Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Čus,
tento měřák se nedá přišroubovat. Tedy dá, ale asi v jiném motoru, protože závit na té hadičce je silnější než závit svíčky a přechodka tam není. V té sadě je místo něj alternativa, kdy to jen místo té svíčky zapíchnu, takže jsem jel tímto způsobem a druhé měření dopadlo odlišně, viz EDIT.
Filtr se měnil naposledy před rokem a něco - spíš podle nálady, kdy jsem už zjistil, že je tam nějakou dobu.
Frekvenci výměny mám z nějakého důvodu zafixovanou po 120 tis. km, ale asi je to blbě, takže 65 tis. km může být.
Co se času týče, fakt jej nemám - pracovní priority a závazky vůči klientům. Těch otazníků, kde může být příčina, je dost na to, abych se tomu věnoval sám. A jak jsem psal, i kdybych si nakoupil vercajk, stejně nenám prostor a ani nedokážu posoudit vady.
Každopádně díky.
tento měřák se nedá přišroubovat. Tedy dá, ale asi v jiném motoru, protože závit na té hadičce je silnější než závit svíčky a přechodka tam není. V té sadě je místo něj alternativa, kdy to jen místo té svíčky zapíchnu, takže jsem jel tímto způsobem a druhé měření dopadlo odlišně, viz EDIT.
Filtr se měnil naposledy před rokem a něco - spíš podle nálady, kdy jsem už zjistil, že je tam nějakou dobu.
Frekvenci výměny mám z nějakého důvodu zafixovanou po 120 tis. km, ale asi je to blbě, takže 65 tis. km může být.
Co se času týče, fakt jej nemám - pracovní priority a závazky vůči klientům. Těch otazníků, kde může být příčina, je dost na to, abych se tomu věnoval sám. A jak jsem psal, i kdybych si nakoupil vercajk, stejně nenám prostor a ani nedokážu posoudit vady.
Každopádně díky.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
- Reklama
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Zdravím,
tak po delší době jsem se k tomu dostal a jsem stále na začátku, přestože:
- přeměřeny tlaky napevno - všechny plus minus 12
- vyměnil jsem celý výfuk (od svodů po konec - byl mezi druhým a třetím dílem rozpůlen)
- katalyzátor při náhledu je ok
- regulační lambda byla totálně zarezlá, takže jsem ji vyměnil a s ní rovnou i přední
- vyměněn vzduchový, olejový i palivový filtr
- vyměněn olej
- vyměněna na zkoušku váha vzduchu
Motor po startu rozhodně lepší, neškube, ale po rozjetí sílu nemá. A jak dosáhnu 2000 až 2200 otáček, otáčkoměr se zastaví a více výkonu z motoru nedostanu - musím zařadit vyšší stupeň. A tak stále dokola.
Ujel jsem v tomto stavu kvůli testu cca 40 km. Kopce jsou problém, ale nakonec vyjedu. Sahara téměř stále jede, teplota kolísá mezi 90 až 100 stupni.
Aktuálně diagnostika hází P0302. Ještě zkusím znovu vyměnit na zkoušku zapalovací lištu.
Co se nabízí dál? Vodítka ventilů? ŘJ na repas?
Jak se mohou zachovat ty příp. přesluhující rozvody? Může to poskočit? V minulosti jsem už podobný problém měl, a to, že byly "o zub poskočené (po špatné výměně)" a auto nejelo, jak mělo. Nicméně výměna rozvodů jako další experiment je docela už finančně náročná věc, na druhou stranu pokud jsem přes limit, tak asi i nutná, ale rád bych nejprve věděl, jestli příčina může být i tady.
Díky.
