ABS

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie » 16 led 2007, 17:55

No nevím, ale v létě na suchu je abs celkem k ničemu, protože prodlužuje brzdnou dráhu. Na kluzkém povrchu to k něčemu je, protože je to auto pořád ovladatelný. Jde jen o zvyk, pak už je to v pohodě.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

Reklama
 

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 16 led 2007, 17:58

no netvrdil bych že je abs na suchu k ničemu..... ono až vám na dálnici někdo vlítne ve 150 před čumák budete rádi že ho máte :wink: :wink:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 16 led 2007, 18:25

manli2 píše:no netvrdil bych že je abs na suchu k ničemu..... ono až vám na dálnici někdo vlítne ve 150 před čumák budete rádi že ho máte :wink: :wink:
No tak pokud jde o pár metrů, tak souhlas, to ABS hodně pomůže v tu chvíli. PS: Tak nemáš jezdit 150 ghi
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 16 led 2007, 18:52

proč bych neměl jezdit 150?
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 16 led 2007, 19:03

manli2 píše:proč bych neměl jezdit 150?
To se proste nedela Obrázek

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 16 led 2007, 19:24

Hany píše:Tak já přidám svou troškou do mlýna. ABS jsem zkoušel na mokré silnici, na šotolině a jakž takž, ale teď na té sračce co byla před pár dny - děs a hrůza.
Je pravda jak jsem to už četl, že ABS je dobré na léto, ale v zimě má horší brzdný účinek,než auto bez ABS. Sám jsem to poznal. Zlaté staré auto bez ABS. Tak jsem si mohl přibrzdit a sílu brždění nějak ovlivnit, ale s ABS je to pouze na důvěře na celém systému ABS. To si to řídí,propouští samo a řidič nezmůže nic. Od nějakého 92 roku mám řidičák, naježděných kilometrů mám už taky něco,ale to, co předvedla Astra s ABS. Hnus. Neberu,zvuky, kopání pedálu, ale ten brzdný účinek . Gumy mám nové, těma to není. Samozřejmě je mě jasné že se tu najdou lidi, kteří mi budou radit, jak mám jezdit v zimě, že mám brzdit motorem apod. , to vše znám, ale někdy to nejde a člověk se musí spolehnout pouze na brzdy.
To je nejaky divny. Nemel jsem zatim takovej problem - po ridicaku jsem nejdriv jezdil bez ABS. Na kluzku i s ABS brzdim s citem. To samy plati o TC - nevyplati se narvat plnej plyn aby si to samo poradilo (na kluzku).

Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie » 16 led 2007, 21:15

Já netvrdím, že je k ničemu, ale celkem k ničemu, protože ti brzdnou dráhu prodlouží a s tím musíš počítat.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 16 led 2007, 21:20

brzdnou drahu ti sice mozna prodlouzi, ovsem ocenis jej v momente, kdy v prubehu brzdeni potrebujes ovladat auto. treba v zatacce, byt mirne, bez abs skoncis v protismeru nebo ve svodidlech, s abs muzes auto aspon trochu ovladat. to plati na suchu stejne jako na mokru nebo snehu. navic nehrozi, ze na suchu znicis jedinym zabrzdenim gumy.
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

Uživatelský avatar
Hany
Příspěvky: 538
Registrován: 09 čer 2006, 21:29
Bydliště: Napajedla, Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hany » 16 led 2007, 21:35

AstraDTI píše:
Hany píše:Tak já přidám svou troškou do mlýna. ABS jsem zkoušel na mokré silnici, na šotolině a jakž takž, ale teď na té sračce co byla před pár dny - děs a hrůza.
Je pravda jak jsem to už četl, že ABS je dobré na léto, ale v zimě má horší brzdný účinek,než auto bez ABS. Sám jsem to poznal. Zlaté staré auto bez ABS. Tak jsem si mohl přibrzdit a sílu brždění nějak ovlivnit, ale s ABS je to pouze na důvěře na celém systému ABS. To si to řídí,propouští samo a řidič nezmůže nic. Od nějakého 92 roku mám řidičák, naježděných kilometrů mám už taky něco,ale to, co předvedla Astra s ABS. Hnus. Neberu,zvuky, kopání pedálu, ale ten brzdný účinek . Gumy mám nové, těma to není. Samozřejmě je mě jasné že se tu najdou lidi, kteří mi budou radit, jak mám jezdit v zimě, že mám brzdit motorem apod. , to vše znám, ale někdy to nejde a člověk se musí spolehnout pouze na brzdy.
To je nejaky divny. Nemel jsem zatim takovej problem - po ridicaku jsem nejdriv jezdil bez ABS. Na kluzku i s ABS brzdim s citem. To samy plati o TC - nevyplati se narvat plnej plyn aby si to samo poradilo (na kluzku).
Jak můžeš s ABS brzdit s citem? Dyť právě s ABS cit nemáš, ovládo to samo ABS. U ABS jen přibrzdíš a pokud se pozastaví kola, tak to ABS popustí.
OPEL ASTRA G COMBI, 2000 EDITION , 1.7 DTI ISUZU , system BEHR

