odvzdusneni palivove soustavy
Re: odvzdusneni palivove soustavy
no praveze v "jak na to" je napisane, ze nasava sa palivo z nadrze a tlaci sa do filtra...
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
- Reklama
Re: odvzdusneni palivove soustavy
Tu je postup, ako to robím ja. http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... 07942.last
Za tie roky som to ešte trochu vylepšil:
Truhlárskou svierkou pred demontážou palivového filtra zaškrtím gumenú prívodnú hadicu nafty do čerpadla VP44 hneď za výstupom z palivového filtra. Po namontovaní novej filtračnej vložky a dotiahnutí víka telesa filtra tú svierku uvoľním. Odpojím prepadovú hadičku na štvrom vstrekovači a injekčnou striekačkou nasávam naftu, pričom pri naplnení striekačky hadičku kliešťami zaškrtím a postup opakujem, až kým do striekačky nenasávam čistú naftu bez bubliniek. Potom prepadovú hadičku nasadím na svoje miesto. Takto je nízkotlaký systém čerpadla VP44 cez spiatočku zaplavený naftou a môžem smelo štartovať. Musí to okamžite naskočiť, pretože vysokotlaký systém čerpadla nemal žiadnu možnosť sa zavzdušniť.
Ak z nejakých príčin je zavzdušnený už aj vysokotlaký systém čerpadla VP44, tak v tom prípade auto roztiahnúť. Pokiaľ je nízkotlaký systém čerpadla zaplavený naftou, tak sa mu nič nemôže stať.
Pred tým rozťahovaním doporučujem najprv pouvoľňovať prevlečné matice na trubkách k vstrekovačom a krátko zaštartovať, nech unikne vzduch z vysokotlakých trubiek a matice naspäť dotiahnúť. Tento úkon je dobré robiť postupne po jednej matici a spolu s pomocníkom, ktorý na pokyn krátko zaštartuje.
Za tie roky som to ešte trochu vylepšil:
Truhlárskou svierkou pred demontážou palivového filtra zaškrtím gumenú prívodnú hadicu nafty do čerpadla VP44 hneď za výstupom z palivového filtra. Po namontovaní novej filtračnej vložky a dotiahnutí víka telesa filtra tú svierku uvoľním. Odpojím prepadovú hadičku na štvrom vstrekovači a injekčnou striekačkou nasávam naftu, pričom pri naplnení striekačky hadičku kliešťami zaškrtím a postup opakujem, až kým do striekačky nenasávam čistú naftu bez bubliniek. Potom prepadovú hadičku nasadím na svoje miesto. Takto je nízkotlaký systém čerpadla VP44 cez spiatočku zaplavený naftou a môžem smelo štartovať. Musí to okamžite naskočiť, pretože vysokotlaký systém čerpadla nemal žiadnu možnosť sa zavzdušniť.
Ak z nejakých príčin je zavzdušnený už aj vysokotlaký systém čerpadla VP44, tak v tom prípade auto roztiahnúť. Pokiaľ je nízkotlaký systém čerpadla zaplavený naftou, tak sa mu nič nemôže stať.
Pred tým rozťahovaním doporučujem najprv pouvoľňovať prevlečné matice na trubkách k vstrekovačom a krátko zaštartovať, nech unikne vzduch z vysokotlakých trubiek a matice naspäť dotiahnúť. Tento úkon je dobré robiť postupne po jednej matici a spolu s pomocníkom, ktorý na pokyn krátko zaštartuje.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: odvzdusneni palivove soustavy
Nenímatozippi píše:no praveze v "jak na to" je napisane, ze nasava sa palivo z nadrze a tlaci sa do filtra...

Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: odvzdusneni palivove soustavy
Ten obrázok je Omega. Pokiaľ sa dobre pamätám, tak je to takto:
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: odvzdusneni palivove soustavy
Je v Ostravě někdo kdo by pomohl s výměnou palivového filtru? Nechci to zavzdušnit, ptal jsem se známého v Opel Novotný na tu pumpu a řekl mi že nic takového nemají... 

Re: odvzdusneni palivove soustavy
To jsi na mě zapomněl???
no to je pěkné




Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: odvzdusneni palivove soustavy
Aleši nezapoměl, jen jsem si jaksi netroufl tě oslovit napřímoAlzafir píše:To jsi na mě zapomněl???no to je pěkné
![]()

Tímto ses ale přihlásil dobrovolně, jen musíme dohodnout termín

PS: nad Čezem jsem zvítězil...
Re: odvzdusneni palivove soustavy
Máš SZ 

Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor