el. čerpadlo řízení

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
hary
Příspěvky: 7
Registrován: 31 říj 2014, 22:11

el. čerpadlo řízení

Příspěvek od hary » 31 říj 2014, 22:28

může mi prosím někdo poradit jak zjistit jestli el. čerpadlo na řízení je v pořádku opel astra 1,6 74 kw rok 98 ne a ne sepnout kde jaké napětí mám hledat co proměřit aby byla jistota co je vlastně špatné díky moc

Reklama
 

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od vasekpetr1 » 01 lis 2014, 16:15

Pro začátek: kontrola pojistky F7 (80A) v mot. prostoru, kontrola pojistky F3.23 (10A) v pojistkovce, kontrola dobíjení - jaké napětí dává alternátor (při sníženém napětí - tuším pod 13V - se servo řízení odstaví).
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

hary
Příspěvky: 7
Registrován: 31 říj 2014, 22:11

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od hary » 03 lis 2014, 16:02

tak jsem to proměřoval altik davá 14,6 pojistky jsou v pořadku ale do toho čerpadla řízení jdou 4 kabely dva tlusty kable a dva tenky ty dva tlusty chápu jeden je mínis a druhej plus ale ty dva tenky na jeden jde napětí z pojistek a ten druhej tenkej už nevím

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od jerry mouse » 03 lis 2014, 18:28

...možno spinane napätie! 8) Keby si mal novšie servo z troma tenkymi drôtikmi, tak ten treti je diagnosticky! :wink:
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

hary
Příspěvky: 7
Registrován: 31 říj 2014, 22:11

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od hary » 03 lis 2014, 23:14

a kdyz je to tedy spínání napětí čím je napajené ?

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od jerry mouse » 03 lis 2014, 23:22

To už si nepämatam lebo som to riešil asi 4 mesiace dozadu ked som prerabal staré TRW1 na novy system TRW2 ktoré je trojpinove na konektoru u baterie, len viem že nulak v tych tenkych drôtoch nebol! Niekto kto ma funkčny TIS 2000 by to to mohol preveriť v scheme!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od vasekpetr1 » 04 lis 2014, 06:37

Ty dva silné vodiče jsou jasné: rudý je plus od pojistky F7 (80A), hnědý je mínus na kostru.
Tenký černý 0,75 je z pojistky F3.23 (10A)
Hnědobílý 0,75 je vývod pro diagnostiku
Modrobílý 0,5 - výstup z alternátoru (info o správném dobíjení). Těch 14,6V je tam trvale?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

hary
Příspěvky: 7
Registrován: 31 říj 2014, 22:11

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od hary » 04 lis 2014, 11:05

než nastartuju tak baterka ukazuje 13,4 po startu 14,6 až 14,9 potom to tak kolísá mezi 14,6 až 14,9 ale jak jste psal ten tenky kablík že je diagnostika tak ten vede do přístrojovky a dál nevím

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od vasekpetr1 » 04 lis 2014, 12:10

hary píše:než nastartuju tak baterka ukazuje 13,4 po startu 14,6 až 14,9 potom to tak kolísá mezi 14,6 až 14,9 ...
Čím to měříš? Je ten měřák aspoň trochu spolehlivý nebo je to multimetr z Bauhausu? Ty hodnoty napětí mně nějak moc nesedí.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

hary
Příspěvky: 7
Registrován: 31 říj 2014, 22:11

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od hary » 04 lis 2014, 17:05

měřák je v pohodě digitální multimetr metex M-3850 D

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od vasekpetr1 » 04 lis 2014, 17:54

Tak ten je v pohodě. Diagnostikou je myšlena diagnostická zásuvka, pin 7 pod krytem ruční brzdy. Ukostření hnědého kabelu je v pořádku? Ty tam máš novou baterku, a měříš to přímo na ní, nebo ses napíchl někde na kabely od posilovače? Zaráží mě těch 13,6V při vypnutém motoru - to já na baterce nemám ani náhodou.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
Kosa02
Příspěvky: 217
Registrován: 28 čer 2012, 16:59
Bydliště: Dzbel
Kontaktovat uživatele:

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od Kosa02 » 04 lis 2014, 18:16

13,6V jak dlouho po vypnutí motoru? Úplně nová a plně nabitá má kolem 12,81V .. buďto to je okamžitě po vypnutí než poklesne napětí a nebo je opravdu něco hodně špatně.. (Možná přebíjení..).
Možná by to chtělo osciloskop.. a zkontrolovat skutečný průběh 14,6 - 14,9V (Obzvlášť, pokud to je i se světly..) je moc.. tuším, že toto způsoboval diodový můstek, jistý si ale nejsem..
Astra G X16XEL (1999)

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od jerry mouse » 04 lis 2014, 18:38

vasekpetr1 píše: Zaráží mě těch 13,6V při vypnutém motoru - to já na baterce nemám ani náhodou.
Pred tyždnom ked som kupoval novú Vartu silver tak mi predajca tvrdil že sa vyrabaju na požiadavku nejakeho vyrobcu aut baterie z trošičku vyššim napätim ako sú obvykle baterie, len neviem či to pravda alebo blud? :? Ale na štitku baterie by to hadam mohlo byť napisane, no nie? :wink:
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od vasekpetr1 » 04 lis 2014, 18:53

Jako že by tam bylo o půl článku víc? :D
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

hary
Příspěvky: 7
Registrován: 31 říj 2014, 22:11

Re: el. čerpadlo řízení

Příspěvek od hary » 05 lis 2014, 08:45

ta baterka je opravdu tak naždoucháná ale potom jsem to měřil v klidu až kleslo napětí po nějaké době a spadlo to na 13,1 a ten kabel hnědej je v pořádku kostra je ok

Odpovědět