Uživatelský avatar
Hany
Příspěvky: 538
Registrován: 09 čer 2006, 21:29
Bydliště: Napajedla, Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hany » 16 led 2007, 21:40

ondrazalsky píše:brzdnou drahu ti sice mozna prodlouzi, ovsem ocenis jej v momente, kdy v prubehu brzdeni potrebujes ovladat auto. treba v zatacce, byt mirne, bez abs skoncis v protismeru nebo ve svodidlech, s abs muzes auto aspon trochu ovladat. to plati na suchu stejne jako na mokru nebo snehu. navic nehrozi, ze na suchu znicis jedinym zabrzdenim gumy.
Jo nezničíš gumy, ale skončíš v příkopu, protože prodlužuje brzd. dráhu. a skončit v příkopu? To nebývá jen tak, to končí hůř než gumy.
OPEL ASTRA G COMBI, 2000 EDITION , 1.7 DTI ISUZU , system BEHR

Uživatelský avatar
Hany
Příspěvky: 538
Registrován: 09 čer 2006, 21:29
Bydliště: Napajedla, Uh. Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hany » 16 led 2007, 21:43

Chlapi já nejsem barbar, samozřejmě beru v potaz, že u auta bez ABS se musí v případě smyku, v případě bloklých kol šlapat na brzdu přerušovaně !! Tak to v mém článku myslím v porovnání s ABS. Ale souhlasím, že je to na zvyku. Chová se to úplně jinak.
OPEL ASTRA G COMBI, 2000 EDITION , 1.7 DTI ISUZU , system BEHR

Gary
Příspěvky: 142
Registrován: 04 úno 2006, 15:08
Bydliště: K.Vary

ABS

Příspěvek od Gary » 17 led 2007, 10:33

To jsou keci tak do hospody k pivečku.Už to nemůžu číst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Astra CARAVAN G 1.7DTL v plný palbě.

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 17 led 2007, 11:51

Hany píše:
Jak můžeš s ABS brzdit s citem? Dyť právě s ABS cit nemáš, ovládo to samo ABS. U ABS jen přibrzdíš a pokud se pozastaví kola, tak to ABS popustí.
Proc bys nemohl s ABS brzdit s citem???? Me i na kluzku zasahne jen vyjimecne - a kdyz zasahne prodluzujes si akorat brzdnou drahu. Bez ABS kdyz zablokujes uplne kola tak je ti to taky uplne k nicemu - zasekly kolo neprenese tak velkou silu na vozovku. Bavime se o kluzku. Na suchu to mas zahamtnout vsi silou a nijakej enormni rozdil ABS/bez ABS stejne neni.

Charlie
Příspěvky: 1047
Registrován: 14 čer 2006, 12:16
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Charlie » 17 led 2007, 12:00

Já souhlasím, že je auto ovladatelný to je jasná věc. Zničit gumy na jdnom brždění, to se mi ještě nestalo a to jsem už nějaké případy krizovýho brždění měl, to bylo ještě s kadetem a ten ABS neměl. Jinak když jsem přesedl do Astry a při předjíždění pár aut mi tam jeden vylít, že bude taky předjíždět, tak jsem to zašláp a byl to pocit, jak když to auto nebrzdí. TeĎ už jsem si na to zvykl a je to pohoda.
Corsa C 1,0 12V, Peugeot 607 2,2HDi,

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 17 led 2007, 12:10

Charlie píše:Já souhlasím, že je auto ovladatelný to je jasná věc. Zničit gumy na jdnom brždění, to se mi ještě nestalo a to jsem už nějaké případy krizovýho brždění měl, to bylo ještě s kadetem a ten ABS neměl. Jinak když jsem přesedl do Astry a při předjíždění pár aut mi tam jeden vylít, že bude taky předjíždět, tak jsem to zašláp a byl to pocit, jak když to auto nebrzdí. TeĎ už jsem si na to zvykl a je to pohoda.
Tim ze to bez ABS zaslapnes a gumujes se taky okradas o drahoceny metry - a to i na suchu. Idealne mas drzet kola na hranici prokluzu. Proto nevidim zasadni rozdil ABS ano/ne. Pokud clovek zasekne kola nebo si vynuti aktivaci ABS je to uz spatne.

Odpovědět