EDIT: Ještě k té ŘJ: u Z18XE je, jestli se nepletu, Siemens Simtec 71. Mám k dispozici na zkoušku Siemens Simtec 70 ze X18XE1. Předpokládám, že výměna 1:1, jestli je to ŘJ, nebude v případě jiného typu úplně ok, co?
tak po delší době jsem se k tomu dostal a jsem stále na začátku, přestože:
- přeměřeny tlaky napevno - všechny plus minus 12
- vyměnil jsem celý výfuk (od svodů po konec - byl mezi druhým a třetím dílem rozpůlen)
- katalyzátor při náhledu je ok
- regulační lambda byla totálně zarezlá, takže jsem ji vyměnil a s ní rovnou i přední
- vyměněn vzduchový, olejový i palivový filtr
- vyměněn olej
- vyměněna na zkoušku váha vzduchu
Motor po startu rozhodně lepší, neškube, ale po rozjetí sílu nemá. A jak dosáhnu 2000 až 2200 otáček, otáčkoměr se zastaví a více výkonu z motoru nedostanu - musím zařadit vyšší stupeň. A tak stále dokola.
Ujel jsem v tomto stavu kvůli testu cca 40 km. Kopce jsou problém, ale nakonec vyjedu. Sahara téměř stále jede, teplota kolísá mezi 90 až 100 stupni.
Aktuálně diagnostika hází P0302. Ještě zkusím znovu vyměnit na zkoušku zapalovací lištu.
Co se nabízí dál? Vodítka ventilů? ŘJ na repas?
Jak se mohou zachovat ty příp. přesluhující rozvody? Může to poskočit? V minulosti jsem už podobný problém měl, a to, že byly "o zub poskočené (po špatné výměně)" a auto nejelo, jak mělo. Nicméně výměna rozvodů jako další experiment je docela už finančně náročná věc, na druhou stranu pokud jsem přes limit, tak asi i nutná, ale rád bych nejprve věděl, jestli příčina může být i tady.
Díky.
EDIT: Ještě k té ŘJ: u Z18XE je, jestli se nepletu, Siemens Simtec 71. Mám k dispozici na zkoušku Siemens Simtec 70 ze X18XE1. Předpokládám, že výměna 1:1, jestli je to ŘJ, nebude v případě jiného typu úplně ok, co?
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Tak rozvody neměň, ale zkontroluj jejich postavení, to je práce na chviličku. Řemenici na značku, sundat dekl rozvodových kol vačkových hřídelů (tři šroubečky) a podívat se, zda se kryjí značky.
To že je katalyzátor na tvé oko OK, koukal si zespoda, nebo ze shora dírou po Lambdě, neznamená, že není KO, ucpanej. Podle popisu počítám, že kontrolka motoru nesvítí a nebliká?
Mára
Tak rozvody neměň, ale zkontroluj jejich postavení, to je práce na chviličku. Řemenici na značku, sundat dekl rozvodových kol vačkových hřídelů (tři šroubečky) a podívat se, zda se kryjí značky.
To že je katalyzátor na tvé oko OK, koukal si zespoda, nebo ze shora dírou po Lambdě, neznamená, že není KO, ucpanej. Podle popisu počítám, že kontrolka motoru nesvítí a nebliká?
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Čus,
díky za reakci. Rozvody prověří až za 10 dní. Dříve čas nemají, takže pak dám vědět.
Každopádně jsem se po výměně těch lambdasond (DENSO DOX-1569 a DOX-1568) a filtrů pokusil to auto více projet. "Jede" to jednoznačně hůř než se starými sondami a zasviněnými filtry. Už po po startu se to klepe a kolísají otáčky mezi 900 a 1300 - vždy má tendenci u 900 to chcípnout, pak si to přidá na 1300. Po cca půl minutě se to ustálí, ale občas se zakucká. Když se rozjedu, tak do těch 2000 ot. cca v pohodě, pak ale začne kuckat a jakoby se dusit a otáčky mají tendenci jít níž. Předchozí stav, než jsem vyměnil lambdy a filtry, tj. po výměně výfuku, se toto nedělo. Na druhou stranu ty vyjmuté lambdy vypadají šíleně, viz foto, takže k výměně dojít muselo.
Na LPG stejný provoz, nic se nemění. Kontrolka motoru svítila, házela tu P0302 - všimnul jsem si ale, že na zapalovací liště na první (či poslední?) tyči, která sedí na svíčkách, je pokroucené takové to gumové těsnění, tak jsem ho sejmul a nahradil jedním z druhé zapalovací lišty - myslel jsem si, že by to mohlo mít vliv. No, diagnostika po smazání chyb a ujetí cca 2 km nic, zkoušel jsem i plnej plyn na místě, jestli nějakou chybu znovu vyprokovuji - to 2000 ot. překoná, ale motor se klepe jako hovado, ozve se pískot (asi řemene) a rozklepe se i řadička.
Sílu to už nemá vůbec. Jsem rád, že se to na rovině vůbec posouvá. Teď počkám na kontrolu těch rozvodů a udělají i detailnější diagnostiku.
díky za reakci. Rozvody prověří až za 10 dní. Dříve čas nemají, takže pak dám vědět.
Každopádně jsem se po výměně těch lambdasond (DENSO DOX-1569 a DOX-1568) a filtrů pokusil to auto více projet. "Jede" to jednoznačně hůř než se starými sondami a zasviněnými filtry. Už po po startu se to klepe a kolísají otáčky mezi 900 a 1300 - vždy má tendenci u 900 to chcípnout, pak si to přidá na 1300. Po cca půl minutě se to ustálí, ale občas se zakucká. Když se rozjedu, tak do těch 2000 ot. cca v pohodě, pak ale začne kuckat a jakoby se dusit a otáčky mají tendenci jít níž. Předchozí stav, než jsem vyměnil lambdy a filtry, tj. po výměně výfuku, se toto nedělo. Na druhou stranu ty vyjmuté lambdy vypadají šíleně, viz foto, takže k výměně dojít muselo.
Na LPG stejný provoz, nic se nemění. Kontrolka motoru svítila, házela tu P0302 - všimnul jsem si ale, že na zapalovací liště na první (či poslední?) tyči, která sedí na svíčkách, je pokroucené takové to gumové těsnění, tak jsem ho sejmul a nahradil jedním z druhé zapalovací lišty - myslel jsem si, že by to mohlo mít vliv. No, diagnostika po smazání chyb a ujetí cca 2 km nic, zkoušel jsem i plnej plyn na místě, jestli nějakou chybu znovu vyprokovuji - to 2000 ot. překoná, ale motor se klepe jako hovado, ozve se pískot (asi řemene) a rozklepe se i řadička.
Sílu to už nemá vůbec. Jsem rád, že se to na rovině vůbec posouvá. Teď počkám na kontrolu těch rozvodů a udělají i detailnější diagnostiku.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Samotný vzhled lambda sond o ničem přímo nevypovídá. Přeci jenom jsou vystaveny značnému teplu, při LPG a jeho špatnému seřízení ještě větší než normálně.
Důležité je, aby se v diagnostice prohlédlo, zda u té první chodí lambda regulace a ta druhá naopak aby se její hodnoty příliš často a prudce neměnily. Doufám, že jsi ty Lambdy neprohodil, každá je jiná!
Jestli byla dlouhou dobu ŘJ motoru oblbována nesprávným údajem z vadných čidel, bude to chtít chvilku času na adaptaci, nebo adaptace vymazat, odpojit i baterku a nechat proběhnout samonastavení škrtící klapky.
Mára
Samotný vzhled lambda sond o ničem přímo nevypovídá. Přeci jenom jsou vystaveny značnému teplu, při LPG a jeho špatnému seřízení ještě větší než normálně.
Důležité je, aby se v diagnostice prohlédlo, zda u té první chodí lambda regulace a ta druhá naopak aby se její hodnoty příliš často a prudce neměnily. Doufám, že jsi ty Lambdy neprohodil, každá je jiná!
Jestli byla dlouhou dobu ŘJ motoru oblbována nesprávným údajem z vadných čidel, bude to chtít chvilku času na adaptaci, nebo adaptace vymazat, odpojit i baterku a nechat proběhnout samonastavení škrtící klapky.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj,
regulační DOX-1569 jsem dal před katalyzátor, diagnostickou DOX-1568 za katalyzátor. Odpojení baterie mě napadlo, ráno jsem to udělal, zítra zkusím zapojit a znovu to projedu. Adaptace asi nijak svépomocně nevymažu, pokud to neudělá baterie, co? Mám jen tu OBDII diagnostiku, na lepší si musím počkat za těch 10 dní.
Dokážeš mi popsat, jak se provede to samonastavení škrtící klapky?
