jm9454
Trošku tady mlžíš o ABS,tak jsem zapátral a potvrdil si informace,je to tak jak jsem myslel a částečně jak píšeš.
Takže ABS
ABS je zkratka pro Antiblockiersystem nebo také Anti-lock Brake System což znamená protiblokovací systém. Je to systém aktivní bezpečnosti vozidla, který zabraňuje zablokování kola při brzdění a tím ztráty adheze mezi kolem a vozovkou, čímž umožňuje zachování stability, ovladatelnosti a řiditelnosti vozidla v mezních situacích (například při prudkém brzdění). ABS bylo vynalezeno v roce 1929, původně pro letadla, francouzským vynálezcem Gabrielem Voisinem. Systém ABS mimo jiné umožňuje zkrátit brzdnou dráhu, zejména na mokré, zledovatělé nebo zasněžené vozovce. Na suché vozovce může brzdnou dráhu lehce prodloužit.
I automobil s ABS a dalšími elektronickými systémy (ASR, ESP, …) podléhá fyzikálním zákonům, proto by neměla přítomnost tohoto zařízení ve vozidle svádět k rychlejší jízdě.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
no hodně věcí člověk neovlivní.... vjížděl jsem z vedlejší silnice (druhý den kalamity) na odhrněnou hlavní silnici přes závěj sněhu cca 30 cm...pravděpodobně jsem měl uvolněný plech pod motor (silný cca 1,5 mm) zachytil jsem za něj umrzlý sníh a ten se pěkně začal rolovat ak přednímu nárazníku, nakonec jsem to měl jako pluh . Plech jsem musel sundat, doufám že o nic nezachytím .
Opel Astra G,3dv. 1.8 16V, r.v.: 1998,zel.metalíza, 4x airbag, el okna, zrcátka,mult.volat.,volant a řadící páka-kůže,ABS,ASR(TC),dělená sedadla s otvorem pro lyže,man.klimatizace,rádio CD,4x kotouče, 205/50 R16. Zakoupeno u Opel Steiger Praha 05/09 za 55 000 kč
hezky se čte a na parkovišti zkouší ,ale když sjíždíš kopeček a otčíš volant do prava abys za točil a auto jede furt rovně to se potí i prdel v studenym autě jak mě minulí týden a neuděláš nic ani plyn a ani brzda (abs) prstě k nasrání
Nic nemlží, Mojmec11 to co píšeš ty je teorie, skutečnost je ale taková že na ledu nebo snihu prostě na kluzkém povrchu je řidič schopný s citlivým bržděním aniž by se spustilo ABS zastavit dříve než když už je ABS aktivní. boužel většina dupe po brzdě tak že ABS aktivuje.
Kritické brždění s ABS se dělá tak, že se na ten pedál musí šlápnout vší svou silou..potom to brzdí pořádně..
ABS se aktivuje na ledě i při jemném brždění a podkluzu kol a člověk má pak pocit, že to vůbec nebrzdí a taky už více nešlape na brzdu když cítí, že pedál kope..ovšem když to zašlápne vší svou silou, tak potom to opravdu začne brzdit pořádně..potom rozdíl s ABS a bez je naprosto minimální..
Taky jsem nevěřil..vyzkoušel a funguje..