vzduch nebo dusík
Kola nafoukaná dusíkem se projevují menší diferencí tlaku v závislosti na okolní teplotě a také o něco pomalejším unikem plynu v případě defektu.
Jinak při nafouknutí pneu dusíkem v ní zůstává jen nepatrné množství zbytkového vzduchu (žádných 10%). On je totiž poněkud větší rozdíl mezi atmosférickým tlakem a provozním tlakem pneu . No na druhou stranu málokomu se opravdu chce při každém uniku jezdit do pneuservisu, kde ti pneumatiku dofouknou již povětšinou grátis a raději ji dohustí na první pumpě. Takže otázka dat plyn či nechat vzduch závisí jen a jen na tobě, ale s plynem nesporně šetříš své pneu.
Jinak při nafouknutí pneu dusíkem v ní zůstává jen nepatrné množství zbytkového vzduchu (žádných 10%). On je totiž poněkud větší rozdíl mezi atmosférickým tlakem a provozním tlakem pneu . No na druhou stranu málokomu se opravdu chce při každém uniku jezdit do pneuservisu, kde ti pneumatiku dofouknou již povětšinou grátis a raději ji dohustí na první pumpě. Takže otázka dat plyn či nechat vzduch závisí jen a jen na tobě, ale s plynem nesporně šetříš své pneu.
OPEL ASTRA G X16SZR Caravan Sportive
- Reklama
S tím únikem je mi to jasný, protože dusík má větší molekuly, proto pomalejší únik, ale s tím že to šetří pneu (u nás) o tom moc přesvědčenej nejsem.... to tak v jižních státech, kde na ně pere celej den slunce a je asfalt, že na něj bosou nohou nevlezeš...... 

Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
To máš pravdu, ale s dusíkem ji musíš taky dofouknout i když né tolik.... takže pořád jsi mně nepřesvědčil o výhodě dusíku.... 

Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
JAsně, já odpovídal jen na název tématu.... takže pouze můj názor....indet píše:Ja plyn vozím už skoro 6 let. A to zda jej budeš vozit i ty záleží jen na tvém rozhodnutí

Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
To máš pravdu, že klimatické podmínky nejsou takové, aby si musel mít dusík. Ale zapomínáš na tření, ne? Když v létě nafukneš kolo na 2 Bary a ujedeš na dálnici 100km, průměrnou rychlostí 100km/h, tak v gumě budeš mít tlak 2,5-3Bary. Když to foukneš dusíkem, bude tlak v pneu stejný. Tudíž šetříš gumu tím, že ji nerozpínáš vyšším tlakem.Oťas píše:To máš pravdu, ale s dusíkem ji musíš taky dofouknout i když né tolik.... takže pořád jsi mně nepřesvědčil o výhodě dusíku....
No a v zimě je to přesně obráceně. Vlivem nízkých teplot se objem vzduchu smršťuje, takže klesá tlak......

END
Souhlasim s tebou, ale opravdu v našich klimatech mi to přijde, jako zbytečnost, protože čím gumu rychleji zahřeješ, tak má lepší přilnavost a to s dusíkem nedocílíš.....
Proto jak jsem už psal .... dusík ANO, ale někde na jihu.

Naposledy upravil(a) Oťas dne 20 pro 2006, 05:41, celkem upraveno 1 x.
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Alespoň je o čem kecat ...Zigi píše:Me uz to tak prislo davno,ale neresim toLomikar píše:Mě to příjde jako řeření Hovadin

Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Pravda, ale tohle není volný téma, ale nazory na dusík... tak se vyjadřujem i když o kravině.... 

Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW