Upchate TURBO alebo N-Kat? Y22DTR

Odpovědět
jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Upchate TURBO alebo N-Kat? Y22DTR

Příspěvek od jerry mouse »

"Duplicitný prispevok" Tak Rádcove potrebujem poradiť aj ja: :lol: Včera šiel môj mladý na zafke a zrazu v kopci núdzak a skoro čierny dym za autom, po kontrole oleja došiel domov cca 30km ale olej nijako výrazne to nežralo. Na druhy deň auto chytilo len tak tak, ale potom už točilo v pohode tak som sa tiel prejsť hned po 1000ot naskakoval núdzak nikdy tak nizko, vzapäti dym za autom viac než je zdravo ale zase žiadna katastrofa ako ked mi odišlo pred 80tkm prve turbo, vtedy nebolo za mnou vidieť nič. Po chvili sa objavil aj v kabine smrad s prichutou siry ako ked idete na parnej lokomotíve a ten smrad z komína sa vám j.be do nosa. :lol: Dneska som len tak sundal dole hlikový ochranný kryt z turba a hned bolo vidieť únik výfukových spalin v časti kde je k strednej ložiskovej časti prišrubovaný asi 8 šrubami liatinovy M6 diel vyfukovej turbinky, čiže správne vrchný obal v ktorom sú variabilné lopatky, taktiež je veľmo zasvineny vyfúk cca 1mm sadzi na stene čo nikdy pred tým nebolo. Motorizacia je Y22DTR. Može byť zasvinene turbo v časti je sú tie variabilne lopatky, v poslednej dobe tak ako starnem a senilniem :lol: :lol: :lol: tak menej vytáčam motor a hlavne skoro nikdy nad 3000ot, hold ťažka doba. :oops:
Naposledy upravil(a) jerry mouse dne 03 lis 2013, 13:55, celkem upraveno 1 x.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Upchate TURBO?....... Y22DTR

Příspěvek od Alzafir »

Jezdit do 3000 otáček je pro ten motor smrt, no ne jen pro něj. Máš tam 16 ventilů, je třeba to točit. Já občas zařadím do kopce za 3 a točím to na 4000 a víc, je třeba vyhnat pavouky :mrgreen: . A je to znát, když to dlouho neudělám, a jen to šolíchám po městě, pak to oroštuju, tak dým v zrcátku vidím. Ale jen chvilkově, jak natlačí turbo.

No a co tak asi u tebe.....EGR, nemáš náhodou tu upravenou verzi s odpojenou zpětnou vazbou? Pak by mohlo být, že nedovírá, výsledek je jasný.
Když jsem čistil sání, pak ho znova otevřel asi po 10 tkm, nebylo to v podstatě mastné, saze ano, ale jen povrchově. Takže jestli tam máš mastný marast, je to přebytek oleje z turba.
Čerpadlo bych asi vynechal, jak píšeš, startuješ na brnk, dávka nafty pro vstřik jednotka měří, takže se asi jako nejlepší vysvětlení nabízejí vstřiky.
Zcela určitě to chce celé vyčistit, hlavně kat, ten bude teda řádně zacpaný, no kdo ví, jestli zrovna to není strůjce problému.
Na diagnostice nejspíš uvidíš něco z tlakem nebo průtokem vzduchu, asi nic zajímavého.
Takže vyčistit, pak natočit EKG , ať vidíš, co dělá turbo, jestli tam tlak bude ok, pak už bych šel na vstřiky.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Upchate TURBO?....... Y22DTR

Příspěvek od jerry mouse »

Akým spôsobom a čím vlastne je najlepšie vyčistiť kat? Demontovať a naliať to tech. benzinom? ERG mám zánovné tak max 10tkm aj z mojimi 6tkm od repasu rok výroby hádam 2011, ide to zistiť podľa serie toho ventilu?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Upchate TURBO alebo N-Kat? Y22DTR

Příspěvek od Alzafir »

S katem ti nepomůžu, viděl jsem pár návodů, ale bůh ví, co je dobře. Vyklepat, vypálit....nevím.
EGR, to jsem myslel tak, jestli nemáš střihnutý drát feedbacku k jednotce. To poznáš z diagnostiky ve feedbacku EGR, jestli se hodnoty mění a kopírují command. Jestli ne, a je tam stálá hodnota, je střižený drát. To se dělá u funkčních EGRů, kdy musí chodit , ale nefunguje odečítání hodnot natočení , feedback, chyba P0400-9.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Upchate TURBO alebo N-Kat? Y22DTR

Příspěvek od jerry mouse »

Do drôtikov od EGR-ka som nikdy nebabral takže je to asi origo, ale preveriť hodnoty by mohlo ukázať všeličo o EGR-ku!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Uživatelský avatar
petanek192
Příspěvky: 108
Registrován: 10 lis 2012, 10:58

Re: Upchate TURBO alebo N-Kat? Y22DTR

Příspěvek od petanek192 »

Musim se podelit s mou skusenosti mam na tacho 235tis a zadne koureni nepozoruju pouze po startu studeneho motoru tak drobet zakouri .

Nekdo dokonce katalizator urizl a pry to jede lepe ja osobni skusenost nemam .
Definice saabu: Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska.

Nya bilar Saab 2,3Turbo AERO 250ps
Vectra B 2,2DTI Caravan Webasto
Italjet formula 125 TWIN Franco Morini POWERED
Odpovědět