vypina samo suboofer, zosilovac

Vše o zapojení repro, radia atd..
Odpovědět
Uživatelský avatar
rodel99
Příspěvky: 323
Registrován: 16 pro 2007, 08:32
Bydliště: svk,cadca

vypina samo suboofer, zosilovac

Příspěvek od rodel99 »

plz ked zosilim muziku na radiu na cca uz 27 stupen zo 40 tak mi proste zacne vypinat subbofer resp na zosilovaci mi svetielko preblikava do cervenej zo zelenej, cize je mozne ze mi skor vypina zosilovac ktory pohana suboofer, neviete cim by to mohlo byt? baterku som nedavno menil, nie za uplne novu ale za lepsiu,,,,
Reklama
 

Uživatelský avatar
Cidla
Příspěvky: 1377
Registrován: 08 srp 2006, 15:31
Bydliště: kousek od Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cidla »

Mě to dělá to samé ale při vyšší hlasitosti nebo silnějších basách...kamoši co montujou hifi mi říkaly že to je přívodovým kabelem, že budu potřebovat silnější nezvládá posílat tolik šťávy co zesik potřebuje...
Uživatelský avatar
sovicka
Příspěvky: 719
Registrován: 01 bře 2007, 19:55
Bydliště: Prágl / HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sovicka »

Imho se ti tam nedostává proudu.

Čistě z laického pohledu - podobné přechodné stavy (basové beaty) by se měly řešit nějakým kondenzátorem - u tuzerů se tomu říká tuším kapacitor :)

Nicméně samozřejmě musíš odpovídajícně spočítat celou sestavu (baterka [pozor, více Ah neznamená automaticky větší maximální I], kabeláž, pojistka i zesilovač). Když si to předem špatně spočítáš, tak to samozřejmě vzdejde v to, že volume na půlce a něco ti tam nestíhá...
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron »

Jojo, pravdepodobne je problem v privode, podial nie je poriadne urobeny privod moze pri vacsom zatazeni stahovat...Taktiez je dobry kapacitor, ten dokaze vykrit spicky a taktiez basy zneju trosku "skutocnejsie". Potom este treba skontrolovat kostru. Poriadne pripevnit v blizkosti zosiku...
sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Příspěvek od sabelt »

Ahoj, jakejpak mas prurez hlavniho privadecího kabelu do zesíku ? take si myslim že by to mohlo bejt tim ze nestaci prenaset tolik mnozstvi proudu:) tak se po tom jukni ;) ztm
Uživatelský avatar
CUBErt
Příspěvky: 426
Registrován: 14 čer 2006, 19:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CUBErt »

Nechtěl jsem zakládat nové téma, tak to hodím sem. Trošku jsem upgradoval dunění v autě a teď tam mám digitální monoblok s výkonem 1kW a 1,6kW MAX. Krmím s tím Rainbow Twister Level 4 zapojené do jednoho terminálu. Výkon SUBu je 800RMS/1500MAX. Problém ale je, že když to pustím trošku víc, tak je dost vidět jak kolísá napětí, hlavně na vnitřním osvětlení a na světlech. Takže tam nejspíš budu muset dokoupit kapacitor či co, ale teď mě hlavně zajímá, jestli nemůžu astřičce nějak ublížit. Co na to alternátor ? Já vím, že to jde pře baterku, ale sem v tomto laik a nevím, jestli to nemůže nějak poškodit. Se bojim, aby ty výkyvy napětí něco nepos.... :roll:
Opel Astra Caravan 1,4 16V

Obrázek
Uživatelský avatar
CUBErt
Příspěvky: 426
Registrován: 14 čer 2006, 19:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CUBErt »

Nikdo neví ? Nemůže odejít třeba elektronika alternátoru ? Nebo trpí jen baterka ?
Opel Astra Caravan 1,4 16V

Obrázek
YANEK
Příspěvky: 3073
Registrován: 21 led 2006, 20:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YANEK »

:D kapacitor kup určitě jinak se kolísání nezbavíš řešení by bylo koupit i silnější altík ale jestli to má nějaký negativum to skuz spíš dotaz někde na ahc :wink:
Magma Red
Obrázek
http://www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
BAD TOYS FOR FAT BOYS
YANEK
Příspěvky: 3073
Registrován: 21 led 2006, 20:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vypina samo suboofer, zosilovac

Příspěvek od YANEK »

rodel99 píše:plz ked zosilim muziku na radiu na cca uz 27 stupen zo 40 tak mi proste zacne vypinat subbofer resp na zosilovaci mi svetielko preblikava do cervenej zo zelenej, cize je mozne ze mi skor vypina zosilovac ktory pohana suboofer, neviete cim by to mohlo byt? baterku som nedavno menil, nie za uplne novu ale za lepsiu,,,,
:D na kostru bych to neviděl špatná kostra dělá že ti v tom praská tohle by mohla bejt chyba zesiku konkrétně tepelná ochrana zkus jestli se ti zesik moc nepřehřejvá :wink:
Magma Red
Obrázek
http://www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
BAD TOYS FOR FAT BOYS
Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron »

YANEK píše::D kapacitor kup určitě jinak se kolísání nezbavíš řešení by bylo koupit i silnější altík ale jestli to má nějaký negativum to skuz spíš dotaz někde na ahc :wink:
jo kapacitor bude treba urcite, pri tvojom vykone by mal 2 faradovy stacit. myslim, ze altik potom silnejsi nebude potreba.
Uživatelský avatar
CUBErt
Příspěvky: 426
Registrován: 14 čer 2006, 19:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CUBErt »

Ok děkuji za informace. Asi pořídím i silnější baterku. A ten kapacitor by mohl stačit 1f, podle mě je 2f zbytečně moc.
Opel Astra Caravan 1,4 16V

Obrázek
Uživatelský avatar
Chavron
Příspěvky: 657
Registrován: 10 črc 2007, 20:20
Bydliště: Slovensko - Zilina

Příspěvek od Chavron »

Mozno bude stacit aj 1 farad. Kazdopadne na to existuje vypocet...skusim pohladat..
datlik
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008, 23:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od datlik »

Chavron píše:Mozno bude stacit aj 1 farad. Kazdopadne na to existuje vypocet...skusim pohladat..
Takže obecně k zesilovačům v autě.
Pokud zesilovač vypíná,tak to může být způsobeno:
-slabé přívody k zesilovači (dochází k úbytku napětí a napěťová ochrana vypíná).U zesilovače 600W to chce průřez min 10mm.Kondenzátor 2F pokryje jen část špiček,ale kanonády basů rychlých za sebou nedokáže pokrýt (je ale dobré ho tam mít namontovaný a u zesilovače).Alternátor tyto špičky taktéž nevykryje.On sice by zvládl proud,který potřebuje zesilovač (bez spotřebičů auta),ale elektronika alternátoru nemá tak rychlou dorovnávací odezvu.
-pokud bude starší,nebo slabší akumulátor tak vzniká další problém (kapacity pod 50A pro zesilovače nepoužitelné).Pokud se zvolí vyšší kapacita,tak vzniká problém s dobíjením (bez výměny alternátoru)
-přebuzený předzesilovač (zkontrolovat nastavení volume knoflíkama na zesilovači).
-impedance reproduktoru je nižší,než je na zesilovači napsáno .Asi v polovině výkonu hraje zesilovač v podstatě naplno (zvyšuje se i zkreslení).
-zesilovač je přehřátý a vypíná tepelná ochrana
A teď si lámejte hlavu
Odpovědět