Tomínova Zafira OPC
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
no sak to ...
my mozeme stale len teoretizovat..
maximalne co mu tak servis moze povedat, v pripade, ze turbo bude OK..
ze mu vratia peniaze za vymenu turba, .. a budu si sypat popel na hlavu..
ak je vadny spodok, tak to je uz ina zavada...
my mozeme stale len teoretizovat..
maximalne co mu tak servis moze povedat, v pripade, ze turbo bude OK..
ze mu vratia peniaze za vymenu turba, .. a budu si sypat popel na hlavu..
ak je vadny spodok, tak to je uz ina zavada...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
- Reklama
Re: Tomínova Zafira OPC
No chlapi....asi už budme ticho lebo tu môže ísť o zdravie...




Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Tomínova Zafira OPC
Mohol by si hlapec zhodiť dole koleno pri škrtiacej klapke a posvietiť si na dno sacieho potrubia, ked tam bude loužička oleja tak to bude jasne!
https://www.dropbox.com/s/ftv08sl8uuivp ... 1.jpg?dl=0

ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
- Tomino OPC
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24 led 2009, 00:54
- Bydliště: Jablonec nad Nisou - severská divize
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
Ahoj všem, děkuji za spousty rad a nápadů a jsem rád že i JRD se trochu rozepsal
. Předně se opravdu přikláním k názoru Hardyho, že firma EDS má něco za sebou, a nejsou to žádní bastliči. Dokonce i ten restriktor je dle výčtu úprav při EDS PH II. měněný ( jak JRD zmiňoval ) A objednal jsem u nich nový ( 19 EUR ) již je v servisu.
Další dojmy - také jsem se ihned přikláněl ke dvěma možnostem :
1. písty, pístní kroužky a jejich stav
2. hlava - gufera a vodítka ventilů, jiná závada ( prasklá ...)
Dále po této zkušenosti vím, že k měničům dílů ( autorizovaný servis ) bych se již nevydal, byla to chyba . A je jedno, jaký to je servis, jestli Eurocar Vik, nebo někdo jiný.
K jízdním dojmům :
1. auto jezdilo do zjištění kouře a zvětšené spotřeby oleje naprosto normálně ( a za těch 6 let s OPC v EDS fázi II. to asi mohu trošku posoudit ).
2. ztrátu výkonu jsem nezaregistroval žádnou, zvukový projev až do září, kdy jsem ji radši odstavil také ne . V září začali kolísat otáčky na volnoběh a při zakolsání si jakoby kovově zavrněla ( otáčky cca. 1 x za 3 miuty klesli z cca 820 na 400-450 ) - a dělalo to pouze při studeném motoru. V ten samý čas jsem registroval zvýšenou kouřivost i na volnoběh - ne jen při zvýšených otáčkách
3. motor nekouří a nekouřil při zátěži - pod plynem na rozjeté rychlostní stupně ( auto jelo na 4. či 5. rychlostní stupeň pod plynem 100-140 km/hod s rozmezím 3000-3800 ot/min naprosto čistě - bez kouře - kouřit začalo vždy po sundání nohy z plynu , dojezdu např. ke křižovatce se zařazeným rychlostním stupněm a až po podřazení a následné akceleraci - před výměnou i po výměně turba ).
5. subjektivně mě ale připadalo, že po opravě ( výměně turba ) a následné reklamaci to kouřilo více něž před na začátku - jako by něco odcházelo víc a víc.
A ještě jeden postřeh - původní turbo je již po odborné repasi - bylo na ni dáno s požadavkem na důkladnou diagnostiku stavu ... a .... bylo v pořádku - mohlo klidně jezdit dále . Také nemělo najeto celých 167 tis. km, bylo měněno v roce 2006 v EDS - sériové LET za LEH při 85 tis. km ) K diagnostice jsem dostal protokol s posouzením stavu ( dalších 8000 Kč ... za chvilku budeme na ceně auta
) .
Tak a v následujícím příspěvku udělám shrnutí informací k reklamaci v autorizovaném servisu .....

