MaR píše:Možná tu gumičku budou mít někde skladem, ale spíš starší jinak když koupíš nové ložisko tak tam už ta gumička není!!! Těsní to jiným způsobem!! Hlavně je třeba při výměně ložiska ji vytáhnout jinak se ti stane to co mě, že jsem ji tam nechal, systém se natlakoval při odvzdušňování a při dalším sešlápnutí se mi nové ložisko (Luk) za 5500,- rozstřelilo... tak bacha na to jestli to budeš dělat doma
o akej gumicke pisete?? tesnenie lozisko/prevodovka? alebo nieco ine?
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
To Matozippi: Připojení hydrauliky na převodovku, když sundáš tu hadičku co ti vede brzdovou kapalinu, tak vevnitř v koncovce té hadičky je těsnící malá gumka. Když ale měníš ložisko za nové, tak už tu gumičku z té koncovky musíš vytáhnout!!! Protože je gumička nasazená na trubce od ložiska... LUK má plastové tělo na které přímo nasadíš tu koncovku, kdežto originál ložisko je propojené ještě přes další trubičku. Škoda že sem to nefotil při výměně z obrázků by se to chápalo mnohem líp
Vauxhall Astra 1.4 16v 90 koníků, 06/1999, holt už má 11 let a 316 000 km za sebou :-)
Opel Vectra C Caravan 1.8 16v 90KW... To je jiný kočár
Zdravim, nikde jsem nenasel presnou odpoved na mou otazku, tak jsem pouzil toto tema. Zeptam se, jak poznam, ze mi odchazi spojka. Mam Zafiru A rv 2000 Z18XE najeto 178tis (kupoval jsem ji, kdyz prej mela 105tis). Ja spojku jeste nemenil a predchozi majitel, pochybuji. Spojkovy pedal mi zabira normalne nekde ve 2/3, nijak nezaznamenavam podivne chovat jako prokluz spojky apod. Nicmene dnes jsem jel na hory a kdyz jsem dojel na parkoviste, tak jako bych citel spaleninu bud od brzd nebo od spojky. Disky horke nebyly, koutouce samozrejme ano. Ale pri jizde do kopce jsem moc nebrzdil, zato jsem hodne radil. V serpentinach to jinak nejde ze. Takze lze nejak u Zafy poznat jiz odchazejici spojku jinak ?? Nebo je to stejne jako na starych skodovkach. Proste pedal zabira cim dal vyse a ve finalni fazi zacita spojka prokluzovat pri rozjezdu nebo pri vetsim zatizeni.
Opel Zafira 1,8 92kW (Z18XE) 2000 Edition-Obyvak na uteku
Skoda 100 (722)-Muj stary dobry verny pritel na ktereho nedam dopustit
Skoda Fabia Combi 1,4MPi-S ni uz to neni tak squleee jako s S100
Hardy píše:Ja som sa s tým stretol presne tak ako si to na konci popísal čiže to je myslím si normálne resp. klasický prípad odchádzajúcej spojky.
Takze spojka zabira vyse a pak prokluzuje pri rozjezdu.
Opel Zafira 1,8 92kW (Z18XE) 2000 Edition-Obyvak na uteku
Skoda 100 (722)-Muj stary dobry verny pritel na ktereho nedam dopustit
Skoda Fabia Combi 1,4MPi-S ni uz to neni tak squleee jako s S100
mne sa stalo to ze spojka neklzala ale pri rozjazde za studena mi auto skakalo ako koza, a ked som siel dlsie na 5ku tak som mal potom problem vyradit...
taktiez nova spojka menej trha, ma lahsi chod na pedaly, pri pusteni plynu lepsie tlmi
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
ahojte potřeboval bych poradit mam astru G r.v. 1999 1,4 16v...stav Km199***
Muj problem je takový, řazení zpátečky jde někdy přes zuby někdy to je hroznej zvuk někdy jen trošku a nekdy vubec.A ještě když jedu a před kruháčem třeba přeřazuju z 5tky na 4 tak prostě nejde zařadit,ale když spojku pustím a znovu zmáčkunu tak jde jako po másle...zkoušel jsem to i silou když pořádně zatlačím tak tam tu čtverku dám.zkoušel jsem jestli spojka neprokluzuje a neprokluzuje( dal jsem ruční brzdu 1,rychlostní stupen prival plyn a pouštěl spojku a auto chciplo) myslím že tak se to zkouší ne? děkuji za rady:)
Opel astra G 1.4 16v Rv.1999 66Kw
Kod motoru: X14XE
Ahoj k té ceně za výměnu ložiska...to jsou hodně drahý!!!Já nechal měnit sice u fábie kompletní sadu spojky značky luk a cena za výměnu i s teplotním čidlem chladící kapaliny 2300kč!Spojku mi sehnal známej za 3000kč!Zkus se vždy zeptat po dílech známého.
Opel Zafira B 1.9cdti r.v.2007
Fabia 1.4 16v r.v.2001
Diagnostika:
pokud se to TZV zapumpováním neprojeví vidím to na zavzdušnění
je tam toho hodně a hlavně se mi zdá složitě, nevím jak přesně s
odvzdušněním ale já to dělám automaticky při výměně brzdové
kapaliny, prostě povolím TROCHU ŠROUB a šlapu pomalu na spojku,
přitom kontroluji hladinu v nádržce, zatím 4x a bez problémů,
a mám ABS. předpokládám že jsou válce a písty dělané
tak, aby se to odvzdušnilo, ale podotýkám že jsem nemusel odvzdušnovat,
pokud pomůže jenom na u rčitou dobu vidím to na problém v pístech.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic