Příspěvek
od MAX - CZ » 13 lis 2018, 09:35
Hele to je všechno věda. Vysvětlovat tady každou věc, to bych se upsal. Ale ve zkratce. Svíčka je akční člen zapalování a přímo spoluzodpovědná na kvalitě zapálení a hoření směsi ve spalovacím prostoru, tudíž ve výsledku na výkonu. každá svíčka má svoji charakteristiku, jednou z nich je rozsah provozních teplot, takže pokud chceš zvýšit výkon a naženeš upraveným sáním více vzduchu do spalovacího prostoru dostaneš tam i více paliva, tím ti motor pracuje při vyšších tlacích a teplotách, musíš k tomu přizpůsobit i svíčku, aby byla schopná v tomto prostředí pracovat. V extrémním případě když to svíčka nepobere, bude na ní docházet k samozápalům vedoucím až k poškození motoru. Všechno souvisí se všim. Další věcí je opotřebení svíčky, každá má svoji danou životnost, pokud je svíčka optřebená klesá síla jiskry a naopak roste zátěž zapalovacích cívek a další elektroniky zapalování. Taková "polomrtvá" svíčka dokáže pěkně odpálit zapalovací lištu a cívky. A tak by se dalo pokračovat dál a dál. Na netu máš o tom mraky článků.
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz