiňoval, že mi svítí ABS a TC, protože toho tady o nich byl napsáno už dost.
No a byl jsem u mechanika a ten jak zkoušel ty klouby, tak s nima zahýbal. No a světe div se, ale kontrolky ABS a TC přestaly svítit. Už je to pár dní a fakt ani jednou se nerozsvítila. Před tím svítila téměř pořád.
No a našel jsem že na těch homokinetických kloubech jsou zuby ABS a když se tam dostane nějaká špína, tak to může pak blbnout.
Jo a mimochodem v OPEL servisu taky tvrdily, že je to čidlo ABS na pravém předním kole a nový náboj necelých 8000Kč. No vypadá to, že budu muset vyměnit ty homokinetické klouby, ale to je o x 1000 míň.
Jsem laik, ale než budete dávat tisíce, zvedněte auto napřed na hever a při neutrálu zahýbejte s těmi klouby. Ztratíte tím tak akorát 10 minut.
řekl bych že mám ohledně svítící kontrolky ABS a TC jeden přínosný poznatek. Nedávno jsem do jiného tématu psal, že mi něco klepe a radili mi homokinetické klouby. No a ani jsem se při tom nezmiňoval, že mi svítí ABS a TC, protože toho tady o nich byl napsáno už dost.
No a byl jsem u mechanika a ten jak zkoušel ty klouby, tak s nima zahýbal. No a světe div se, ale kontrolky ABS a TC přestaly svítit. Už je to pár dní a fakt ani jednou se nerozsvítila. Před tím svítila téměř pořád.
No a našel jsem že na těch homokinetických kloubech jsou zuby ABS a když se tam dostane nějaká špína, tak to může pak blbnout.
Jo a mimochodem v OPEL servisu taky tvrdily, že je to čidlo ABS na pravém předním kole a nový náboj necelých 8000Kč. No vypadá to, že budu muset vyměnit ty homokinetické klouby, ale to je o x 1000 míň.
Jsem laik, ale než budete dávat tisíce, zvedněte auto napřed na hever a při neutrálu zahýbejte s těmi klouby. Ztratíte tím tak akorát 10 minut.

Astra G Caravan X18XE, 98
modrá metalíza
modrá metalíza
Stach Jan - nefotil jsem to, v tu chvíli mě nenapadlo, že by se to někomu mohlo hodit.
Ale jak jsem už řekl, není to nic složitého a člověk si vystačí i s obyčejným nářadím.
Pokusím se to tu aspoň trochu zopakovat:
1) klíčem na kola povolím šrouby
2) sériovým heverem z podrezervy zvednu auto
3) sundám kolo
4) vyšroubuju šrouby z brzdiče a zafixuju ho aby nepřekážel
5) imbusem povolím šroubek v kotouči
6) sundám kotouč - tady pozor, může jít těžko dolů
7) vyndám závlačku a vyšroubuju zubatou velkou matku z poloosy
pomocí dřevěné paličky a větší montpáky vyndám polosu z náboje, tady se každopádně hodí pomoc ještě jednoho člověka
9) prstýnkovým klíčem povolím ty 3 šrouby (před záčátkem celé operace je dobré si natočit kolo do max. polohy pro snadnější přístup), které zezadu drží celý náboj, odpojím čidlo a je demontáž hotova.
10) opačným postupem se to dá zase všechno zpět
Ale jak jsem už řekl, není to nic složitého a člověk si vystačí i s obyčejným nářadím.
Pokusím se to tu aspoň trochu zopakovat:
1) klíčem na kola povolím šrouby
2) sériovým heverem z podrezervy zvednu auto
3) sundám kolo
4) vyšroubuju šrouby z brzdiče a zafixuju ho aby nepřekážel
5) imbusem povolím šroubek v kotouči
6) sundám kotouč - tady pozor, může jít těžko dolů
7) vyndám závlačku a vyšroubuju zubatou velkou matku z poloosy

9) prstýnkovým klíčem povolím ty 3 šrouby (před záčátkem celé operace je dobré si natočit kolo do max. polohy pro snadnější přístup), které zezadu drží celý náboj, odpojím čidlo a je demontáž hotova.
10) opačným postupem se to dá zase všechno zpět
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
takze uz mi ty 2 kontrolky (TC a ABC) sviti stale, ale do servisu se mi s tim zatim nechce, po tom vsem co jsem tady precetl se chci nejdrive sam podivat na ty "kontakty" od cidla - a asi zacnu na tom nejpravdepodobnejsim pravem prednim kole... ale kde to mam hledat? zvednu auto, sundam kolo a co dal? nejaka fotka nebo nakres kde to je? diky a pohodovej den, ondra
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
Kablík s konektorem je vidět už při sundání kola, ale druhá strana v náboji je přístupná až po absolvování celé procedůry, jak jsem tu psal, protože se musíš dostat ke konektroru uvnitř náboje.ondrazalsky píše:takze uz mi ty 2 kontrolky (TC a ABC) sviti stale, ale do servisu se mi s tim zatim nechce, po tom vsem co jsem tady precetl se chci nejdrive sam podivat na ty "kontakty" od cidla - a asi zacnu na tom nejpravdepodobnejsim pravem prednim kole... ale kde to mam hledat? zvednu auto, sundam kolo a co dal? nejaka fotka nebo nakres kde to je? diky a pohodovej den, ondra