Další dojmy - také jsem se ihned přikláněl ke dvěma možnostem :
1. písty, pístní kroužky a jejich stav
2. hlava - gufera a vodítka ventilů, jiná závada ( prasklá ...)
Dále po této zkušenosti vím, že k měničům dílů ( autorizovaný servis ) bych se již nevydal, byla to chyba . A je jedno, jaký to je servis, jestli Eurocar Vik, nebo někdo jiný.
K jízdním dojmům :
1. auto jezdilo do zjištění kouře a zvětšené spotřeby oleje naprosto normálně ( a za těch 6 let s OPC v EDS fázi II. to asi mohu trošku posoudit ).
2. ztrátu výkonu jsem nezaregistroval žádnou, zvukový projev až do září, kdy jsem ji radši odstavil také ne . V září začali kolísat otáčky na volnoběh a při zakolsání si jakoby kovově zavrněla ( otáčky cca. 1 x za 3 miuty klesli z cca 820 na 400-450 ) - a dělalo to pouze při studeném motoru. V ten samý čas jsem registroval zvýšenou kouřivost i na volnoběh - ne jen při zvýšených otáčkách
3. motor nekouří a nekouřil při zátěži - pod plynem na rozjeté rychlostní stupně ( auto jelo na 4. či 5. rychlostní stupeň pod plynem 100-140 km/hod s rozmezím 3000-3800 ot/min naprosto čistě - bez kouře - kouřit začalo vždy po sundání nohy z plynu , dojezdu např. ke křižovatce se zařazeným rychlostním stupněm a až po podřazení a následné akceleraci - před výměnou i po výměně turba ).
5. subjektivně mě ale připadalo, že po opravě ( výměně turba ) a následné reklamaci to kouřilo více něž před na začátku - jako by něco odcházelo víc a víc.
A ještě jeden postřeh - původní turbo je již po odborné repasi - bylo na ni dáno s požadavkem na důkladnou diagnostiku stavu ... a .... bylo v pořádku - mohlo klidně jezdit dále . Také nemělo najeto celých 167 tis. km, bylo měněno v roce 2006 v EDS - sériové LET za LEH při 85 tis. km ) K diagnostice jsem dostal protokol s posouzením stavu ( dalších 8000 Kč ... za chvilku budeme na ceně auta

Tak a v následujícím příspěvku udělám shrnutí informací k reklamaci v autorizovaném servisu .....
[size=80][b][color=#0000BF]Zafira OPC - Opravdu Perfect Car[/color][/b][/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
- Tomino OPC
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24 led 2009, 00:54
- Bydliště: Jablonec nad Nisou - severská divize
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
A zde shrnutí stavu :
1. v pondělí 10.11. mě volali ze servisu, že je tam šéftechnik obou servisů a paní spolumajitelka , tak ať dorazím. Mám to z páce 450 metrů, jel jsem hned...
2. domluvili jsme postup - olej samozřejmě chyběl ( 1,2 litru ) , auto není v pořádku, znovu změříme tlaky, sundáme hlavu, zkontrolujeme pístní kroužky na všech válcích ....najednou to jde !
3. připravíme vám náhradní vůz a zapůjčíme vám jej bezplatně - platit si budete jen palivo...no a tak jsem odpoledne nafasoval Opel Astru Sports Tourer z roku 2013 ( ale žádný zázrak - pouze 1.4 benzín 74kW - lenoch
) - nicméně darovanému koni ......
4. Oprava započata - výsledky snad budou zítra - v pátek. Dnes jsem si tam volal, jak to vypadá, prý pístní kroužky a karbon( více nespecifikováno ). Pokud to složí, tak jsem zítra pozván na zkušební jízdu ( asi odpoledne )
Výměnu gufer na ventilech jsem si poručil sám - preventivně.
5. dohoda se servisem - platit budu materiál ( vzhledem k věku auta s 30% slevou na díly ) , práci zaplatí Opel.
6. s právníkem se radím, jak se domoci k penězům za zbytečně koupené a vyměněné turbo...ale asi to nebude lehké
Auto je v servisu 4 týdny .....
1. v pondělí 10.11. mě volali ze servisu, že je tam šéftechnik obou servisů a paní spolumajitelka , tak ať dorazím. Mám to z páce 450 metrů, jel jsem hned...
2. domluvili jsme postup - olej samozřejmě chyběl ( 1,2 litru ) , auto není v pořádku, znovu změříme tlaky, sundáme hlavu, zkontrolujeme pístní kroužky na všech válcích ....najednou to jde !

