Hoši poraďte, jaký dobrý sprej koupit pro povolení např. matek na výfukovém potrubí (spoj svody - první díl výfuku k vlnovci), abych to neutrhl? Zadní šrouby mezi dalšími díly výfuku se vymění, ale o štefty na přírubě mám strach, aby mi nezůstaly v gole . Taktéž i na šrouby podvozku. Mám doma jakousi kontrastní červenou barvu ve spreji co se používá na defektoskopii, s ní jdou šrouby na podvozku pěkně povolit, ale na ten výfuk jsem to raději nezkoušel. A jestli je lepší povolovat výfuk úplně za studena nebo když je motor ještě mírně ohřátý?
Dík za případné rady
Naposledy upravil(a) vasekpetr1 dne 20 srp 2015, 19:33, celkem upraveno 1 x.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
Dříve:
Fiat Uno 1.5, Škoda Fabia 1.9 SDi, Ford Escort 1.4, Opel Corsa 1.0,
Renault Clio 1.2, Mazda 626 1.8, Opel Zafira 1.8 16V, 85 kW,
Renault Kangoo 1.2 16V, Škoda Fabia 1.4 16V, Škoda Felicia 1.9D
Nyní konečně opět:
Opel Zafira 1.8 16V 92kW, r.v. 4/2002, black metal
Škoda Fabia 1.9 SDi
V pohodě. Na štefty u výfuku doporučuji měděnou pastu, příště půjdou lépe povolit, používám i na závity na kolové šrouby. Pozor, nepoužívat na šrouby nebo závity, které jsou v hliníku. Měď a hliník se nemají rádi.
Přílohy
Dříve:
Fiat Uno 1.5, Škoda Fabia 1.9 SDi, Ford Escort 1.4, Opel Corsa 1.0,
Renault Clio 1.2, Mazda 626 1.8, Opel Zafira 1.8 16V, 85 kW,
Renault Kangoo 1.2 16V, Škoda Fabia 1.4 16V, Škoda Felicia 1.9D
Nyní konečně opět:
Opel Zafira 1.8 16V 92kW, r.v. 4/2002, black metal
Škoda Fabia 1.9 SDi
Co třeba zkusit šrouby zmrazit? Nechá se ten sprej koupit i ve sportovních potřebách. Kurňa ale nevím jak se to jmenuje...
Jinak co se povolování šroubů na svodech týče,tak třeba lambda jde za tepla povolit líp. Pokavaď se teda nestihne člověk dřív popálit...
Zmrazit určitě ne. Při mražení se kov scvrkne, tzn. matka pevněji obejme šroub.
Dříve:
Fiat Uno 1.5, Škoda Fabia 1.9 SDi, Ford Escort 1.4, Opel Corsa 1.0,
Renault Clio 1.2, Mazda 626 1.8, Opel Zafira 1.8 16V, 85 kW,
Renault Kangoo 1.2 16V, Škoda Fabia 1.4 16V, Škoda Felicia 1.9D
Nyní konečně opět:
Opel Zafira 1.8 16V 92kW, r.v. 4/2002, black metal
Škoda Fabia 1.9 SDi
A jak docílíš toho, abys ten mrazící sprej napral jen do toho šroubu a nezasáhl matku? Prostříkat, nahřát matku, šroub se skrz matku nestihne tak prohřát a povolit. Když budeš povolovat zahřátej motor, tak budou prohřátý i šrouby a efekt je nulovej. Až bude výfuk dole, vyměnit štefty na svodech a pokud se zlomí, tak odvrtat a buď vyříznout nový závit na nový šteft a nebo dát šroub skrz.
Dříve:
Fiat Uno 1.5, Škoda Fabia 1.9 SDi, Ford Escort 1.4, Opel Corsa 1.0,
Renault Clio 1.2, Mazda 626 1.8, Opel Zafira 1.8 16V, 85 kW,
Renault Kangoo 1.2 16V, Škoda Fabia 1.4 16V, Škoda Felicia 1.9D
Nyní konečně opět:
Opel Zafira 1.8 16V 92kW, r.v. 4/2002, black metal
Škoda Fabia 1.9 SDi
Shrek píše:... vyměnit štefty na svodech a pokud se zlomí, tak odvrtat a buď vyříznout nový závit na nový šteft a nebo dát šroub skrz. ...
Anebo odleptat zalomený šteft kyselinou dusičnou
Je to bez práce, bez poškození závitu, jen to může trvat trochu déle. Ale zase to jde i na místech, kde se s vrtacím zařízením nedá dostat
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Dříve:
Fiat Uno 1.5, Škoda Fabia 1.9 SDi, Ford Escort 1.4, Opel Corsa 1.0,
Renault Clio 1.2, Mazda 626 1.8, Opel Zafira 1.8 16V, 85 kW,
Renault Kangoo 1.2 16V, Škoda Fabia 1.4 16V, Škoda Felicia 1.9D
Nyní konečně opět:
Opel Zafira 1.8 16V 92kW, r.v. 4/2002, black metal
Škoda Fabia 1.9 SDi
Přiznávám,blbě jsem se vyjádřil. Samozřejmě zmrazení není na matky ale na šrouby. Ono jsem původně reagoval na úvodní dotaz "vasekpetr1" viz. spoj svody-první díl výfuku,což je šroub. Sorry za mystifikaci...