Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Uživatelský avatar
casper2
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2008, 17:16
Bydliště: Táborsko
Kontaktovat uživatele:

Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od casper2 » 14 úno 2010, 15:47

Zdravim ASTRA borce a přidám sem mou ne-startovací záhadu.ASTRA jezdí jako pila, ale před týdnem mi po víkendovém stání nechtěla vůbec naskočit. Asi na 15-tý start se chytla, nejdřív jako by na 3,5 válce ale po zahřátí normálka...i další starty ten den OK. Od té doby mám špatné ranní starty (vždy po nočním stání) čím menší teploty tím horší.(trochu jsem to sledoval a pokud je větší mráz jak cca -5°C, tak je problém) Vyměněny svíčky, palivový filtr, čidlo teploty vody a jelikož mi občas už před tím kolísaly na volnoběh otáčky při řazení ,tak vyčištěná i škrtící klapka. Na palubce nic nesvítí a diagnostika nevyčetla žádné chybové hlášky na motoru. Už mi nějak dochází nápady co dál? Díky za každý tip či nápad co zkusit dál :roll:

Zapomněl jsem napsat, že mě ještě napadlo špatné palivo, i když tomu moc nevěřím (páč než se to stalo jsem měl asi 14dní natankováno od Shellu a byl i větší mráz -20°C a chytalo to na první cvrnk) Každopádně když se to stalo poprvé dojel jsem druhý den pro plnou nádrž OMV Carrera 100 a ještě tam vrazil panáka Super Benzin Aditiv, ale když padlo ráno -7°C zase se mu nechtělo...takže to bude nějaká jiná kravina...jiné čidlo...nevím... :? (zapalovací lišta měněná asi dva roky zpět a EGR zaslepený)
OPEL ASTRA G Caravan 1.8, X18XE1, r.v.2000, edice 100 - moje modrý letadlo ... ! JE NA PRODEJ !
(více v sekci AUTA - prodej)
Diagnostika TECH2, AB-COM - Táborsko

Reklama
 

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od Phrz » 14 úno 2010, 15:52

doufam ze baterku jsi kontroloval a vyloucil jako prvni :twisted:
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
casper2
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2008, 17:16
Bydliště: Táborsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od casper2 » 14 úno 2010, 15:57

Phrz píše:doufam ze baterku jsi kontroloval a vyloucil jako prvni :twisted:
tak to je jasnačka...mám tam Vartu 74-ku a točí s tím dobře...tudy cesta nevede :(

Uživatelský avatar
marko100le
Příspěvky: 337
Registrován: 07 čer 2009, 08:27
Bydliště: ruzomberok

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od marko100le » 14 úno 2010, 16:05

a co tak zadrhavajuce palivove cerpadlo.
Cim viac minus tim horsie.
mozno budem teraz trepat:
Mal som podobny problem ale z kompresorom (klasicky vzduchovy na 230V), mal som ho von a ked bola zima ked bol natlakovany tak sa nechcel rozbehnut a musel som odpustit vzduch aby sa chytil.
tak vyskusaj este pred tym ako otocis klucikom do 3 polohy ci bude pekne pocut palivove cerpadlo, na HDi to pekne pocut
Ja by som to tipoval na dopravu paliva
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _

Uživatelský avatar
casper2
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2008, 17:16
Bydliště: Táborsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od casper2 » 14 úno 2010, 16:18

No čerpadlo mě taky napadlo,...ale můj dvorní mechanik ,který mi teď měnil palivový fitr tvrdil, že za čerpadlem byl tlak jako ...vycáknul mu benzín až do úst :D ...,ale to neznamená, že nemůže být problém to dotlačit až do motoru...říkal mi ,že to na vadu čerpadla nevidí...Každopádně budu před startem poslouchat...díky za typ :wink:

Uživatelský avatar
marko100le
Příspěvky: 337
Registrován: 07 čer 2009, 08:27
Bydliště: ruzomberok

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od marko100le » 14 úno 2010, 16:35

keby tam nebol tlak auto by neslo vobec. :D
ja som hovoril len o tom ze to cerpadlo ma problem sa rozbehnut pri mrazoch. 8) (moj nazor)
Svagor ma ten isty motor a bez problemov aj pri vymene palivoveho filtra,dotlacilo cerpadlo a chytilo bez problemov
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _

Uživatelský avatar
casper2
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2008, 17:16
Bydliště: Táborsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od casper2 » 14 úno 2010, 22:51

Jo jo já jsem tě pochopil...jen jsem chtěl říct názor mého mechanika. Takže dnešní zkušenost, stálo to od pátečního večera ...dnes v neděli večer do toho vlezu, na teploměru v autě -5,5°C a...zase problém...tak deset startů odhadem, auto má snahu občas chytit ale jako by na 2-3 válce..prostě divně...nakonec to chytne a má to divný zvuk jako kdyby to fakt nepálilo jak má. Následující 3 starty a to i při skoro 4 hodinovém stání venku sou napoprvé....tak nevím...zkusím nějaký ten srágor na odstarnění vody z benzínu ...a pak jedině zkusit to paliv čerpadlo nebo tlaky...nevím. :?
OPEL ASTRA G Caravan 1.8, X18XE1, r.v.2000, edice 100 - moje modrý letadlo ... ! JE NA PRODEJ !
(více v sekci AUTA - prodej)
Diagnostika TECH2, AB-COM - Táborsko

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od denny » 15 úno 2010, 18:38

Jaké jsi tam namontoval svíčky?
Co měřit přímé hodnoty,/teplota,tlak v sání,doba otevření vstřikovače,pozice škrtící klapky/?
Taky jsem tu měl teď vozy s plným výfukem kondenzátu a ten normálně zamrzal.Po rozmrazení a vyvrtání dírky 2mm do obou dílů výfuku již vše funguje OK.

