Vzdyt jo, 18ky 35 a nejlepe do 6500 za sadu. Voodoo nevim jestlis jezdil jenom po parkovisti, ale tahle kombinace postrada absolutni smysl. Nikdo nekritizoval Narcotiho napad dat si tam 18ky, ja mu je preju, jen se tu berou v potaz nevyhody nizkeho profilu, vetsiho kola atd. A to, ze nekdo dohledne dal, nez jen za 1 sezonu a zohledni co to znamena pro cely podvozek a karoserii na nasich silnicich, nemluve o absolutnim nesmyslu povazovat pneu za 1625 za kvalitni gumu, neni prece nic spatneho.
Pekny vecer.
Petr Z20LET (Už mi lásko není 20 let.. ;o) photo by Jimmy323f
po parkovišti teda nejezdim ...nevim ...já s nimi byl spokojenej... a jezdí pořád... ale proti gustu ..kup jednu za 6500,- s nápisem pireli, ale fakt že jsem je asi neotestoval ...180 na mokru jsem nezkoušel ...jinak chápu zastánce předepsaných pneu..ale to není nic pro mě...prezenuju jen svůj názor ... když pořádný kola ta s profilem max. 40 , nemluvim o origo 15tkách
jo a mluvim o 225/40
Alu Borbet A, ABS, 4xAirBag, AC Klima, Kůže, sníženo, coupe nárazník, USA budíky a 5.té dveře.....
Co zkusit 225x55 R17 MICHELIN,letní ? ty nabízím, vzorek asi 60 - 70% za jednu chci 1000,- a mám 4ks.
Narcoti píše:Jake jsou predepsane rozmery?No prave ze tech 35 se mi zda uz moc malo nebude to pak uz moc tvrde?I kdyz to bude tak jako tak.No a taky ceny 35 a 40 jsou zas jinde pac mam vybrane falkeny a 40tka stoji 2800 a 35tka 3300 za gumu.Popripade poradte i jake gumy za cenu do 3000?
a co je natom zle 18x8 a 225/35/r18 ?? mam to uz 2 roky a v pohode nastavitelny podvozok zaklepane lemy a v pohodicke si ce prvu sezonu neboli zaklepane tak mi to vykusalo dost gumy ale drzia jak pribite a rozmerovo by som ani nepovedal ze na auto nesadnu zalezi od motorizacie. jasne ze na 1.4 dat 18ky je extrem ale aj taky sa najdu ak budes chciet zaklepavat lemy daj 225 ak chces nezaklepavat daj 215/35/r18 a mas pokoj
hodně lidí tady dělá paniku když nejsou kola podle techničáku...jak říkám 18tky v cajku a jak píše kolega 225/40 nebo 215tky a bude to cajk ....měl jsem je taky a bez problémů teda při ET35 a 8palcích
Alu Borbet A, ABS, 4xAirBag, AC Klima, Kůže, sníženo, coupe nárazník, USA budíky a 5.té dveře.....
Je zcela zjevné, že hodně lidí tady nemá ani ponětí co to znamená, když má mít auto dobré jízdní vlastnosti. Pneumatiky mají za úkol, mimo jiné, i tlumit nerovnosti na silnici a působit jako odpružení neodpružených částí jako jsou ráfky, kotouče, brzdové třmeny, podvozkové části apod. A je jasné, že pneu 225/35 či 215/35 tuto funkci téměř vůbec neplní. Výsledkem je "nervózní" a nejisté chování auta na nerovnostech, čili na běžných silnicích. Pokud si někdo myslí, že čím větší kola, širší a nižší pneu tím lepší jízdní vlastnosti, tak je vedle jak ta jedle pokud nejezdí jen na okruhu nebo jiných dokonalých silnicích. Samozřejmě to nelze srovnávat se čtrnáckami 175/65, ale zvolit vyváženou kombinaci ráfků a pneumatik pro určité auto je důležité. Co je dobré pro jedno auto nemusí být dobré pro druhé. Třeba díky rozdílu mezi vlečenými zadními rameny spojenými torzní příčkou a víceprvkovým zavěšením. Je třeba si uvědomit, že podvozek Astry byl původně vyvíjen pro 14-15-16" kola. Dle mého názoru (a vyzkoušel jsem spousty kombinací) je pro Astru optimální variantou z hlediska funkčnosti, komfortu a vzhledu 17" ráfek šíře 7,5" nebo 7" (dle šířky pneu) s pneu 215/40, 215/45 nebo 205/45. Osmnáctky jsou sice krásné, leč z hlediska výkonnosti auta zcela nevhodné. Ale pokud někoho kvalita jízdních vlastností, komfort a životnost nezajímá, ať je klidně použije.
