rozvody

tomas
Příspěvky: 1
Registrován: 03 úno 2006, 17:34
Bydliště: Střední čechy

rozvody

Příspěvek od tomas »

poraďte někdo ? Mám Astru 2.0 Di r.v. 99 . Má se měnit řetězový rozvod ? V chytrý knížce se uvádí že po 120000 km. Ale slyšel jsem že rozvod řetězem je na životnost auta. Dík :?: [/b]
Reklama
 

Uživatelský avatar
R.A.Y.
Příspěvky: 631
Registrován: 23 led 2006, 09:23
Kontaktovat uživatele:

Re: rozvody

Příspěvek od R.A.Y. »

tomas píše:poraďte někdo ? Mám Astru 2.0 Di r.v. 99 . Má se měnit řetězový rozvod ? V chytrý knížce se uvádí že po 120000 km. Ale slyšel jsem že rozvod řetězem je na životnost auta. Dík :?: [/b]
se mi zdá že už to tady někde psal klubo..... :shock:
Usmívej se! Zítra bude hůř a pozítří možná už ani nebude.
Gary

řetěz

Příspěvek od Gary »

Řetěz ce u 2.0 di nemění.
alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex »

Mal som nedavno rozobraty moj DI 16V, ten retaz vyzeral ako novy , ziadne vôle , asi nie je velmi zatazeny, tiez som patral po servisoch ci ho treba vymenit a dozvedel som sa ze nie. Mam 200tis.km a urcite ho nikto nemenil. Mna by skor zaujimalo ako sa tie rozvody nastavuju, vacka, vstrekovacie cerpadlo, kluka. Myslim ako to viem nastavit doma, nie v servise. Ked som videl ako je priskrutkovane rozvodove ozubene koleso na teleso vackoveho hriadela, trochu so mnou myklo. :idea: Mal som to sice rozobrate, a aj som to poskladal tak ako to bolo len vdaka znackam ktore som si vsade porobil. Dik za radu.
Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta »

alex píše:Mal som nedavno rozobraty moj DI 16V, ten retaz vyzeral ako novy , ziadne vôle , asi nie je velmi zatazeny, tiez som patral po servisoch ci ho treba vymenit a dozvedel som sa ze nie. Mam 200tis.km a urcite ho nikto nemenil. Mna by skor zaujimalo ako sa tie rozvody nastavuju, vacka, vstrekovacie cerpadlo, kluka. Myslim ako to viem nastavit doma, nie v servise. Ked som videl ako je priskrutkovane rozvodove ozubene koleso na teleso vackoveho hriadela, trochu so mnou myklo. :idea: Mal som to sice rozobrate, a aj som to poskladal tak ako to bolo len vdaka znackam ktore som si vsade porobil. Dik za radu.
řetěz se nemění (spíš napínáky) a seštělovat se to prej nedá, všechno si řídí jednotka
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex »

Ok. Riadi sa to elektronicky, ale len v rozmedzi niekolkych mozno 2stupnoch, ale mam na mysli mechanicke spriahnutie klukovky a vstrekovacieho cerpadla, tam je jeden dvojity retaz a dalsi je od vstr. cerpadla na vackovu hriadel, toto sa asi elektronicky nastavit neda, mozno keby sme mali v X2ODTL nie cerpadlo pohanane mechanicky ale elektricky, tak to by som chapal. Ved ten motor poskladali ludia a urcite je na to nejaky postup, ak sa mi napriklad ten retaz nejako poskodi, roztrhne, alebo hocico ine sa s nim stane, musi sa to dat podla niecoho zlozit. Ja som mal zatial len benzinove auta a tam to bolo vsetko oznacene ako pre blbych dokonca si spominam na moje talianske ragaco a tam sa mi krutilo spolu da sa povedat 4 vacky(1sacia, 1vyfukova, 2protibezne-vyrovnavacie) :D a dalo sa to v pohodicke nastavit, a tiez si to tam dalej regulovala riadiaca jednotka, myslim predzapal, casovanie vstrekov atd. A tuto je jedna podrbana vacka ...... :cry:
Gary
Příspěvky: 142
Registrován: 04 úno 2006, 15:08
Bydliště: K.Vary

Gary

Příspěvek od Gary »

Samo že se to dá štelovat na kole čerpadla.Základní nastavení je na kolík.Dál se reguluje předvstřik.2.di má mechanický starý čerpadlo! 1.7dtl má elektronický a to se nenastavuje.Je o generaci dále.čau!!!
Astra CARAVAN G 1.7DTL v plný palbě.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

ok.dik!!! tak teraz mi je to uplne jasne,hmm,kolik na cerpadle, :D , a na vackovom hriadeli nevies poradit kde je kolik???!!! :D
alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex »

sorry taky som bol nadseny ze som sa zabudol prihlasit 8)
Gary
Příspěvky: 142
Registrován: 04 úno 2006, 15:08
Bydliště: K.Vary

Gary

Příspěvek od Gary »

Alexy musím se ti omluvit za mylnou informaci ale jak jsem dnes zjistil.2.di má už taky čerpadlo elektronický.Ještě jednou se omlouvám.zdar.
Astra CARAVAN G 1.7DTL v plný palbě.
alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex »

Dakujem ze mas so mnou trpezlivost :D lebo vidim ze si jediny koho to okrem mna zaujima :D ak je teda elektricke, tak preco je spriahnute s retazou? dufam ze sa chapeme o co mi ide :lol: to cerpadlo predsa musi dostat informaciu o tom kde sa nachadzaju piesty a z toho potom vie kedy a kde ma strieknut palivo. 8) a z toho vyplyva to ze je spojene retazou s klukovou hriadelou, dalsia retaz ide z neho na vackovu hriadel a to zase preto lebo tie ventily su tiez mechanicky otvarane a to presne podla tvaru vackoveho hriadela 8) a zaye z toho plynie ze to ozubene koleso na vackovom hriadeli sa musi podla nieco dat nastavit, nemozem ho dotiahnut v hociktorej polohe, pretoze sa moze stat a aj sa stane ze cerpadlo bude striekat palivo do valca v ktorom bude piet v polohe kedy ma byt kompresia a potom vybuch ale bohuzial nebude nic lebo niektory z ventilov v tom valci bude otvoreny a o toto mi ide, ako sa to da nastavit. :P easy :D
Gary
Příspěvky: 142
Registrován: 04 úno 2006, 15:08
Bydliště: K.Vary

Gary

Příspěvek od Gary »

Rozvodový kola se samozřejmě nastavují.jsou v nich díry a tam se strčí aretovací kolík.Mám dojem že do čerpadla 8mm.a do vačky 10mm..Klika musí být nastavená na horní úvrať prvního válce.Už si to moc nepamatuji ,ale když jsem měnil kliku motoru tak jsem to měl celý rozhozený.Já si to ale před sundáním kol vše řádně označím ještě značkou na řetězu i na kolech a pak to zase podle značek složím.Asi jsem ti moc nepomoh co?
Astra CARAVAN G 1.7DTL v plný palbě.
alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex »

Aspon nieco :D ja som menil len tesnenie pod hlavou takze som mal dole len hlavu, retaz som radsej nechal napnuty aby nepreskocil na ozubenom kolese vstrekovacieho cerpadla, bolo to najjednoduchsie riesenie, lebo na vackovom hriadeli som nenasiel naozaj nic , podla co by sa to dalo nastavit nejaku dieru alebo znacku, aj preto ma to zacalo zaujimat, ako sa to ma nastavit 8) pretoze aj ked na tej vacke je ozubene koleso, niekto by povedal ze rozdiel o jeden zub by urcite zbadal, a to je sice pravda, ide o to ze to blbe koleso sa da uvolnit jednou 18tkou 8) a vtedy sa to da s vackou hybat a nastavit ju uplne najemno na desatinu milimetra :D a to ze je pootocena o 5 mm doprava alebo dolava uz nieco je :lol: to musis uznat 8) ak rozumies motorom :D potom bud taha alebo nie, je priduseny motor neide do otacok atd az po spotrebu paliva,......mimochodom co si robil s klukovkou, :D mne sa zatial podarilo len to tesnenie :D a to som tomu motoru az tak vela nedaval :D stacila mu jazda asi tak cca 500km rychlostou cca 195km/h v jednom kuse :D ale je mozne ze uz bolo chytene predtym som druhy majitel a ludia pravdu nepovedia :D
Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta »

alex píše:stacila mu jazda asi tak cca 500km rychlostou cca 195km/h v jednom kuse :D
to bych chtěl vidět déíčko jet 195
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
alex
Příspěvky: 56
Registrován: 04 úno 2006, 09:19
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od alex »

vidim ze klubo zareagoval :D ale to myslim vazne :( cakal som kedy ma to obmedzi v otackach ale nestalo sa ak ked a obmedzovac funguje nejako na 4350ot/min. to to stale nebolo pri tej rychlosti 195, skus si to a ....je ale pravda ze sa to rozbehuje po tej 160tke ako trojkolka pre deti ale rozbehne. 8) a ked uz sme pri tom, to auto drzi na ceste ako prilepene ma naozaj super podvozok.
Odpovědět