Uživatelský avatar
casper2
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2008, 17:16
Bydliště: Táborsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od casper2 » 15 úno 2010, 22:50

Takže svíce jsem tam dal dvoujiskřišťové BOSCHaky, stejný s kterýma jsem jezdil dva roky před tím, přesný typ ti nepovím, musel bych kouknout na krabičku, ale to je záležitost mého mechanika a věřím že vybral dobře. Pracuje totiž v Táborském BRISKU :D Každopádně svíčkama to stejně nebylo, ty vyndané ,podle znalce vypadaly ještě OK. Live hodnoty jsem schopen vyloudit (pokud to zvládne AB-COM) ,ale koukal jsem pouze na čidlo teploty vody jestli neukazuje blbosti ráno před startem a ukazovalo OK...zítra si jedu nechat změřit tlaky ve válcích tak budu zase moudřejší.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od spermin » 16 úno 2010, 18:13

nemáš náhodou kondenzát na svíčkách :? že by probíjel?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
casper2
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2008, 17:16
Bydliště: Táborsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od casper2 » 20 úno 2010, 02:55

Tak píšu pokračování. Tlaky ve válcích změřeny...všechny OK, ale pak servisák, chlapík kterej už pár aut za život viděl mi řekl,že to vidí na G.O. startéru - prý se mu zdá,že točí pomalu (jelikož mi to vždycky chytalo na "první štouch" tak jsem nějaké zpomalení nepozoroval) a v tom vidí možnou příčinu špatných ranních startů.Údajně může brát větší proud a pak to háže i slabší jiskru atd..takže dám na jeho zkušenost a kouknu na startér. Jenom nevím jak zjistit přesný typ (abych si mohl sehnat dopředu nové uhlíky a nebýt dva dny bez auta) zjistil jsem, že u tohoto motoru(X18XE1) by měl být startér BOSCH, ale i ty se dávaly dva typy...tak kdyby někdo věděl katalogová čísla(klidně obou typů) nebo něco podle čeho to objednat budu vděčný .-)

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od spermin » 20 úno 2010, 09:52

uáhlíky se daji koupit na škodovku a dobrousit do požadovaného tvaru, známý to tak udělal,
a cena je zlomek, ale chce to vzít staré origo a podle toho koupit nové.
u starteru to může být vyběhaném ložisko a ten se potom příčí, ale já ho ještě neměl
rozebraný, dělal jsem to na škodě. :shock: :shock:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
casper2
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2008, 17:16
Bydliště: Táborsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od casper2 » 20 úno 2010, 16:08

jj...je mi jasné že se dají uhlíky nahradit všelijak, ale já teď na experimenty nemám čas (žena v nemocnici a vozím kluka do školky), takže potřebuju ty uhlíky mít objednaný dopředu,klidně i celý ten věnec s naletovanými uhlíky.(blbý je, že do ASTER se dávaly startéry od tří výrobců a když už jsem si zjistil, že u mě by měl být od BOSCHE tak jsou tam stejně ještě dva druhy = tzn. katalogové číslo by bodlo) Pokud to bude ložisko tak to mi můj servisák určitě pořeší, pracuje ve firmě kde jsou na to vybavený. Každopádně díky za odpověď :wink:

Uživatelský avatar
casper2
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2008, 17:16
Bydliště: Táborsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od casper2 » 22 bře 2010, 12:41

Tak přátelé už se stím s.ru asi dva měsíce a záhada blbejch prvních startů dosud neodhalena. Jen se to zhoršilo ,že auto už nechytá ani když je +5°C. Když bylo teď poprvé +15°C tak to blaflo napoprvé i po dvou denním stání...dnaska 5st. a zase problém... :cry: musím točit asi tak 15-20 vteřin v kuse a pak to chytne. Stručně popíšu co už jsem stím vyváděl, třeba nějakého borce ještě něco napadne :
vyměněno:
- palivový fitr
- svíčky BOSCH Super + FLR8LDCU (dvě jiskřiště)
- teplotní čidlo vody
- baterie
dále:
- celková G.O. startéru
- změřen startovací proud (56A - prý OK)
- vyčištěna škrtící klapka (prozatím bez jejího vyndání)
- změřeny tlaky ve válcích (9,10,9,10 při 20°C - studený motor -prý OK)
- vzduchový filtr OK
- vyjety 4 nádrže "prémiového paliva" (OMV,SHELL)
(zapalovací lišta je měněná asi před dvěma lety)

Diagnostika OPELTECH a ABCOM dříve nevyčetla nic, teď se objevila chyba P1392 (čidlo klepání) .
Na palubce nic nesvítí. S autem se dá až na ranní starty normálně jezdit, občas kolísají otáčky na volnoběh (ale auto nechcípá),
ale, zdá se mi, že ztratilo tak cca 20% na výkonu...subjektivně.
Jediný typ mám od kluka z OPEL servisu je vyměnit znovu svíčka za origo GM, ale moc tomu nevěřím páč sem na ty BOSCHáky
jezdil před závadou 2 roky a teď po výměně - za nové BOSCH žádná změna...nicméně to ze zoufalství zkusím.

Díky za každý nápad...už mě to fakt nebaví :(
Casper

Uživatelský avatar
marko100le
Příspěvky: 337
Registrován: 07 čer 2009, 08:27
Bydliště: ruzomberok

Re: Špatné starty - mráz + delší stání X18XE1

Příspěvek od marko100le » 22 bře 2010, 19:27

rozvody? :? uz len tie si nespomenul.
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _

Odpovědět