To je název technologie společností Opel, která používá se v motoru Ecotec. Její podstata v tom, že v provozu motoru v poměrech částečný nagruzok vzduch v každém válci jedná jen přes kanál jednoho vstupní ventilu (celkem je jich dva). I když druhý plnící ventil i začíná, vzduch přes něj ne jedná, protože jeho kanálu se zavírá odbornou dvířka. Že je ten dává?
Škrtící klapka se zhoršuje charakteristiky motoru, protože brání postupleniju svěžího náboje ve válci, napomáhá pojavleniju zvýšeného razreženija ve vstupním kolektoru. Pro odstranění toho nedostatka motor vybavuje systémem recirkuljacii, odvíjecí v sacím potrubí část vypotřebovaný plynů. A proto v kolektoru umenšili podtlak, tímto zlepší napolnjaemost válec vzduchem. Ale přitom nemnoho zhoršit procesy smeseobrazovanija i hoření v poměrech částečných nagruzok, kdy rychlost proudění svěžího náboje ne velké. V pravý čas pro uveličenija tou rychlosti i perekryli vozduchopodaču přes jeden ventil, zjistil dvířka. Vzduchový proud, které se dostává ve válci, přitom začal intenzivně zavichrjatsja formou spirálami. To je zlepší vytváření směsi, ochlazení stenok válců i hoření palivo- leteckého směsi. Doplňková dvířka druhého ventilu začínají při velkých nákladu, kdy pro efektivního napolnenija válců jednoho vstupní kanálu už nedostatečně. Využití technologie Twinport v motoru v částce 1,6 l povolí sníží spotřebu paliva na 6%.
prevzato s astra h fora
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
I já se přidám " Štastné a veselé Vánoce " od Máry a Peťuli Caponovic
Astra G 1.7.DTI ( 01 ) už má nového majitele ...
... jinak Astra H Caravan... "Myšlenka na ústup je až někde na dně vaší mysli, vlastně tam vůbec není. A tak se pečlivě zakopete. Hluboko. A čekáte." "Currahee"