AstraDTI píše:nicmene pokud se jezdi malo a klidne, tak to evidentne nevadi ...
S tímto naprosto souhlasím... Je toho důkazem to, že Ti co najezdí více kilometrů nebo si užívají pískání zimních pneu v letním období, tak na 100% mění častěji zimní pneu než Ti, co jezdí v klidu nebo naopak najezdí málo kilometrů
Např. můj děda najezdí na zimních pneu ( po celý rok ) každý den cca 20km ladnou jízdou a má je již druhým rokem ( a asi ještě vydrží minimálně rok ). Kdežto můj spolužák z školy jezdí taktéž na zimních celý rok, ale stylem sportovnějším a cca 70km/1den a mění je na 100% 1X za 1,5 roku
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Vojta píše:no pokud ti nevadí že to v létě na zimákách nebrzdí tak proč ne
No nevím, já měl na kadetu zimní gumy pořád, i v létě, tedy jen na předku, na zadku jsem měl zas pořád letní a brzdilo to v pohodě, jezdilo to v pohodě, prostě jsem s tím žádnej problém neměl, jen trochu hučeli na asfaltu, ale v tom autě hučelo kde co (no bylo mu 20 let), takže to bylo jedno. A jelikož to byla 1,6D tak s tím moc divočiny nešlo a ani jsem s tím moc divoce nejezdil, ale je fakt, že na astře bych si to netroufl.
chlapi nic ve zlym, ale kdyz popisujete "klidnou a pohodovu jizdu, zadny divoceni a malo letnich kilometru" atd., uvedomte si, ze i v tomto letnim jizdnim rezimu muze kdykoli (a bez vaseho pricineni) nastat Extremni situace, a v te se ukaze ze bylo setreno na nespravne miste... muj nazor je: jezdit v CZ klimatickych podminkach na zimnich gumach celorocne je pitomost a lidi to delaji JEN proto, aby usetrili (coz je samozrejme velmi sporny argument) penize za letni gumy.
musim ovsem priznat, ze jsem celou lonskou letni sezonu odjel na 4 roky starych zimnich goodyera ultragrip5 (btw fantasticka zimni guma, skoda ze se uz nedalaji...), ktere jsem proste dojizdel, na snehu uz by se nechytaly a na leto jeste dobre poslouzily... zase na druhou stranu, myslel jsem ze timpadem nemusim na podzim az tak tvrde hned prezouvat a stat fronty v servisech hned ajak napadne prvni snih, kdyz mam prece zimni gumy - a ejhle, napadl prvni snih a ja v klidku na hory, a v prvnim kopci jsem zustal viset... zajimave, protoze na gumach byly jeste cca 2mm vzorku a byly to zimaky, ktere mne v zime podrzely vzdycky. a dodavam, ze to nebyl SNIH, ale spise ujezdeny LED - a proto potvrzuji nazor, ktery tady uz myslim padl, a to ze letnim jezdenim se zimni gumy jaksi "zapecou" a pak v nasledujici zime uz nemaji ani zdaleka ty vlastnosti mekkych gum!
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
Jestli byly 4 roky stary a pak jeste jety cely leto, tak se nediv ze jsi skoncil v prvnim kopci. Zalezi co clovek od gum ocekava - ja nejakou tu zimu na letnich odjezdil a nikdy jsem nikde nezustal viset, v lete jety zimaky by byly rozhodne vhodnejsi nez letni, takze ja rikam pokud clovek neni z hor a jen tak jezdi kolem komina tak OK
Jinak zase zkusenost ze zavodu do vrchu co se jezdej v zime/na podzim je takova, ze na podchlazenym povrchu jsou klasicky zimaky nanic, protoze se za chvili zahrejou a klouzou .... zatimco kdyz se letnaky trochu zahraly pred startem, bylo to naprosto OK