Tak jsem se dnes objednával na STK se svou žirafkou a došlo mi, že to už je druhá technická kterou budu na Zafiře páchat a to znamená, že už ji mám 4 roky. To je šílený jak ten čas letí:-). Tak sem si dneska udělal malou nostalgickou pauzu a pročetl si příspěvky v tomhle fóru. Koukám, že poslední příspěvek je z roku 2013 tak je na čase sem zase něco připsat:-). Ono jaksi s narozením potomka a prací na domku toho času moc není a i Zafu docela odbejvám. Teď s ní jezdí hlavně manželka s prckem - na mě byli v práci tak hodní, že mi dali služební auto:-). Ale vždy když můžu tak si vezmu Zafu abych se v ní trochu povozil, nový auto je super, ale tomu vysokému posezu, koženému tříramenému volantu se znakem blesku a bílým budíkům se nic nevyrovná:-). No a pak samozřejmě ji pravidelně pucuju a tankuju, protože na to manželky nemají čas:-D. A jelikož čtyři roky je už slušná doba na zhodnocení auta, tak tu udělám drobný přehled oprav co sem za tu dobu na autě provedl a naštěstí jich není moc (asi sem měl opravdu štěstí na dobrý kousek).
Takže za ty 4 roky jsem s autem najel cca 25000 km a za tu dobu sem musel vyměnit pouze přední kotouče i s deskama a letos na jaře sem měnil kosti, pak loni nové svíčky a klasika olej s filtrem každej rok. Jediná závada co se za tu dobu na autě řešila bylo špatné startování - loni v létě začala Zafa špatně startovat až nakonec jednoho dne nenastartovala vůbec. Nakonec se muselo vyměnit palivové čerpadlo, palivovej filtr, pročistily vstřiky a od té doby OK, tak nevím jestli to bylo tím, že auto jezdí na plyn, nebo jestli se natankoval špatnej benzín, ale snažím se tankovat téměř pořád na Shellce a dost často i V-Power aby nedocházelo k zanášení systému, tak nevím. Důležitý je, že už zase vše běží jak má.
Další věc co sem musel řešit byla rez na zadních dveřích a vnitřním lemu blatníku (pod gumou), četl jsem, že to je slabina právě paketu OPC, že jak je tam ten plast, tak se tam víc drží voda/vlhkost. Tak jsem to zavčas vybrousil, ošetřil a zatřel - přikládám pár fotek. Ale docela mě to překvapilo, myslel sem, že Zafiry jsou už pozinkovaný, tak jsem nečekal, že budu tak brzo muset řešit korozi, tak doufám, že nebudu nacházet víc takovejch míst.
Ale když to shrnu tak s autem pořád maximální spokojenost a doufám, že tenhle stav vydrží co nejdýl, sice mě baví se v autech šťourat a výměnu brzd, kostí i olejů sem si užil, ale bohužel to není jen o té práci, ale i ty díly něco stojí.
Tak doufám, že ani na STK nic nenajdou (aby podpořili můj koníček:-D) a já se ozvu zase za 4 roky s dalším zhodnocením

.
Opel Zafira Design Edition 1,8/92 kW + Škoda Octavia III Combi 2,0 TDI/110 kW + Caravan Hobby Excellent 470 UF