
Zabudoval som si do prístrojovky jednoduchý voltmeter 5V so stĺpcom 10-tich svietiacich diód, takže rozlíšenie približne po 0,5V.
pripojil som to na výstup snímača tlaku v sacom potrubí (MAP senzor (MAP: Manifold-Absolute-Pressure) ). 2.2DTI už má VGT turbo (Variable Geometry Turbocharger), čiže s meniteľnou geometriou statorových lopatiek nátoku plynov na turbínové koleso turbokompresora. Pri skúšobnej jazde som podľa voltmetra zistil, že v saní nevzniká podtlak v žiadnom režime motora. Vychádzam z toho, že ak má MAP zhruba lineárnu charakteristiku prevodu tlaku na napätie, tak voltmeter mi ukazoval napätie vždy viac ako 1,6V. Že tam bol tlak pri brzdení motorom, to by som ešte chápal, diesel nemá škrtiacu klapku ako benzín, takže aj pri brzdení motorom cez sanie tečie vzduch na plný prierez, ale nebol tam podtlak ani pri voľnobehu. Ak tam nejaký podtlak bol, tak minimálny, pretože podľa mnou predpokladaných hodnôt snímača MAP, tak tlaku 100kPa (= 1atm = 1 bar) zodpovedá zhruba 1,9V.
Pri prudkom stlačení plynu voltmeter nameral chvíľkove aj cca 4V, čo by malo zodpovedať tlaku cca 190 kPa, takže pretlak oproti atmosferickému tlaku o 0,9 baru. Vtedy okamžite zabrala regulácia, predpokladám cez naklopenie statorových lopatiek turba a tlak v saní klesol na cca 170kPa = pretlak 0,7 baru. S týmto pretlakom pri plnej záťaži motor pracuje. Zdá sa mi to málo

samozrejme, moje meranie nie je presné, ale mám totiž podozrenie na tento snímač MAP, že nedáva správne údaje.
Má tu niekto s meraním tlaku turba konkrétne skúsenosti? S akým tlakom pracuje sériový 2.2DTI?
Nemôže mi babrať do regulácie tlaku aj EGR? Chystám sa ho totiž vypojiť. Hral sa už niekto s nastavením dĺžky ovládacej tyčky statorových lopatiek turba? Tam by to šlo podľa mňa veľmi jednoducho nastaviť, len aby zas do toho nezačal zasahovať EGR ventil.
Nejde mi ani tak o nejaké jednoduché zvýšenie výkonu motora zvýšením tlaku turba, ale v niektorých režimoch motora a to len občas, je zvuk motora divný, evidentne niečo nie je v poriadku

Díky.