no já jsem zase línej nějakej ten modelářskéj obchod sehnat...tady na Ždársku maj prd....musím asi v Brně.. ale kdyby měl někdo po ruce a k ničemu tak klído koupím...
rychlyradim píše:dotaz, lze místo původního originál motorku v klapce vnitřní cirk. dát obyčejný motorek? ten můj se mi spálil......
Můj osobní názor:ANO,ale jsem línej zajít do modelářského obchodu a nákej vybrat.
rychlyradim píše:no já jsem zase línej nějakej ten modelářskéj obchod sehnat...tady na Ždársku maj prd....musím asi v Brně.. ale kdyby měl někdo po ruce a k ničemu tak klído koupím...
klucí, teď jsem zjistil, že mi klapka sice funguje, ale obráceně - když je koule zavřená do kabiny, tak mi svítí kontrolka na tlačítku... jde jen přehodit konektor opačně? byla tma tak jsem se na to vykák, teď zas leje jak z konve... ale mám přehodit drátky, nebo jde ten konektor dát obráceně?
Jeena píše:klucí, teď jsem zjistil, že mi klapka sice funguje, ale obráceně - když je koule zavřená do kabiny, tak mi svítí kontrolka na tlačítku... jde jen přehodit konektor opačně? byla tma tak jsem se na to vykák, teď zas leje jak z konve... ale mám přehodit drátky, nebo jde ten konektor dát obráceně?
Konektor přehodit nejde - mechanicky to nejde. Normálně bych Ti teď začal tvrdit, že je to blbost, ale protože se mi to při laborování s klapkou povedlo také (fungovala obráceně), vím že to jde, ačkoliv si to neumím vysvětlit jak. Odpoj konektor, zmáčkni tlačítko, zapoj konektor a měl by to fungovat už dobře.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
APiK to jsem zkoušel a mrcha se vždycky vrátila, jak jsem tam napích konektor... na chvilku sem ji zmátl tím, že jsem rychle mačkal tlačítko, ale stejně to pomohlo jen na chvíli a bylo to to samý...
co myslíš mám přehodit dráty?
1. V prípade vozidiel s "hvezdárňou" ušetríte 90% času, keď vymontujete servo koplet spolu s ventilátorom. Ku skrutkám ventilátora je prístup úplne v poho, potebujete odkrútiť 3 skrutky TORX T20 a nepotrebujete žiadne "špeci" náradie ani "detské ručičky". Z každej strany je ešte "záskoč" - povol prstom a je to. Servo potom samozrejme z ventilátora ide hravo, nehovoriac o tom, že si konečne poriadne vyčístíte vrtulník ventilátora a ten tak získa pôvodné vyváženie a tichý chod. Aj s vybratím kastlíku spolujazdca je to tak na 5 - 10 minut aj s kávičkou.
2. V serve je motorček, ktorý sa po čase každému "zasekáva". V mojom prípade sa začal zasekávať prevažne v jednom smere, niekedy zas viac v tom druhom, ale to je asi úplne jedno. Po mnohých pokusoch bolo jasné, že značný problém je v prívodných pružinkách (či ako to nazvať) v motorčeku. Hral som sa s nimi pol dňa (chovanie motorčeka prešlo všetkými možnými štádiami) až sa mi podarilo tie pružinky nastaviť tak, že motorček pracuje. Ovšem - dokedy...? Prichádzalo do úvahy vymeniť tie pružinky za nové - tie čo vytiahne človek z nového motorčeka, čo tu niekto vytiahol z toho lacného centrálu. Urobil som tak - tie "kefky" z motorčeka centrálu sú docela kvalitné, ale nič nepomohli. Vlastne som zistil, že pri skúšaní samotného nového motorčeka z centrálu tiež občas došlo k jeho zaseknutiu... To už som čumel jak srnka v noci na dialnici a teda zas figa drevená. To mi vnuklo otázku, či teda úplne nové servo klapky naozaj funguje na 100%. Moje funguje, kým sa nezasekne - kopnem do toho - rozbehne sa a zas chvílu fachá, zasekne - kopnem - fachá...
3. Ak kontrolka vnútorného obehu svieti opačne, než sa v skutočnosti správa klapka (tiež môj prípad), nestláčaj jak zmyslov zbavený.... Pohraj sa - správa sa to pomerne logicky - odpoj konektor od serva, kľúč v zapalovaní do polohy II, stlač čudlik vnútorného okruhu, kľúčik do polohy I, pripoj konektor k servu, kľúčik do II.... a keďže už neviem, čo bolo na začiatku, tak takto nejako.
4. Nazdar.
5. PS: tie dorazy s gumičkami a mikrospínačmi sú fajn, ale v prípade "hvezdárne" pravdepodobne životnosť motorčeka nepredĺžia nijak výrazne - ďaleko pravdepodobnejšie zblbnú ovládaciu elektroniku, čo je však silne diskutabilné.
Tak uz me to taky potkalo...Zaseklo se servo a klapka zustala v poloze vnitrni ventilace vzduchu. Auto se samozrejme mlzilo a mlzilo a vzhledem k tomu ze venku docela mrzlo tak mi vsechna okna zamrzla zevnitr. Fakt super zazitek zastavovat kazdych 10 km abych si oskrabal okna zevnitr. Nastesti stacilo jenom ze jsem to servo odpojil, vymontoval a zase zapojil. Pak uz normalne to fungovalo. Tak jsem ho zase zamontoval a zatim funguje v pohode. Zatim.. uvidim co bude dal.
Muhehehe, zamrzlá skla zevnitř.. Tak v tom nejsem sám To totiž mívám skoro každé ráno, a protože do práce to mám 4km, tak čas strávený škrábáním a leštěním oken převyšuje dobu cesty
Byly to krásné nervy cestovat Pha-Ova a zpět s ofukem na čelní okno na stupeň 4, průběžně otírat okraje skla (protože ofuk vyřešil jen průzor jak v tanku) a co chvíli větrat oknem, protože v tom hicu bych zdechl..
Protože mi klapka kupodivu funguje, tak jsem ji neodpojoval a mlžení řešil klimou, jenže klima dopracovala a k odpojení klapky už jsem se nedostal.. A s mojí sklerózou nezbývá než si kus vlákna přečíst znova abych věděl co a jak, tak mám radost
Já mám klapku už pár let vypnutou a to nevyřeší to, že je sklo zamrzlé zevnitř.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
To chápu, že ráno máš zamrzlý okna stejně jako my, ale předpokládám, že během jízdy seš na tom líp než Cody a já..
Obávám se, že než se dostanu k odpojení klapky tak už bude jaro