Díky.
EDIT: Tak už jsem něco našel. Zkusím tento postup:
"Pro smazání veškerých „měkkých“ dat obyčejně funguje tento postup: Odpojíme ( – ) pól baterie, sešlápneme brzdový pedál (tím se vybije zbytkový náboj v elektrické soustavě) a necháme auto asi jednu hodinu stát. Pak připojíme baterii, zapneme klíček a počkáme ca 30s. Z motoru se může ozývat cvakání, to se motor snaží „naučit“ škrtící klapku a najíždí s ní do krajních poloh. Když cvakání ustane, nastartujeme motor a necháme ho běžet ve volnoběhu až do dosažení provozní teploty. Volnoběh bude různě kolísat a postupně by se měl ustálit na nějakých 750-850 rpm. Plné obnovení adaptačních dat nastane během ca 500km provozu, podle stylu jízdy. Po tuto dobu je třeba počítat s mírnými ochylkami v práci motoru, které ovšem řidič málokdy vůbec postřehne."
A možná ještě pročistím tu klapku jako takovou.
EDIT2: Ještě jsem si vzpomněl, že se mi rozsvítila kontrolka takového auta ve smyku (ASR). Ale diagnostika nic neřekla. Brzdy úplně zdravě nefungují, kotouče jsou rezavé, tak jsem si říkal, jestli to nebude souviset třeba s tím, že jsou destičky přirezlé a táhne to "do smyku", tj. že to spíš nesouvisí s problémém výš.
regulační DOX-1569 jsem dal před katalyzátor, diagnostickou DOX-1568 za katalyzátor. Odpojení baterie mě napadlo, ráno jsem to udělal, zítra zkusím zapojit a znovu to projedu. Adaptace asi nijak svépomocně nevymažu, pokud to neudělá baterie, co? Mám jen tu OBDII diagnostiku, na lepší si musím počkat za těch 10 dní.
Dokážeš mi popsat, jak se provede to samonastavení škrtící klapky?
Díky.
EDIT: Tak už jsem něco našel. Zkusím tento postup:
"Pro smazání veškerých „měkkých“ dat obyčejně funguje tento postup: Odpojíme ( – ) pól baterie, sešlápneme brzdový pedál (tím se vybije zbytkový náboj v elektrické soustavě) a necháme auto asi jednu hodinu stát. Pak připojíme baterii, zapneme klíček a počkáme ca 30s. Z motoru se může ozývat cvakání, to se motor snaží „naučit“ škrtící klapku a najíždí s ní do krajních poloh. Když cvakání ustane, nastartujeme motor a necháme ho běžet ve volnoběhu až do dosažení provozní teploty. Volnoběh bude různě kolísat a postupně by se měl ustálit na nějakých 750-850 rpm. Plné obnovení adaptačních dat nastane během ca 500km provozu, podle stylu jízdy. Po tuto dobu je třeba počítat s mírnými ochylkami v práci motoru, které ovšem řidič málokdy vůbec postřehne."
A možná ještě pročistím tu klapku jako takovou.
EDIT2: Ještě jsem si vzpomněl, že se mi rozsvítila kontrolka takového auta ve smyku (ASR). Ale diagnostika nic neřekla. Brzdy úplně zdravě nefungují, kotouče jsou rezavé, tak jsem si říkal, jestli to nebude souviset třeba s tím, že jsou destičky přirezlé a táhne to "do smyku", tj. že to spíš nesouvisí s problémém výš.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Čus,
tak jsem měl odpojednou baterku přes víkend, dnes jsem zkusil postup dle návodu výš. Beze změny. Klapku jsem zatím nečistil. Diagnostika mlčí, ani nic nesvítí. Při pokusu sešlápnout plyn se zastavím na těch 2200 ot., kde se ten motor rozklepe a nepustí dál.
