Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Vsichni to zname, cistounky a udrzovany motor je polovina vykonu (a 100% dobreho pocitu). Ted je otazka, jake casti se daji vycistit, cemu se vyhnout, jake prostredky pouzivat apod.
Nasel by se nejaky clanek (cesky/anglicky <- muzu prelozit), ktery se venuje Astram? Obcas mam po otevreni kapoty pocit, ze by motoru trocha uklidu prisla vhod.
Nemecky uz neumim ani slovo (ach to by mela moje nemcinarka radost).
Nedoporučuji používat čistící prostředky do motoru, který má poměrně dost najeto a jako bonus se o to třeba předešlý majitel moc nestaral Několikrát jsem byl svědkem, jak se do skoro neudržovaného motoru použily tyto čistící prostředky a jak to krásně pročistily Tak krásně, že pak olej tekl skoro proudem ven
Ale tady na fóru má určitě většina lidí ( tedy z těch co na toto fórum píší ) udržovanou Astru, takže bych se tohoto nebál
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Jinak mě na větší ztichnutí motoru pomohly dvě věci
1) Použití oleje do motoru od shell helix plus polosyntetika 10W/40
2) Výměna EGR ventilu
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Tak to by zaujímalo aj mňa, ako prečistiť motor. Moja Astra má síce málo km, ale motor je už zaprášený. Osobne uvažujem o handre a navlhčenej hubke. Určite by som to nevystriekal prúdom vody. Tou hubkou však umyjem len viditeľné miesta, prípadne miesta kam sa dostanem.
Má niekto lepší spôsob?
AstraMan píše:Jinak mě na větší ztichnutí motoru pomohly dvě věci
1) Použití oleje do motoru od shell helix plus polosyntetika 10W/40
2) Výměna EGR ventilu
ty vase zkratky me ubijeji. co to je egr ventil prosim?
nejde jako tak o tichost, jako o tu cistotu take. prece jenom styl a cistota jde dohromady jak to vypada kdyz prijede clovek na sraz a s vytunenou karou bude mit pod kapotou zrezivelej motor.
Takže něco o EGR ventilu, co už jsem jednou psal do jednoho témata:
Cituji jednoho OPEL automechanika:
Pokud někdo neví, k čemu je EGR ventil, tak to vysvětli takto...
1) EGR ventil má stejnou funkci, jako KATALIZÁTOR tedy že slouží pouze k tomu, aby ses vešel do normy např ECO 1,ECO 2 atd a zároveň stejně jako katalizátor, tak i EGR ventil tím pádem snižuje výkon motoru
2) Co se týče řešení funkce EGR, tak bych toto raději ani nekomentoval... Jak jsem říkal, slouží stejně jako Katalizátor, ale má to jednu podstatnou chybu a tím i je i dost poruchový.... U starších automobilů máš pouze KATALIZÁTOR, takže všechny ty nasávané sračky jdou do něj... Takto je to i u konkrétně Astry G, ale problém je v tom, že nejdříve ten mastnej, teplej, no prostě zasranej vzduch jde do EGR ventilu a až pak teprve do KATALIZÁTORU a následně do výfukového potrubí... Tím pádem se rychle zanáší a pak ať se nikdo nediví, že je poruchový Kdyby nejdříve všechen ten hnus šel do KATALIZÁTORU a až pak teprve do EGR ventilu, tak by EGR ventil vydržel podstatněji déle... Ale problém je to zřejmě vyřešit aby to tak fungovalo
3) Co se týče životnosti EGR ventilu, tak třeba konkrétně Tvůj motor X20DTL z rv.1999 je na tom podstatně lépe, než jiný dieselový motor z rv.2002
Toť moje poznatky Jo a abych nezapoměl, tak vyčištění EGR ventilu nepomohlo v mém případě
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Jinak co se týká vzhledu motoru, tak já jsem na tom byl podstatně lépe... Jen jsem naleštil ty černé plasty leštěnkou od COYOTTE - oživovač plastů, pak ta žlutá víka ( např. od oleje, chladící kapaliny atd... ) jsem přestříknul na zlatou barvou A výsledek je zde:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
selice píše:ty vase zkratky me ubijeji. co to je egr ventil prosim?
)
Ze sacího potrubí je podtlakovým vedením řízen ventil recirkulace spalin (ventil EGR).Ventil EGR je umístěn v sacím kolenu.Jeho úkolem je přivést část výfukových plynů zpět do spalovacích komor motoru,zmírnit tak teplotu spalování, a tím zredukovat podíl škodlivin ve výfukovém plynu.Termospínač,umístěný v podtlakovém vedení, vypne tento systém při teplotě pod + 20 stupňů.“ Tak toť citát pana H.R.Etzolda. V praxi to znamená něco jako že ventil vám pouští zpět na sání už jednou spálenou směs což nejen značně zasírá sání ale ještě vám motor nasává teplou směs výfukových plynů a vzduchu což také není zrovna dobře.
No to abych se začal červenat , myslím si že patřím k těm co o svojí Astrulku pečují, ale je fakt, že od doby co jsem ji koupil (červen 2004) jsem motorovou část ještě nemyl
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Marcco píše:tak mas to moc pekny to jo verim tomu ze jak koupim Gcko tak to provedu taky vypada to moc hezky
Ta fotka je ale 2 roky stará, to jsem fotil hned po koupi po prvním naleštění Teď ty plasty jsou ještě více černé, ale zlatá barva trochu ztratila na záři stejně jako brzdové třmeny Jo a mám tam jinou autobaterii ( černý vzhled )
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Defender píše:No to abych se začal červenat , myslím si že patřím k těm co o svojí Astrulku pečují, ale je fakt, že od doby co jsem ji koupil (červen 2004) jsem motorovou část ještě nemyl