3. připravíme vám náhradní vůz a zapůjčíme vám jej bezplatně - platit si budete jen palivo...no a tak jsem odpoledne nafasoval Opel Astru Sports Tourer z roku 2013 ( ale žádný zázrak - pouze 1.4 benzín 74kW - lenoch

4. Oprava započata - výsledky snad budou zítra - v pátek. Dnes jsem si tam volal, jak to vypadá, prý pístní kroužky a karbon( více nespecifikováno ). Pokud to složí, tak jsem zítra pozván na zkušební jízdu ( asi odpoledne )
Výměnu gufer na ventilech jsem si poručil sám - preventivně.
5. dohoda se servisem - platit budu materiál ( vzhledem k věku auta s 30% slevou na díly ) , práci zaplatí Opel.
6. s právníkem se radím, jak se domoci k penězům za zbytečně koupené a vyměněné turbo...ale asi to nebude lehké

Auto je v servisu 4 týdny .....
[size=80][b][color=#0000BF]Zafira OPC - Opravdu Perfect Car[/color][/b][/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
Re: Tomínova Zafira OPC
kolik stála ta prvotní "oprava" (výměna turba)?
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
- Tomino OPC
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24 led 2009, 00:54
- Bydliště: Jablonec nad Nisou - severská divize
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
Ahoj Vojto, turbo i se sadou těsnění stálo 21000 a výměna s nějakým materiálem navíc, olejem, filtry stála 10500.
[size=80][b][color=#0000BF]Zafira OPC - Opravdu Perfect Car[/color][/b][/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
- Tomino OPC
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24 led 2009, 00:54
- Bydliště: Jablonec nad Nisou - severská divize
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
Jinak auto jsem včera dostal na prodloužený víkend domů a mám jezdit a najet co nejvíc km. Zatím dělali jakousi "dekarbonizaci" (ten technik mě toho nebyl schopen víc říci) a prý rozhýbali pístní kroužky. No, jel sem s tím domů už za tmy, dnes jezdil dopoledne couračky po městě a do Liberce a auto kouří dále. Olej jsem včera změřil, opět po horní rysku, měrku i počítadlo km nafotil a uvidíme, kam dojedeme.
[size=80][b][color=#0000BF]Zafira OPC - Opravdu Perfect Car[/color][/b][/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
Jestli ty písty nevytahali a nevyměnili kroužky,tak ti garantuju,že žádná chemikálie nalitá do válců to nezachrání.Jseš prostě stále na začátku opravy.Hlavně aby to laborování a různé ježdění pak nebylo na nové písty a výbrus motoru.
Sada kroužků STD na jeden píst se dá pořídit cca za 600,-
Písty na výbrus s kroužkama budou za pořádnej ranec.
Sada kroužků STD na jeden píst se dá pořídit cca za 600,-
Písty na výbrus s kroužkama budou za pořádnej ranec.
Re: Tomínova Zafira OPC
to turbo si měl od nich nebo sis ho koupil někde sám?
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
ja uz bych mal za ten cas dole hlavu aj z vedla zaparkovaneho vozu ...
....
UTFG: z20let melted pistons - preklik na OBRAZKY ...
....
UTFG: z20let melted pistons - preklik na OBRAZKY ...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: Tomínova Zafira OPC
Tak toto je SILA
. Toto že je autorizák? Už dávno mal byť ten motor otvorený!!! Čuráci zasraní. Ako písali tu nadomnou, aby si nedopadol tak že budeš mať v prdeli motor kompletne a budeš nútený zháňať nové komponenty (blok,kľuku,piesty napr atď ja neviem čo všetko) lebo ťa to víjde určite lacnejšie ako opravovať ten rozkurvený motor a behať po výbrusoch...
JA by som stým už nejazdil a dal by som chlapíkovi minimálne jednu výchovnú. Abo aspoň riadne pohrozil kedže auto už malo za tie prachy a za ten ČAS dávno jazdiť!!! Každopádne hneď im to vrátiť a dožadovať sa OPRAVENÉHO auta a to už bez nejakých ďalších skúšobných jázd a merania spotreby oleja atď. Vidno že sa ťa chcú čo najskôr zbaviť...čuráci! 



Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
- Tomino OPC
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24 led 2009, 00:54
- Bydliště: Jablonec nad Nisou - severská divize
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
Ahoj chlapci, děkuji za další rady a podporu ( já už pomalu strácím sílu
)
JRD - pokud jsi tam chtěl vložit odkaz na nějaká katastrofická fota , tak tam není - nic nejde rozkliknout
Deny - chlape, já už s tím také nemám ani chuť nikam jezdit ...ale ani v úterý zpět do libereckého autorizáku...připadají mě tam jak idioti, co si nejsou schopni po jejich pokusech a omylech ani projet auto aby zjistili, že jsme stále tam co jsme byly v září - na začátku. No tušil jsem , že jejich dekarbonizace je pouze nějaký průplach ! To bylo slibů, že půjdou písty ven, že shodí hlavu ...a jaký je výsledek ?
Hardy - já už nevím, co tam s nimi dělat, jestli mám řvát, nebo tam bouchat do stolu. Jen by mě zajímalo, pokud se tímto způsobem doje.e celý motor, a pak to bude za draho, jak to z nich dostat ?
Vojta - Vojto , koupené je mnou - z internetového obchodu německého výrobce . Pánové z Opelu mě pravili, že u nich se to dělá tak, že při závadě turbo demontují, zašlou kamsi do německa na centrálu, tam posoudí, zda je turbo možné repasovat, či nahradit novým a pak buď pošlou nové, nebo repasované ...ale za vším je jeden háček - tvrdili mě, že nevědí, za jak dlouho bude díl zpět, prý cca 3-5 týdnů. Já měl nové po objednání za 10 dní.
Jinak : večerní projíždka - zatím najeto za dnešní den 154 km, kouře jak z tanku T34, olej budu kontrolovat zítra ( palubní počítač se zatím neozval ).

JRD - pokud jsi tam chtěl vložit odkaz na nějaká katastrofická fota , tak tam není - nic nejde rozkliknout

Deny - chlape, já už s tím také nemám ani chuť nikam jezdit ...ale ani v úterý zpět do libereckého autorizáku...připadají mě tam jak idioti, co si nejsou schopni po jejich pokusech a omylech ani projet auto aby zjistili, že jsme stále tam co jsme byly v září - na začátku. No tušil jsem , že jejich dekarbonizace je pouze nějaký průplach ! To bylo slibů, že půjdou písty ven, že shodí hlavu ...a jaký je výsledek ?
Hardy - já už nevím, co tam s nimi dělat, jestli mám řvát, nebo tam bouchat do stolu. Jen by mě zajímalo, pokud se tímto způsobem doje.e celý motor, a pak to bude za draho, jak to z nich dostat ?
Vojta - Vojto , koupené je mnou - z internetového obchodu německého výrobce . Pánové z Opelu mě pravili, že u nich se to dělá tak, že při závadě turbo demontují, zašlou kamsi do německa na centrálu, tam posoudí, zda je turbo možné repasovat, či nahradit novým a pak buď pošlou nové, nebo repasované ...ale za vším je jeden háček - tvrdili mě, že nevědí, za jak dlouho bude díl zpět, prý cca 3-5 týdnů. Já měl nové po objednání za 10 dní.
Jinak : večerní projíždka - zatím najeto za dnešní den 154 km, kouře jak z tanku T34, olej budu kontrolovat zítra ( palubní počítač se zatím neozval ).
[size=80][b][color=#0000BF]Zafira OPC - Opravdu Perfect Car[/color][/b][/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
Re: Tomínova Zafira OPC
hele, já jsem blbej it technik, ale fakta:
-olej žere závratně
-do vody to asi nejde, to by sis všimnul
-dým z výfuku
-spaluje se olej, těžko se bude vypařovat. Turbo se měnilo. Co zbývá? Je to za bludišťáka.
-olej žere závratně
-do vody to asi nejde, to by sis všimnul
-dým z výfuku
-spaluje se olej, těžko se bude vypařovat. Turbo se měnilo. Co zbývá? Je to za bludišťáka.
Astra H 1,9CDTI caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
- Tomino OPC
- Příspěvky: 422
- Registrován: 24 led 2009, 00:54
- Bydliště: Jablonec nad Nisou - severská divize
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tomínova Zafira OPC
HonzP píše:hele, já jsem blbej it technik, ale fakta:
-olej žere závratně
-do vody to asi nejde, to by sis všimnul
-dým z výfuku
-spaluje se olej, těžko se bude vypařovat. Turbo se měnilo. Co zbývá? Je to za bludišťáka.
Honzo, mě to nepovídej, ale pánům z Opel servisu

PS : voda je čisťounká ....bez oleje. Navíc - před výměnou turba mě trošinku rosil olej z blowof ventilu - po výměně turba jsem jej shodil a vyčistil ( pánové v servisu na něj zapomněli ) a je stále čistý jako dělská prdýlka. Měl jsem dole i hadice a trubku do a z intercooleru - také sucho ....
[size=80][b][color=#0000BF]Zafira OPC - Opravdu Perfect Car[/color][/b][/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]
http://www.opelastra.cz
https://www.astra-g.cz
[size=80]Opel Astra F x16szr - minulost
Opel Zafira A z20let - současnost
Octavia III Combi - denní povinnost[/size]