Nicméně jsem koukal při volnoběhu do motoru a rozvodový řemen, resp. od rozvodů jde takové divné vrzání či pískot. Jako kdyby něco nebylo promazané a běželo to nasucho. Stojí to už pár měsíců, takže možná planý poplach, ale pro jistotu to zmiňuji. Prohlídka rozvodů řekne více.
tak jsem měl odpojednou baterku přes víkend, dnes jsem zkusil postup dle návodu výš. Beze změny. Klapku jsem zatím nečistil. Diagnostika mlčí, ani nic nesvítí. Při pokusu sešlápnout plyn se zastavím na těch 2200 ot., kde se ten motor rozklepe a nepustí dál.
Nicméně jsem koukal při volnoběhu do motoru a rozvodový řemen, resp. od rozvodů jde takové divné vrzání či pískot. Jako kdyby něco nebylo promazané a běželo to nasucho. Stojí to už pár měsíců, takže možná planý poplach, ale pro jistotu to zmiňuji. Prohlídka rozvodů řekne více.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Povol výfukové svody na hlavě motoru, uvolni je, aby tam byla trochu fuka, nastartuj a zkus, zda se motor nechá vytočit víc než uvádíš. Jestli ano, je to ucpanej katalyzátor.
Po tom co auto zažilo bych se tomu vůbec nedivil a jestli tam náhodou máš už katalyzátor měněnej, nedejbože za JMJ, tak pak je to 100% .
Mára
Povol výfukové svody na hlavě motoru, uvolni je, aby tam byla trochu fuka, nastartuj a zkus, zda se motor nechá vytočit víc než uvádíš. Jestli ano, je to ucpanej katalyzátor.
Po tom co auto zažilo bych se tomu vůbec nedivil a jestli tam náhodou máš už katalyzátor měněnej, nedejbože za JMJ, tak pak je to 100% .
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj,
díky, zkusím.
Vrtá mi ještě hlavou to, jak je možné, že se starými lambdami to relativně jelo - sice také s omezením otáček, ale do těch 2200 byl ten motor klidný jak za jízdy, tak na volnoběh. Po výměně lambda sond se to rapidně zhoršilo. Je moje úvaha, že zadní lambda možná neměřila, resp. měřila blbě, a proto nebyla v ŘJ informace o tom stavu za katalyzátorem, správná? A tím, že teď ta lambda měří, to najednou dělá ty psí kusy, protože data před katalyzátorem a data za ním, které ty lambdy berou a posílají do ŘJ, jsou tak rozhozená, že ten motor neví, co vlastně má dělat?
Čistě teoreticky: pokud diagnostika (OBDII) teď nic nehlásí, dá se při lepší diagnostice třeba naměřit na přední a zadní lambdě nějaká anomálie ve smyslu "než to přijde do katíku, kde je přední labmda, je to ok, ale za ním to na lambdě ok není"? Nebo stačí i emise, ne? Jako z výfuku po té výměně jde pěkný šedivý čmoud, ale říkal jsem si, jestli se ten nový díl prostě jen "nevypaluje".
A ještě dva poznatky:
1) Přepnutí na LPG ten motor uklidní. Ne úplně, výkon to také nemá, ale ten chod je kultivovanější. Dá se z toho usoudit, že LPG třeba ten katík tak nenamůže jako benzín? Nebo jsem mimo?
2) Když jsem čuměl do toho motoru, tak jsem fakt cítil smrad něčeho spáleného. Bral jsem to tak, že je to ten výfuk, ale asi to zase ukazuje spíš na ten katík, což?
Jen se to snažím pochopit, samozřejmě zkusím povolit ty svody a uvidí se, jen jestli můžeš ty souvislosti nějak vysvětlit, abych věděl.
Díky.
díky, zkusím.
Vrtá mi ještě hlavou to, jak je možné, že se starými lambdami to relativně jelo - sice také s omezením otáček, ale do těch 2200 byl ten motor klidný jak za jízdy, tak na volnoběh. Po výměně lambda sond se to rapidně zhoršilo. Je moje úvaha, že zadní lambda možná neměřila, resp. měřila blbě, a proto nebyla v ŘJ informace o tom stavu za katalyzátorem, správná? A tím, že teď ta lambda měří, to najednou dělá ty psí kusy, protože data před katalyzátorem a data za ním, které ty lambdy berou a posílají do ŘJ, jsou tak rozhozená, že ten motor neví, co vlastně má dělat?