A jen tak pro informaci: BMW pro současnou řadu 3 (např.) nabízí 19" kola, ale oficiálně upozorňuje, že je to na úkor komfortu, jízdních vlastností a životnosti určitých komponent, zejména podvozkových. A to, co je pro BMW 19", je pro Astru 18".
A k tomu, když někdo napíše, že mu to lehce škrtá, ale nic velkého, takže to neřeší nebo zaklepe lemy nemám co dodat, každý ať si to řeší jak chce.
Nejsem zrovna odborník, ale zdravým rozumem si nejsem úplně jistý, jestli máš pravdu. Píšeš, že jsou Astry dělaný na 14,15,16, ale podle tebe je nejlepší 17. Některé modely, pokud vím, se montovaly origo na 17. A teď by mě zajímalo, jestli je na nápravách konstrukční rozdíl, jiná ložiska apod., proti astře s 15? Potom by mě taky zajímalo, jeký je rozdíl, co se týká sil působících na ložiska a poloosy, mezi kolem velikosti 15 a 17. Podle mě rozhodně větší, než mezi 17 a 18. Jestli to normálně z továrny pustí na 17, tak nevidím problém, když na to někdo dá 18. Dneska všichni naprosto normálně místo 15 montují 17 a nikdo se nad tím ani nepozastaví. Ale místo 16 nebo 17 namontovat 18, to už je opravdu divné. Mě by zajímal i rozdíl v chování auta na 17 a 18. Podle mě to normálně člověk ani nepozná. A jestli to je takový problém a opotřebení je větší, tak za jak dlouho se to ukáže? Jestli si někdo koupí Astru a bude jí mít 20 let, tak stejně během let používání postupně obmění všechno, bez ohledu na to, jestli je to od velkých kol nebo stářím. Pak asi taky záleží, kde a jak dotyčný jezdí. No a co se týká komfortu, tak to už je na uvážení každého, jak moc pohodlné to chce mít. Je naprosto jasné, že jiné pohodlí je na profilu 50 nebo 55 a jiné na 40. Ať si každý na auto dá, co je mu libo. Podle mě jsou takové debaty stejné, jako o výkonu. Proč máme auta s 200, 300 a více koněma, když stejně můžeme jezdit 50, 90 a 130 a to zvládně i starý Favorit. Takže proč zvedat výkon, když auto je z továrny vybaveno motorem uzpůsobeným na určitý optimální výkon? To potom logicky dochází také k většímu opotřebení součástí a snížení životnosti. Nebo se pletu?
Takže pokud je tu nějaký zdatný fyzik a dokáže někdo spočítat rozdíl sil působících na nápravách při jízdě se 17 a 18 koly a s tím související rozdíl v rychlosti opotřebení součástí, ať to prosím udělá a všem nám to tady ukáže. Ať si můžeme udělat obrázek, jak rychle zničíme auto a víme, kdy ho včas prodat.
Naposledy upravil(a) Majesty dne 04 bře 2009, 22:25, celkem upraveno 1 x.
Honzza píše:majesty: Tak pod to se ti klidně podepíšu. Konečně někdo se správným názorem.
já musel
A taky jsem zvědavej na vysvětlení 17" vs. 18" když 17ky se davaly seriově na OPiCi jakej je mezi nima velkej rozdíl
No já se na tohle nejvíc těšil, jak mě tu všichni roznesou.
Jen na vysvětlení. Na nikoho neútočim ani nenarážím. Jen jsem položil otázky, které zplodil můj zdravý selský rozum a opravdu by mě zajímalo, jestli to je tak zásadní rozdíl. Nic víc, nic míň. A jestli je někdo schopen doložit, že je to vážně tak hrozný, okamžitě měním své 18 za 16.
souhlasím s tebou.... chce tam dát 18tky tak to můžem uzavřít souhlase že ANO.... ale polmizovat nad tím Ano či NE je už na každém co tam nacpe... některý to hold neskousnou
Alu Borbet A, ABS, 4xAirBag, AC Klima, Kůže, sníženo, coupe nárazník, USA budíky a 5.té dveře.....
Promin ale takovyhle temat je tu fakt hodne a spousta lidi tady na tohle rekne ze si mas dat kola co jsou v technicaku nebo vetsi profil gum tohle tu nema cenu resit
EDIT: nejlepsi je vyzkouset sam!!!!