Čistě teoreticky: pokud diagnostika (OBDII) teď nic nehlásí, dá se při lepší diagnostice třeba naměřit na přední a zadní lambdě nějaká anomálie ve smyslu "než to přijde do katíku, kde je přední labmda, je to ok, ale za ním to na lambdě ok není"? Nebo stačí i emise, ne? Jako z výfuku po té výměně jde pěkný šedivý čmoud, ale říkal jsem si, jestli se ten nový díl prostě jen "nevypaluje".
A ještě dva poznatky:
1) Přepnutí na LPG ten motor uklidní. Ne úplně, výkon to také nemá, ale ten chod je kultivovanější. Dá se z toho usoudit, že LPG třeba ten katík tak nenamůže jako benzín? Nebo jsem mimo?
2) Když jsem čuměl do toho motoru, tak jsem fakt cítil smrad něčeho spáleného. Bral jsem to tak, že je to ten výfuk, ale asi to zase ukazuje spíš na ten katík, což?
Jen se to snažím pochopit, samozřejmě zkusím povolit ty svody a uvidí se, jen jestli můžeš ty souvislosti nějak vysvětlit, abych věděl.
Díky.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
Druhá lambda pouze kontroluje funkci katalyzátoru, nic nereguluje. Když z krz katalyzátor nic nejde, pak je druhá lambda spokojená, na oko je účinnost katalyzátoru skvělá.
To s tím LPG jenom svědčí o tom, že ŘJ motoru je adaptovaná na LPG, které bylo, je špatně seřízené. Adaptace a korekce odpojením baterky jen tak nevymažeš, je potřeba diagnostiku. Ale zase je potřeba nejdřív z ní vyčíst ty aktuální hodnoty korekcí, aby bylo jasný, kterým směrem je to LPG vyštelovaný blbě, jestli do chuda, nebo do bohata a na to právě zase reaguje ŘJ motoru, aby to dorovnala podle sebe a pro ní určující první regulační lambda sondy.
Na diagnostice i té obyčejné, univerzální, nebo i jen na OBDII bluetooth modulu spojeného s Android telefonem lze vyčíst údaje o těch korekcích dávky paliva a o průběhu signálu z první i druhé lambda sondy.
Zjednodušeně řečeno, ta první lambda sonda musí po krátkém zahřátí, na což jsou určeny i dva ze čtyř vodičů co k ní vedou generovat signál který neustále mění svojí hodnotu v něčem, co se nápadně podobá sinusovce, což představuje průběh mezi nastavením chudé a bohaté dávky paliva, čímž se vyreguluje dávka téměř optimální .
Mára
Druhá lambda pouze kontroluje funkci katalyzátoru, nic nereguluje. Když z krz katalyzátor nic nejde, pak je druhá lambda spokojená, na oko je účinnost katalyzátoru skvělá.
To s tím LPG jenom svědčí o tom, že ŘJ motoru je adaptovaná na LPG, které bylo, je špatně seřízené. Adaptace a korekce odpojením baterky jen tak nevymažeš, je potřeba diagnostiku. Ale zase je potřeba nejdřív z ní vyčíst ty aktuální hodnoty korekcí, aby bylo jasný, kterým směrem je to LPG vyštelovaný blbě, jestli do chuda, nebo do bohata a na to právě zase reaguje ŘJ motoru, aby to dorovnala podle sebe a pro ní určující první regulační lambda sondy.
Na diagnostice i té obyčejné, univerzální, nebo i jen na OBDII bluetooth modulu spojeného s Android telefonem lze vyčíst údaje o těch korekcích dávky paliva a o průběhu signálu z první i druhé lambda sondy.
Zjednodušeně řečeno, ta první lambda sonda musí po krátkém zahřátí, na což jsou určeny i dva ze čtyř vodičů co k ní vedou generovat signál který neustále mění svojí hodnotu v něčem, co se nápadně podobá sinusovce, což představuje průběh mezi nastavením chudé a bohaté dávky paliva, čímž se vyreguluje dávka téměř optimální .
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Čus,
za vysvětlení i nasměrování díky. Po těch všech peripetiích to byl fakt katalyzátor. I když se vyměnilo kde co, stejně by to byla potřeba, takže zatím jsem netratil.
Katalyzátor budu muset vyměnit. Dle čísla dílů by tam měl jít 090-748 či 099-653 (rozdíl neznám, jen cenově 1000 Kč od sebe). Před JMJ jsi varoval, Bosal bude tedy ok? I když koukám třeba na https://www.aaavyfuky.cz/index.php?vyfu ... atalyzator a těch čísel pro Zafiru A je tam více, cenově bych se mohl dostat ještě níž, pokud bych vzal třeba 090-016 - jak se v tom vyznat, abych nekoupil jiný?
Díky.
za vysvětlení i nasměrování díky. Po těch všech peripetiích to byl fakt katalyzátor. I když se vyměnilo kde co, stejně by to byla potřeba, takže zatím jsem netratil.
Katalyzátor budu muset vyměnit. Dle čísla dílů by tam měl jít 090-748 či 099-653 (rozdíl neznám, jen cenově 1000 Kč od sebe). Před JMJ jsi varoval, Bosal bude tedy ok? I když koukám třeba na https://www.aaavyfuky.cz/index.php?vyfu ... atalyzator a těch čísel pro Zafiru A je tam více, cenově bych se mohl dostat ještě níž, pokud bych vzal třeba 090-016 - jak se v tom vyznat, abych nekoupil jiný?
Díky.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj.
A jak a kdo na to tedy přišel?
Tady mají bosal:
Já dával od BM Catalysts a zcela nečekaně bylo u něj veškeré potřebné těsnění, matice, štefty, prostě komplet.
Funguje, je v něm keramická vložka a je za hubičku
Mára
A jak a kdo na to tedy přišel?
Tady mají bosal:
Kód: Vybrat vše
https://www.autodily-pema.cz/autodily/opel/zafira-a-velkoprostorova-limuzina/1.8-16v-f75-92kw/vyfukovy-system/katalyzator
Funguje, je v něm keramická vložka a je za hubičku
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Zafira, Z18XE - nemá tah, P301, P0302, P303, P1130
Ahoj,
aaavyfuky.cz, které jsem poslal, jsou Autodily Pema:) Jen se liší ceny - na tom brandu aaavyfuky jsou kapánek levnější, prodejce ale stejný. Ale právě je zvláštní, že na obou svých webech mají různé typy katíků pro stejné vozy. Asi jim napíšu a optám se.
Jinak jsem to nechal prověřit v servisu společně s těmi rozvody. Sice ten katík už v jiném před cca měsícem prověřili a řekli, že je ok, ale nebyl. V tomto servisu nám ukázali jeho vysypanost v krabici. Aktuálně je vykuchán a čeká se na objednání nového, až se rozhoupu a vyberu si. A máš pravdu, že bude lepší prověřit, jestli ten katík je samotný, nebo jsou u něj i veškeré součástí, které bych pak musel dokupovat separátně.
Díky.
Btw. budu ještě řešit brzdy (kotouče, hadičky, destičky). Doporučení na značku bys měl? Aktuálně mám v košíku Brembo Max + destičky Textar Q+.
aaavyfuky.cz, které jsem poslal, jsou Autodily Pema:) Jen se liší ceny - na tom brandu aaavyfuky jsou kapánek levnější, prodejce ale stejný. Ale právě je zvláštní, že na obou svých webech mají různé typy katíků pro stejné vozy. Asi jim napíšu a optám se.
Jinak jsem to nechal prověřit v servisu společně s těmi rozvody. Sice ten katík už v jiném před cca měsícem prověřili a řekli, že je ok, ale nebyl. V tomto servisu nám ukázali jeho vysypanost v krabici. Aktuálně je vykuchán a čeká se na objednání nového, až se rozhoupu a vyberu si. A máš pravdu, že bude lepší prověřit, jestli ten katík je samotný, nebo jsou u něj i veškeré součástí, které bych pak musel dokupovat separátně.
Díky.
Btw. budu ještě řešit brzdy (kotouče, hadičky, destičky). Doporučení na značku bys měl? Aktuálně mám v košíku Brembo Max + destičky Textar Q+.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG